Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett annat synsnätt


blubb

Rekommendera Poster

Du är lite tjatig ibland måste jag säga. Momsfrihet för privatpersoner kan du glömma.

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning för att förbättra valfriheten är att företaget erbjuder tre olika sorters paket: ett hemanvändarpaket, ett medel och ett kraftfullt.

 

Det förstnämnda bör vara en iMac eller liknande "märkesdator", det andra alternativet en snabbare Mac eller PC (ex. en Power Mac G4 och en liknande PC) och det sistnämnda ett "proffspaket" där man själv får välja. Det är den bästa lösningen om man vill behålla personalköpet och lindra konkurrensskadorna.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, skriv en insändare i CS eller DN så att hela Sverige äntligen fattar hur dte ska vara. :)

 

Mac OS X blir nog bra till slut men jag tror inte att det är det idealiska systemet för *alla* i framtiden. Däremot för de som har Mac och de som vill vara kreativa med sin dator.

 

Windows kommer antagligen att vara helt dominerande även om fyra eller fem år, men därefter kan man inte säga något säkert...

 

Det är inte alls säkert att persondatorer av den typ vi har (och ibland lider av) idag finns om fem år.

 

Jag testar just ni Mozilla och måste säga att den suger.

 

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nar vu fick personaolkopserbjudandet var det som du sa.. det fanns 3 alternativ.. (3 for PC och 3 (eller 2 for mac) beroende pa vilket pris man var beredd att betala (och om man vill he barbar eller stationar)

 

att sjalv fa valja ar ju svart eftersom ex. Compaq som detta kan ga igenom inte vill ha en bestallning pa flera tusen specialgjorda datorer. Da far man helt enkelt kopa en sjalv.

 

Tjoff

(hatar tangentbord som saknar åäö - fick kopiera dessa bokstaver :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle jag gärna göra, i.a.f kommer jag att leva rövare i Malmö då det börjar dimpa ned erbjudanden.

 

Frågan måste drivas politiskt, tyvärr är det många partier som inte inser nackdelarna med personalköp (dessutom sprider sig detta hemska till andra länder).

 

I Malmö har ju de två största partiernas ledare deklarerat stöd, eftersom breven som skickas ut är undertecknade av dessa två.

 

Så länge politikerna i Sverige vägrar inse problemen kommer p-köpen att ställa till det. Jag vet att mitt förslag är kontroversiellt, men det är i.a.f den bästa lösningen i dagsläget (om man nu har dator till alla som vision).

 

Det första parti som deklarerar reformation kommer få min röst.

 

Att Mac OS X inte är det idealiska för alla är självklart. Däremot är det idealiskt för mycket, men som sagt: inte för allt man kan tänkas använda datorn till.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

[inlägget ändrat 2001-06-15 19:11:02 av Matts-Erik Lindmark]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag fattar inte riktigt det där med tangentbordsproblemet. Jag jobbade med datorer (iMac och pese) som hade tyska tangentbord och det var inga problem.

 

Det är bara att ändra inställningarna för tangentbord i Mac OS eller landsinställningarna i Windows så kan du skriva å, ä och ö på ett tyskt, franskt eller tjeckiskt tangentbord. Man lär sig snabbt vad de svenska tecknen sitter.

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo - jag undrar lite oxå, jag hade juh ett dansk tangentbord till min Amigatower.. skönt att skriva på var det oxå.. ;9

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda felet ar att jag sitter pa ett internet cafe som har sparrat en hel del :-(

 

sa jag kan inte andra landsinstallningarna m.m.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag förstår... I vilket land?

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grekland = kreta

 

Cafet har 11 datorer som delar pa ISDN :-(

 

sa det gar lite segt :-(

 

Tjoff

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...