Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synk Office Outlook -> Google


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Söker en möjlighet att få händelser i kalendern i Office Outlook att synas i Googles kalender.

 

Att till Google importera händelser från Outlook fungerar men detta blir en engångshändelse.

 

Att visa Googles kalender i Outlook fungerar bra men det är åt andra hållet önskemålet finns.

 

Visning av båda kalendrars händelser är möjlig i mobilens S-kalender. (Samsung)

 

Det gamla programmet Google Calendar Sync (0.9.4.1) går att installera och köra, såg att händelser bearbetades, men händelserna visas inte i kalendern.

 

Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

en tjänst som heter SynqYa med dubbelriktad synkning mellan Google och Outlook

Funkar även med enkelriktad, som jag ville ha det, från Outlook till Google.

Perfekt!

Mycket utförliga instruktioner där, även om det tog ett tag innan jag fattade alla moment.

 

TACK! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Fick mail idag, från synqya:

Citat

We're writing to let you know that after Nov 11, 2019 we'll gradually start moving to a subscription based service. Nevertheless we'd also like to keep some of the free tier available for our users.

We hope you enjoyed using our free services since Dec 10, 2018 and therefore please consider a donation for our work.
Pay as much as you think it's worth by donating on our site https://synqya.com/?state=payment&token=OeQOxLjrUF0. If you instead pay directly from our website, please sign-in first or add this identification OeQOxLjrUF0 in the payment dialog (as optional message).

Hur ska man tolka det egentligen?

Först säger man väl att det kommer att kosta pengar för att sedan antyda att det är en frivillig donation?

Jag har inget emot att betala en slant då denna tjänst fungerar förträffligt men vad menar man tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en frivillig donation. En del av funktionerna kommer att kosta efter den 11 november medan andra fortfarande kommer att kunna utnyttjas gratis. Eftersom du är nöjd tycker jag du ska ge dem ett bidrag. Det är många gratisprogrammakare som ber om ett frivilligt bidrag så det är inget konstigt med det. En del förvandlar helt plötsligt sitt program till ett betalprogram utan någon föregående varning.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. då beror det ju på om "min" funktion kommer att bli avgiftsbelagd eller ej, blir den det så "måste" jag ju betala och då får det räcka med detta, ingen donation utöver.

Kruxet är att jag då, oavsett, måste försöka aktivera PayPal igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
På 2019-10-07 på 20:51, skrev Mikael63:

Hur ska man tolka det egentligen?

Kan konstatera att min "subscription" hade upphört och när jag nu gick in och förnyade min "Free" så ska den räcka till den 6/2 men Google-kalendern uppdateras inte.

Skulle behöva en tillförlitligare funktion för detta.

Tillägg: Det verkar vara min organisation som strypt/begränsat dessa möjligheter...

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din "organisation" kan betyda jobbet (eftersom du ju "föredrar Linux" hemma) men även ett installerat antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Din "organisation" kan betyda jobbet (eftersom du ju "föredrar Linux" hemma) men även ett installerat antivirusprogram.

Det är en begränsning som "märks" dvs. man ser vad man kan välja och inte välja.

Testar ett annat alternativ till delning utan mellan-led. Har inte fått den funktionen bekräftad än men återkopplar när jag vet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...