Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tävla med ditt skrivbord - vinn superdator värd 18 000!


Andreas Thors

Rekommendera Poster

mellow yellow.jpg

Här är mitt gula skrivbord.
Det finns en tanke med allt...
Gult  anses inom färgpsykologin öka koncentrationen, främja inlärningsförmågan och påverka minnet på ett positivt sätt. 
"Picture  frame widget "  för att ge liv åt bakgrunden...
"F1 countdown widget "  för att  jag gillar  formel 1 ...
Alla genvägar till program osv i särkilda mappar  för att hålla skrivbordet rent ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 356
  • Skapad
  • Senaste svar
dragon2.jpg
Skäms nästa lite över att medge att jag inte själv gjort detta bidrag, utan att jag endast fixat till kontrast och mättnad för att det ska passa mitt skrivbord bättre. Men älskar verkligen denna bakgrund. Vet inte vad det är! Men det är något som fångar mig totalt, riktigt snygg gjord. Gör mig nästan berörd..

Bra sida om man någon gång söker efter något nytt http://getawallpaper.com/cool-wallpapers-7/, jag brukar gå in där när jag inte hittar något bland mina 7000 bilder.. Chockad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

desktop2.PNG

Det här är då mitt skrivbord, tämligen stilrent om jag får säga det själv.
Jag har även två dockor som gömmer sig i utkanten av skärmen, en för vanliga program och en för "tray icons".
Under omslaget som visar vad som spelas just nu har jag lite indikatorer som visar hur mycket processorkraft jag använder, hur mycket RAM jag använder just nu, och även hur mycket plats jag har kvar på min primära hårddisk (87mb, hjälp).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

falken.JPG

Minimalistisk desktop. Bilden är från filmen WarGames från 1984, det var den som fick upp ögonen på mig för datorer.Tanken är att ha en modern dator som samtidigt anknyter till det historiska.
Det bästa av två världar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt skrivbord.JPG

Hej, Som ni ser så har jag gjort mitt skrivbord till ett vardagsrum eller ja mitt eget rum.  När jag lyssnar på musik är så använder jag robot-killens huvud, som är en windows media player och skalet har jag ändrat till Roundlet. När musiken sätts igång så ser man robot killens bildskärm vibrera(alltså ljudvågor) precis som om man snackar i mic tex programmet ljudinspelaren. Så ser det ut  som om han lyssnar på musik med sina lurar.
Som ni ser sitter han vid sin dator med en läsk i handen och njuter.
Andra delar av rummet tex tavlan, bilden har jag tagit själv och lagt in i ramen. Kanske lite svårt att se men jag har fotograferat Big Ben och parlamentsbyggnaden i London.
Själv så spelar jag en del gitarr så jag tyckte det var en bra ide att lägga in min egna gitarr som jag har fotograferat som hänger på högra sidan.
Sedan kommer vi till det sista. Bokhyllan med lite ikoner och böcker.
Jag har gjort allting i photoshop tex, dörren,bollen,datorn,skärmen,bokhyllan,blomkrukan osv. Det jag har tagit från nätet är klockan,trägolvet och ramen.

Jag är väldigt nöjd med mitt skrivbord. (:

/Johannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivbord.jpg

Stökigt värre! Men lugn... jag har ordning i kaoset... Var sjutton har min deklaration tagit vägen... Är det NÅGON som sett mn deklaration?

Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivbord.jpg

Jäkla SJ! Aldrig ska man få komma fram i tid. Aja här är mitt skrivbord i alla fall. Musikspelaren är integrerad och visar vad som spelas . Sen kan jag höja och sänka volymen med högtalarna. Genvägar till musik, foto eller film arkiven finns längst upp. Snyggt och prydligt ska det vara. Ingen röra här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337Morphia

Jäkla SJ! Aldrig ska man få komma fram i tid. Aja här är mitt skrivbord i alla fall. Musikspelaren är integrerad och visar vad som spelas . Sen kan jag höja och sänka volymen med högtalarna. Genvägar till musik, foto eller film arkiven finns längst upp. Snyggt och prydligt ska det vara. Ingen röra här inte.



Direkt kopierat ifrån lifehacker?
http://lifehacker.com/5159056/the-sleek-wood-desktop
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Hej allihop!
Fantastiska bidrag från alla! Nu är tävlingen tyvärr slut. PC för Alla-redaktionen kommer nu att påbörja det svåra arbetet med att kora en vinnare.
Så fort vinnaren är utsedd meddelar vi här på forumet.
Må bäste skrivbord vinna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

massively
Hej allihop!
Fantastiska bidrag från alla! Nu är tävlingen tyvärr slut. PC för Alla-redaktionen kommer nu att påbörja det svåra arbetet med att kora en vinnare.
Så fort vinnaren är utsedd meddelar vi här på forumet.
Må bäste skrivbord vinna!


Toppen! Då slänger jag på ett paket grillkorv på processorn sålänge!
Har tre lunchkorvar på varmhållning mellan hårddiskarna men man vet ju aldrig .... ni vet ju hur griniga ungarna blir när dom blir hungriga.

Den enda kylan jag har från burken e till usb-läskkylaren och den vill jag inte ge upp, varm Jolt smakar ju som halloumi-ost luktar!!

/Massively
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vinnare utsedd än? Kan någon moderator berätta hur det ligger till, om ni har utsett en vinnare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är moderator, men jag har ingen mer kunskap om tävlingen än vad  du har, tyvärr Ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vinnare utsedd än? Kan någon moderator berätta hur det ligger till, om ni har utsett en vinnare


Tävlingen som blev glömd av Pc För allas redaktion, jätte bra titel till en thriller. Men jag skulle tro att resultatet kommer upp under eller innan onsdag. Inte för jag vet, men hoppas och tror på det.. Börjar kännas jobbigt att hela tiden vara på spännen, och gå in och titta minst två gånger per dag!  Kaffe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vinnare utsedd än? Kan någon moderator berätta hur det ligger till, om ni har utsett en vinnare


Tävlingen som blev glömd av Pc För allas redaktion, jätte bra titel till en thriller. Men jag skulle tro att resultatet kommer upp under eller innan onsdag. Inte för jag vet, men hoppas och tror på det.. Börjar kännas jobbigt att hela tiden vara på spännen, och gå in och titta minst två gånger per dag!  Kaffe
Tror inte att de glömt den men de kanske vill göra det spännande :D hoppas också på onsdag eller innan Skratt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävlingen är tyvärr slut Kiwi, alla sitter bara och väntar på att resultatet ska komma upp. Så att några får jubla, och speciellt en person som vinner hederspriset.

Hoppas innerligen på att jag själv vinner, känns jobbigt att inte kunna spela Total War: Empire, och nu har ju mina rovdjursögon också satt in blicken Dragon Age Origins. Ser ut att kunna bli hur bra som helst, det borde det ju också bli med tanke på utvecklarna. Bioware känn ingen press! Bara hela rollsspel världen förväntar sig det bästa av bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

                  Hejsan allihopa!
Igår hände det en underlig sak !
Jag började mot kvällen känna att något inte
riktigt stod rätt till....vad kunde det vara? ...kvällen
led mot sitt slut och jag irrade lite omkring med en konstig
känsla i mag-trakten, ungefär som när man glömt bort nåt viktigt....åhhhh vad kunde det vara...

sen slog det mig: Jag hade glömt se om tävlingen var avgjord!

                      Underligt va?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...