Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av windows 7


belton

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Tack för poängen.

 

Funkar allt bra?

Snabb som attan...:lol:

 

Ja det är bara att (snabb)formatera och ge den en enhetsbokstav, glöm inte att spara sånt du vill ha kvar.

 

Jag har alltså inte flyttat mina Program, Program files, Program Files (x86) och ProgramData mapparna, utan endast skapat nya sådana med exakt samma namn på min D-disk dit jag då styr en del av mina programinstallationer.

Bara ändra första bokstaven från C till D - mycket enkelt vid installationen - oftast. Ibland kan man manuellt få skriva in hela korrekta sökvägen.

Inga som helst problem heller med uppdateringar eller annat.

 

Vissa filer kommer i alla fall att läggas på C i (orginalmapparna) även om man installerar på D (eller vilken enhetsbokstav du har).

 

Vissa utvalda program kan du ju installera på din SSD, bara håll lite koll så du inte börjar fylla den för mycket, då försämras prestandan drastiskt. Och en del program, vissa spel tex. kan ju växa en del på disken i takt med alla sparade framsteg och annat...

 

Känner du dig nöjd nu, med ditt första riktiga bygge?

Jag får gratulera, du har gjort det bra. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Jag är sjukt nöjd och lite stolt också faktiskt. Det tog mig typ hela dagen att få ihop men allt funka på första uppstartet. Har lärt mig massor och kommer i framtiden inte vara så skraj för att rota runt i burken.

 

Tack för världens bästa hjälp, utförligt och med bilder och allt! Väldigt tacksam för det. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...