Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU-användning - För Hög!


TheManWhoSoldTheWorld

Rekommendera Poster

TheManWhoSoldTheWorld

en sak till, jag har 6 olika processer som heter svchost.exe, behös alla dom ?

 

oj, vart visst lite förvirrad förra inlägget

jag kan göra en systemåterställning, tror jag iaf, rutan med inaktivera systemåterställning är iaf tom

bör jag göra en systemåterställning och kan det i sånna fall hjälpa mitt problem ?

[inlägget ändrat 2006-02-15 08:38:12 av TheManWhoSoldTheWorld]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är fat32 ???

 

Filallokeringstabell

På engelska File Allocation Table, förkortas FAT, en tabell som operativsystemet använder för att hitta filer på en disk. Genom fragmentering kan en fil delas upp i många små delar som sprids på disken. Det är FAT som håller reda på alla dessa små delar. I DOS-system lagras FAT i dolda filer, FAT-filer.

 

Systemet för äldre versioner av DOS och Windows 95 hette FAT16 och i de nyare versionerna, efter Windows 95, version OSR2, heter det VFAT eller FAT32. I Windows 2000 (och även i Windows XP) finns dock även NTFS vilket rekommenderas av Microsoft.

 

FAT är en del av filkatalogen. Om den skadas går det inte att utan vidare läsa in filer från skivan.

 

[inlägget ändrat 2006-02-15 16:24:02 av [@]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

klicka på den här datorn>egenskaper på hårdisken

 

när man körde win 98 så om man tex flytta pekaren i sidled fort så kunde cpu sticka upp till 100%.

det är inte troligt att ditt filsystem är fat32 men man kan ju iaf kolla upp det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...