Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny prisjämförelse.


Whistler

Rekommendera Poster

sandberg12 skrev:

"Bara idioter köper DVD brän...."

 

Står 12.an i ditt namn för din ålder???

 

Jag rekomenderar dig att kolla på mitt svar på den frågan för några inlägg sedan...

 

Ok tar det igen..

 

"Du har en fet poäng i att det inte finns någon standard med DVD som datalagring, men Apples DVD-R är kompatibel med alla miljontals DVD spelare i hemmen, Apple skeppar också programvara för att göra bildspel, multimedia, filmer som kan köras i vilken Telefunken DVD-spelare somhelst

Dessutom funkar dom utmärkt att lagra på om man behöver några GB- backup"

 

Förövrigt skall inte en Pc-nisse gnälla över bristande standarder..

 

/nix

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Skapad
  • Senaste svar
His Divine Shadow

"Förövrigt skall inte en Pc-nisse gnälla över bristande standarder.."

 

Nä det är endast macoiter som för göra det, förstås det är ju förståerligt, i en marknad som är så låst och stängd och "frozen" så är det ju ganska otroligt att företaget som gör det inte ens kan göra ett OS som borde funka felfritt med alla existerande "plug-ins" och mojänger, men nej det krashar mera än win98 som måste stöda ett utbud av extra mjuk och hårdvara som är flera gånger större.

 

Ja du nixon du har rätt, ni macoiter som faktiskt har nått att gnälla över borde få gnälla på, vi pc-nissar har ju faktiskt ingenting farligt att gnälla över, vi har ju det jäkla bra i kontrast till mac sidan...

 

-----------------------------------

Whatever my one vulnerability is, I will fake a different one.

His Divine Shadow {PHX}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Står 12.an i ditt namn för din ålder???"

 

Nej

 

Är du en död föredetta president ???

 

För övrigt kan jag bara återupprepa det jag tidigare sa, det är idiotiskt att köpa DVD brännare när det inte finns en enhetlig standard.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

normalanvändare att själv skapa allt material i hela processen från filmning, redigering, strukturering, skapande av gränssnitt och bränning? Det är det som är poängen med Apples nuvarande produkter i den dyrare klassen.

 

Nej ush, förstår inte varför det ska vara "den dyra klassen" och "normalanvändaren" samtidigt? Funkar juh inte. ;)

 

En som är inne på det hela skiter väl i en eventuell Maclösning med ett pråligt men funktionsmässigt underlägset gränssnitt. Och Svensson har inte råd.

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt skall inte en Pc-nisse gnälla över bristande standarder..

 

Nope, även nu när jag läser det igen låter det fortfarande uridiotiskt =D

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För övrigt kan jag bara återupprepa det jag tidigare sa, det är idiotiskt att köpa DVD brännare när det inte finns en enhetlig standard.

 

är du trög eller?, Det FINNS en standard och den används redan i miljontals hem...

 

DVD-R är inte tänkt som datalagring, utan att spara Filmer/multimedia/musik som kan köras i vanliga DVD-spelare och datorer med DVD läsare.. En bieffekt är att du kan lagra några Gigabyte på den också..

 

/nix

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nixon skrev:

 

"är du trög eller?, Det FINNS en standard och den används redan i miljontals hem..."

 

Neeeej Niiiiiiiixon du har feeeeeeeel fel fel fel.

Det finns ingen enhetlig standard för DVD brännare.

 

Den DVD-R som nu ska ingå i crapintosh är ingen världsstandard.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Alla DVD-filmer distribueras med detta format och med denna standard - zonkodningen ligger utanför själva lagringsstandarden. Genom att använda DVD-R som finns i Mac med SuperDrive kan disken läsas på alla enheter som kan läsa DVD-videoskivor.

 

Det är betydligt mer av en världsstandard än något du kan hitta på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah men va fan vad folk är tröga här, hajja läget mongodrive från apple är inte VÄRLDSSTANDARD.

Att det ska vara så djävla svårt att fatta....Ok en analogi kanske funkar, VHS är standard för video alla videotillverkare använder VHS ok? alla med ?

Är brännaren som sitter i macarna gemensam standard för alla DVD brännare.NEEEJJJ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du på fullt allvar att en sak som i dag kostar 40000 - 50000 kronor kommer att kosta runt 2000 kronor nästa år!!!

 

Usch... ser ut som att man får äta upp det uttalandet... Pioner släppern en DVD-R brännare i maj för $1000... så då behöver man inte punga ut med 50000 för en superdrive!!!

 

http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=010227-PFA4

 

----------------------------------------

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...