Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-minne


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Jag uppfattade det som att du menade att RescuePRO kunde få fram filer som hade blivit överskrivna på en hårddisk medan det på tillverkarens sida står att programmet inte jobbar mot hårddiskar och inte tar fram filer som har blivit "clear". Utifall att det inte var RescuePro du använde, eftersom det inte borde fungera med hårddiskar, utan programmet FILERECOVERY från samma tillverkare så klistrade jag även in ett utdrag från FAQen för det programmet där det står att det inte kan rädda överskrivna filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att filerna var överskrivna. Backupprogram skapar en fil i filsystemet på ledig plats. Troligen avbröt din särbo backupen genom att stänga av datorn när hon märkte att bakupen gjordes till fel disk. Stängning under skrivning till disken resulterar ofta i en filsystemkrasch. Dataåterskapningsprogram är avsedda för att rädda datat vid filsystemkrascher och kan inte återställa överskrivet data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade det som att du menade att RescuePRO kunde få fram filer som hade blivit överskrivna på en hårddisk medan det på tillverkarens sida står att programmet inte jobbar mot hårddiskar och inte tar fram filer som har blivit "clear". Utifall att det inte var RescuePro du använde, eftersom det inte borde fungera med hårddiskar, utan programmet FILERECOVERY från samma tillverkare så klistrade jag även in ett utdrag från FAQen för det programmet där det står att det inte kan rädda överskrivna filer.

 

Jag vet inte var otydligheten ligger i min text där jag klart och tydligt skriver att jag använde SanDisk RescuePro. Jag skriver det igen, jag använde RescuePro för att återskapa filer på en hårddisk.

Det finns inget på tillverkarens hemsida som säger att det INTE fungerar på hårddiskar. Det står att den inte är ämnad, tänkt eller är avsedd (hur du nu vill översätta "designed") att användas på en hårddisk.

Jag kan bekräfta av egen erfarenhet att RescuePro mycket väl fungerar på hårddiskar också! Vad är det för skillnad på ettorna och nollorna på ett skivminne kontra ett minne gjort av kretsar? Var det fel av mig att prova om det fungerade? Var det fel av mig att använda det på en hårddisk när jag upptäckte att det fungerar utmärkt på en hårddisk? Bröt jag mot några licensvillkor när jag använde det mot en hårddisk?

 

Det här är inte första gången du ifrågasätter den information jag ger i inlägg på detta Forum. Här är jag tydlig med att informera att jag använt ett program på ett sätt som enligt tillverkaren det inte är avsett för. Trots att jag har praktisk erfarenhet av att använda det ifrågasätter du ändå hur jag brukat det. Varför inte prova göra det jag gjort? Vad är det hos mig som gör att du så ofta ifrågasätter mina inlägg? Har jag fel så ofta att det behöver korrigeras ständigt och jämt? Uppvisar jag så liten kompetens i mina inlägg att de ständigt följs av tvivel på korrekthet? Finns det andra orsaker till dessa tvivel på min kompetens?

 

Enligt all vetenskaplig expertis kan en humla inte flyga. Den gör det ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att filerna var överskrivna. Backupprogram skapar en fil i filsystemet på ledig plats. Troligen avbröt din särbo backupen genom att stänga av datorn när hon märkte att bakupen gjordes till fel disk. Stängning under skrivning till disken resulterar ofta i en filsystemkrasch. Dataåterskapningsprogram är avsedda för att rädda datat vid filsystemkrascher och kan inte återställa överskrivet data.

 

Ja, fagerja, jag var inte närvarande när min särbo av misstag använde fel hårddisk för sin backup. Det kan mycket väl vara som så att hon stängde av datorn när hon insåg sitt misstag. Det kan jag varken bekräfta eller dementera då jag inte var närvarande.

Jag tog mig ann uppdraget att återställa innehållet så gott det gick utifrån informationen om att hon av misstag gjorde denna backup på fel disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte var otydligheten ligger i min text där jag klart och tydligt skriver att jag använde SanDisk RescuePro. Jag skriver det igen, jag använde RescuePro för att återskapa filer på en hårddisk.

Det finns inget på tillverkarens hemsida som säger att det INTE fungerar på hårddiskar. Det står att den inte är ämnad, tänkt eller är avsedd (hur du nu vill översätta "designed") att användas på en hårddisk.

Jag kan bekräfta av egen erfarenhet att RescuePro mycket väl fungerar på hårddiskar också! Vad är det för skillnad på ettorna och nollorna på ett skivminne kontra ett minne gjort av kretsar? Var det fel av mig att prova om det fungerade? Var det fel av mig att använda det på en hårddisk när jag upptäckte att det fungerar utmärkt på en hårddisk? Bröt jag mot några licensvillkor när jag använde det mot en hårddisk?

 

Det här är inte första gången du ifrågasätter den information jag ger i inlägg på detta Forum. Här är jag tydlig med att informera att jag använt ett program på ett sätt som enligt tillverkaren det inte är avsett för. Trots att jag har praktisk erfarenhet av att använda det ifrågasätter du ändå hur jag brukat det. Varför inte prova göra det jag gjort? Vad är det hos mig som gör att du så ofta ifrågasätter mina inlägg? Har jag fel så ofta att det behöver korrigeras ständigt och jämt? Uppvisar jag så liten kompetens i mina inlägg att de ständigt följs av tvivel på korrekthet? Finns det andra orsaker till dessa tvivel på min kompetens?

 

Enligt all vetenskaplig expertis kan en humla inte flyga. Den gör det ändå!

Det är väl lätt att minnas fel vilket program man använde. Du behöver inte göra utfall mot mig för att jag undrar om det. Du verkar ju nu ha ändrat dig angående att det var överskrivna filer som återskapades. Annars så är det enda jag kan komma ihåg att vi har haft olika åsikter om tidigare var frågan om jordning när man bygger ihop en dator.

 

Angående humlan så är det en seglivad myt. Vetenskapliga experter visade för mer än 10 år sedan vilka fysikaliska lagar som är inblandade när humlan och andra insekter flyger.

http://www.alltomvetenskap.se/humlan-inte-kan-flyga.aspx?article=1231

http://www.faktoider.nu/humlan_kz.html

PS. Naturligtvis har vetenskapliga experter alltid ansett att humlan kan flyga eftersom den gör det. Fysik utgår ju i huvudsak från vad vi ser och därifrån hitta förklaringar till hur det kommer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lätt att minnas fel vilket program man använde. Du behöver inte göra utfall mot mig för att jag undrar om det. Du verkar ju nu ha ändrat dig angående att det var överskrivna filer som återskapades. Annars så är det enda jag kan komma ihåg att vi har haft olika åsikter om tidigare var frågan om jordning när man bygger ihop en dator.

 

Angående humlan så är det en seglivad myt. Vetenskapliga experter visade för mer än 10 år sedan vilka fysikaliska lagar som är inblandade när humlan och andra insekter flyger.

http://www.alltomvetenskap.se/humlan-inte-kan-flyga.aspx?article=1231

http://www.faktoider.nu/humlan_kz.html

PS. Naturligtvis har vetenskapliga experter alltid ansett att humlan kan flyga eftersom den gör det. Fysik utgår ju i huvudsak från vad vi ser och därifrån hitta förklaringar till hur det kommer sig.

 

Jag gör inga utfall mot dig. Jag önskar förtydligande i huruvida min kompetens är tillräcklig eller ej. Minns jag fel när jag drar mig till minnes att du ifrågasatte ett förslag från mig på minnen till en dator då dessa inte återfanns i tillverkarens lista över godkända minnen?

Inte har jag ändrat mig i frågan om överskrivningen. Disken hade backupinnehåll och inte det innehåll som den var avsedd för. Således var det annan information på disken efter backupenmissen.

 

Huruvida min särbo avbröt backupen eller ej är något jag inte kan besvara. Det är denna information jag ger fagerja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar var kompetent när det gäller mycket. Jag skulle aldrig ge mig på att rekommendera minnen som vare sig moderkorts- eller minnestillverkare rekommenderar men om det är din erfarenhet att det går så får du gärna göra det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge inte upp Age,vi är många här på forumet som har stor nytta och utbyte av dina kunniga och utförliga svar!

 

Problemet är nog snarare att Cecilia upplever dig som en svår konkurrent ioma du besitter betydligt större kunskaper än henne i dina specialämnen.

 

Dessutom har Cecila, i egenskap av moderator, skrivit till mig och ifrågasatt min kompetens att bedöma inlägg. Det är nog så att de flesta pluspoäng jag givit har gått till dina mycket använbara inlägg. Kanske det finns ett samband.

 

Jag mycket tveksam till om IDG har givit sina moderatorer i uppgift att ifrågasätta poänggivning från olika medlemmar. Kan man som moderator tillåtas att gå till enskilda medlemmar och styra poänggivning är ju detta ett cencurerat forum.

 

Vi får väl se vad ansvariga för forumet säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta blir ju väldigt off-topic men ändå.

 

Jag upplever inte Åge som en konkurrent utan tycker det är bra att fler duktiga personer besöker forumet och svarar på frågor.

 

Jag undrade över varför du gav minuspoäng på en del inlägg eftersom jag inte kunde förstå anledningen. Du svarade att det hade varit av misstag och skulle vara mer noga med att klicka på just plus när det var pluspoäng du ville ge så att det inte blev fel. Naturligtvis så får du ge plus- och minuspoäng som du vill. Men det är ju viktigt för forumet att det inte delas ut minuspoäng på ett sådant sätt att folk blir ledsna och inte kommer hit något mer. Detta var anledningen till min fråga till dig.

 

Tyvärr så är det så att anställda på IDG mycket sällan läser inlägg så om du vill meddela dem din åsikt om mig så är det nog bäst du kontaktar dem direkt via mejl eller PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...