Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chivaz

Rekommendera Poster

Hej,

Jag kör win 8.1 och tyckte låter vettigt att lägga värdefulla filer i molnet. Jag vill också spara utrymme på disken. Därför vill jag kunna ladda upp filer, bl a foton, och bara ha en ikon i utforskaren. Är det riktigt att jag måste behålla originalfilen på någon dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Såvitt jag har förstått är Skydrive en synkroniseringstjänst och inte en backup-tjänst. Det är därför meningen att man ska ha samma filer i i datorn som på servern.

 

Tänk dessutom på att viktiga filer ska man alltid ha på minst två ställen, för likaväl som en hårddisk kan gå sönder kan ens konto till en online-tjänst bli hackat och raderat, samt att det faktiskt händer att servrarna slutar fungera och innehåll förloras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 8.1 är det nog tänkt att vara mer än en synkroniseringstjänst. Du har själv möjligheter att välja om de dokument du skapar skall sparas på SkyDrive eller lokalt. Har man tex en 'läsplatta' med ett förhållandevis litet flashminne kan det vara praktiskt att spara dem direkt på servern. Därmed inte sagt att man inte bör ha en kopia av de filer man är rädd om. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...