Räcker dina Android och Ios utvecklarkunskaper till för denna utmaning?
Startad av
TimLinden, i Karriär & Utbildning
-
Liknande Innehåll
-
Av TBK
HJÄLP!!
Hej! Jag är ny med programmering och är därför lite vilse. Uppgiften var att skapa ett program där användare kan mata in ett decimaltal samt hur många decimaler den ska avrundas till och mitt program ska kunna avrunda det. Men den ska även avrunda ett förbestämt antal decimaler( har lyckats med det).
Mitt största problem är att jag inte förstår hur jag ska koda den till att avrunda till det antal decimaler användaren skriver in. Hur gör jag?
class Program
{
public static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Skriv in ett decimaltal! Tryck sedan på enter.");
string tal1 = Console.ReadLine();
double decital = double.Parse(tal1);
Console.WriteLine(" Ange antal decimaler du vill avrunda till. Tryck sedan på enter.");
string antal = Console.ReadLine();
int atl = Convert.ToInt32(antal);
Console.WriteLine("{}", decital, Math.Round(decital)); <--------------------------------------------- jag kommer inte långt med denna raden, den är därför inkomplett. Det var mitt försök.
Console.WriteLine("{0:f3}", decital, Math.Round(decital, 3));
Console.ReadLine();
-
Av rolle50
Problemet löst
Jag har en samsung J5 med android och kommer in på mitt webbmail,telia konto,men det bara hackar det händer inget.Det finns ett lås i högra vänstra hörnat.
Har ingen app utan går ifrån Goggle till webbmail. Det blinkar webbmail.telia.com/cp/app men så blir det inte mer.Hälp tack ! mvh Roland
-
Av Jami
Hej.
Jag har tagit på mig att ordna ett schema på exel för en bekant till hans jobb. Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Det är shift arbete inom vården. Den kan gärna räkna ut procent man jobbar under en månad och inte lön med. En liknande den bifogade bilden. Snälla kontakta mig snarast om du kan hjälpa med det. Mvh Jami
-
Av Mathias G
Någon här som har en Pioneer VSX 933 eller liknande modell och som kör app i telefonen för att styra den (iOS)
I så fall vilken app kör ni?
Jag kör för tillfället Pioneers app som heter:
Där har jag inte hittat hur man ändrar de olika lägena för hur förstärkaren skall använda högtalarna, Alltså om den skall köra alla högtalare eller ha centern för tal tex som man har om man kollar på film med 5.1.
Man behöver ju ändra dessa lägen ibland så det vore smidigt att kunna göra det även från appen.
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- ServiceNow DevOps EngineerStockholm (Län)
- Software Developer in Accenture TechnologyStockholm (Län)
- Salesforce ConsultantsStockholm, Göteborg, Malmö
- SAP-konsultGöteborg, Malmö, Stockholm
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- ServiceNow DevOps Engineer