Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig dator?


Morathi

Rekommendera Poster

Norton Ghost fungerar inte eftersom om jag kör över hela partitionen c: till d: som jag vill så kommer den skriva över hela d: och det vill jag inte...

 

Det fungerar heller inte i Windows ME för då stannar min dator...

 

Men kan inte min slöa dator ha nånting med sladdarna jag har till hårddiskarna kanske? För alltså det ska väl inte ta 3 sekunder för en 1ghz-dator att öppna ett helt vanligt Notepad-dokument?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D: är alltså 40 gigaren!?

Kan du inte kopiera/backupa/zippa över det som ligger där till nån av 10-gigarna? Eller ryms det inte?

 

Btw, om det inte är ett gigantiskt dokument kan jag inte tänka mig att du ska hinna blinka innan notepad är framme.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inga gigantiska Notepad-objekt jag talar om, 10-20 tecken tar 2 sekunder att öppna, helt sjukt.

 

Det e nåt brutalt fel på min dator men jag vet inte vad det är! Och eftersom jag har byggt den själv kan jag inte ringa nån support...

 

Kan inte nån försöka sätta fingret på vad jag har för problem med min dator? jag har senaste bios + alla drivrutiner, jag har inte 2 hårddiskar på samma ide-kanal...inget verkar funka... (allt innehåll i datorn står längre upp i tråden).

 

Om inte något alls funkar så ska jag byta tillbaka till Win98 och om inte d funkar slänger jag skitn...jaja tack på förhand om ni kan hjälpa mej =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

 

 

Halloj, nu e datorproblemet hittat. Jag har nämligen VIA's KT133 kretsar och ett Soundblaster LIVE Value som tenderar att skapa problem.

 

Vet nån om det finns nån patch till detta nu? Om inte vad ska man ha för ljudkort istället för Soundblaster? Jag har haft det hela mitt liv, finns det några andra bra märken? Tack för svar...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så alltså... om du plockar ut ditt ljudkort och provar att köra utan, funkar datorn som den ska på alla sätt då?

 

För jag tycker bara det verkar lite märkligt att ditt ljudkort skulle göra systemet långsamt. Instabilt, okej. Men långsamt?

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo det kan göra det långsamt det skapar något problem med IDE portarna.

Jag har inte prövat att ta ut ljudkortet än men jag ska göra det.

 

kolla på <a href="http://boards.gamers.com/messages/message_view-topic.asp?name=VIAHardware&id=zzcws">http://boards.gamers.com/messages/message_view-topic.asp?name=VIAHardware&id=zzcws</a>

 

Där står det om problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som f-n.

 

Det skapar inte lite problem heller, tydligen.

 

Om det är ett sketet ljudkort som ligger bakom allt det där strulet, och om varken VIA eller Creative lyckats patcha bort problemen, är det ju nästan läge att kasta eländet och köpa något annat. Typ Phillips acoustic edge.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...