Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn är seg vid uppstart och start nya menyer Har F-secure Telia säker surf Win XP


Osten

Rekommendera Poster

hur gammal är den här datorn?
Drygt ett år


jaha, det var ju mäkligt för då lär det ju inte va den som är orsaken (förutsatt att den är felfri)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


-Vad man behöver i skyddsväg beror på vad man gör med sin dator, om man är försiktig/förståndig med vart man surfar och laddar ner etc, eller om man klickar först och tänker sedan. Det senare kräver mer skydd än det första.
-Men AVG version 8 är betydligt bätte än 7.5 på att hitta och ta bort skadliga filer.
-Norton 2009 är lätt och snabbt för datorn jämfört med tidigare årsmodeller och en del andra paket.
-Naturligtvis så använder datorn i första hand RAM-minnet och i andra hand det virtuella minnet på hårddisken. Ju mer RAM-minne man har i datorn desto mindre behov finns det av mycket virtuellt minne, men för att det ska gå att göra en minnesdump av hela RAM-minnet när ett systemfel inträffar så är rekommendationen att man ställer in det virtuella minnet till 1,5 gånger mängden RAM-minne.

Visst Cecilia! Om du har en snabb datorn, men har du lite äldre datorn (som jag tror han har), så märker man direkt att AVG 8 och Norton 2009 ökar uppstart tiden för windows. Norton är värst, upp till 30secunder längre kan det ta för att starta windows. AVG 8 är bättre skyddmässigt än 7,5, men bara marginelt. Själv kör jag just nu bara med brandvägg, och då har jag snabb uppstart hela tiden. Viktigare än virus program är istället ladda ner senaste uppdateringar till Windows.  
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...