Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny prisjämförelse.


Whistler

Rekommendera Poster

Men då fick du ju inte en konkurrenskraftig maskin dessutom var det ingen skärm i din konfig.

 

Jaha. Där tog din eventuella kvarvarande trovärdighet SLUT nixon =D

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Skapad
  • Senaste svar
Och 1 GB ethernet är viktigt för de som sysslar med utveckling inom video och media.

 

Och? Ett hyfsat gbit ethernetkort går på 1500 pix.. vad har det med prisskillnaderna på 30kkr att göra? :)

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Ja det var ju snarast bildskärmen

( 37500:-) jag tänkte på, så mycket annat ändrade jag inte på. Lite väl mycket pengar för en skärm även om den är suverän.

 

Har precis börjat läsa "frukta ingenting" av DK och det är den som också handlar om Christopher Snow (den ljusskygge).

Det verkar som det är del ett och "Fånga Natten" är en fortsättning.

 

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

(°¿°)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har precis börjat läsa "frukta ingenting" av DK och det är den som också handlar om Christopher Snow (den ljusskygge).

Det verkar som det är del ett och "Fånga Natten" är en fortsättning."

 

Mycken nöje - den är jävligt bra ;)

 

Var nog inte mer än 2 månader sen jag läste den - sitter nästan & hoppas på ytterligare en fristående bok med C.Snow i huvudrollen.

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jaha. Där tog din eventuella kvarvarande trovärdighet SLUT nixon =D"

 

LoL, ja det slant visst lite för honom där ;)

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stene

 

Kom ihåg att Mac-konfigurationen innehåller SuperDrive - en sak du får punga ut med ca 50 tkr för.

öhhm 50.. suure..

Och 1 GB ethernet är viktigt för de som sysslar med utveckling inom video och media.

och dom som nu sitter med ett 1gb nät, använder ultra ata/66 hds??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stene

 

Apples 22 tums flatskärm räknas till de absout bästa på marknaden och jämfört med motsvarande flatskärmar så är den mycket prisvärd.

jovisst den är bra, men om man nu inte vill lägga ut 30 papp? och vill ha större än 17"??

var finns mellanstegen?

prexis som deras grafikkort. dom har sitt billiga geforce och så ett hopp på 4500:- till nästa... detta är fel fel fel och mer fel

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jobbar man med DV och ska ha över data till videoservern så brukar man gladerligen betala 10 000 extra för Gigabiteternet..

 

Vad f-n skall du med det till, eller du tror på fullt allvar att din stackars MAC klarar av att fylla upp ett Gigabitethernet...

 

Tror du att din stackars bus i datorn som skall skyffla all data från din Processor till Nätverkskortet ligger på en 2-3 Gigahertz...

 

du skall vara glad om den lyckas fylla ett 100 mbps nät med data...

 

Det är precis såna kommentarer som denna som gör att man inte tror någon stackas MAC fanatiker här, även om det finns vissa som är pålästa och verkar riktigt duktiga...

 

 

 

----------------------------------------

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Skaffa då vilken som helst av de existerande 21-tums skärmarna och anslut den. Du behöver inte köpa skärmen från Apple, eller hur? Min favorit i de sammanhangen är Sonys skärmar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Att fylla ett 1 gigabit Ethernet är svårt för vilken dator som helst inom normala prisklasser - hänger mycket på I/O hos diskar och RAID-system. Dock har det visat sig att AppleShare IP klarar sig mycket bra i konkurrensen med NT / W2K samt Linux-baserade servers.

 

MacOS X kommer att prestera än bättre än ASIP under OS 9. Det gör OS X Server redan idag men detta gäller alla klienter.

 

GBit nätverk är viktigt att ha när man sysslar med att redigera okomprimerad HDV (High Definition Video). Detta visades när Apple släppte den tidigare generationen av G4 Desktops.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Poängen med detta är att man kan arbeta med materialet mot en server som kan maximeras vad gäller I/O. Underlättar backup och arbetsflöden mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stene

 

Poängen med detta är att man kan arbeta med materialet mot en server som kan maximeras vad gäller I/O. Underlättar backup och arbetsflöden mm.

det finns ingen poäng, ge dig. varför skulle du vilja maximera kommunikationen till servern, men inte prestandan lokalt?

eller du kanske hade tänkt använda din mac som en tunn klient...

 

å skriv för guds skull vilka inlägg du svara på, gärna med ett citat som alla andra gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stene

 

Skaffa då vilken som helst av de existerande 21-tums skärmarna och anslut den. Du behöver inte köpa skärmen från Apple, eller hur? Min favorit i de sammanhangen är Sonys skärmar.

och adc då? hur går det med det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart mac är dyrare än PC.. så har det väl alltid varit..

Mac ägare får väl sitt älskade OS och deras design på burkarna..

Det är inte med priset de konkurrerar med PC..

Bara på billiga Imacs då..

 

// Rikard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om du läser mitt inlägg lite högre upp tog Whistler den absolut dyraste bildskärmen i Apples sortiment den för 37500:- "

 

Notera även att på den senare konfigurationen så drogs 22"-skärmen av och jag svarade med en annan PC-konf - även den var överlägsen prestanda/komponentsmässigt.

 

Jag vädjade till Macanvändarna efter argument som ska motivera en köpare att tända på en Mac idag - Prestanda/pris är de faktorer jag och majoriteten av den datorköpande marknaden ser som nummer 1 och 2. Ingen har som jag ser det lyckats att ge mig ett motiv - är de bockade plastskalen verkligen värda den grymma merkostnad det ger ?

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Apples 22 tums flatskärm räknas till de absout bästa på marknaden och jämfört med motsvarande flatskärmar så är den mycket prisvärd."

 

Ur hur många vinklar ska denna fråga besvaras ?

 

Se till den senare konfigurationen och återkom med något matnyttigt som gynnar er maccies istället - not even close so far.

 

30 papp kära vänner - förklara det !

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Skaffa då vilken som helst av de existerande 21-tums skärmarna och anslut den. Du behöver inte köpa skärmen från Apple, eller hur? Min favorit i de sammanhangen är Sonys skärmar"

 

Aaah, repetition min favorit ;)

 

Okidoki - vad kostar en 22" Sony ?

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Vilken vanlig människa köper en bildskärm för 37000:-?

 

Då kan du ju lika gärna lägga till tex SONY:s Sony CPD-L181 / Analog 18" (36238:-) til Dell-datorn.

som du ser på priset är apples 22" inte så jäkla dyr för sådana människor som behöver en sådan skärm.

 

Om du tar bort den Dell skärm du hade som förval till din konfig och Apples 22" och tar en likvärdig skärm till bägge systemen så blir prisskillnaden inte speciellt stor.

 

 

Micke

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

(°¿°)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni blinda eller bara allmänt helgsåsiga ?

 

"Vilken vanlig människa köper en bildskärm för 37000:-?"

 

Lägg ner det - jag drog av skärmen och presenterade ett nytt paket, i detta paket fanns en motsvarande skärm - Apples G4´a kostade fortf 3o.000:- mer / Svara på detta istället för att haka upp er på något som är genomältat.

 

"Om du tar bort den Dell skärm du hade som förval till din konfig och Apples 22" och tar en likvärdig skärm till bägge systemen så blir prisskillnaden inte speciellt stor."

 

Men herregud i himmelen - lägg ner Koontzboken och se vad du skriver innan du totalt trillar av grenen ! 30.000:- Kolla tråden och återkom när du VERKLIGEN läst den !!!!!

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Om du tar bort den Dell skärm du hade som förval till din konfig och Apples 22" och tar en likvärdig skärm till bägge systemen så blir prisskillnaden inte speciellt stor."

 

Nej kanske inte(har inte kollat) men nog blir man säkert förbannad när man får så mycket mindre för mera pengar...

Eller så går man in i ett stadium av förnekelse.

 

Either way, I win.

 

-----------------------------------

Whatever my one vulnerability is, I will fake a different one.

His Divine Shadow {PHX}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No rest for the blind & ignorant :

 

DELL Dimension 8100 - Multimedia (0206a)

 

1300 MHz Intel P4/256

256 MB 400 MHz RDRAM

DELL E771-17" FST

64 MB nVidia GF DDR Ultra 4xAGP

Soundblaster Live

Harman Kardon 695 högtalare

10/100 Integrerat ether

Backup : ZIP Iomega 250MB, inkl 2 disk

DVD-ROM/CD-RW

Internal 56K V.90

 

 

27356:- /Ink moms

 

 

G4´an som presenterades kostade 57 papp - do the math Maccies !

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Och dessutom så bör du sätta in en SuperDrive i Dell och även 1 GB nätverk. Förutom om jag inte missminner mig att GeoForce 3 också var installerat.

 

Att ni aldrig tröttnar på er själva med era oseriösa jämförelser med "segmenterad blindhet"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Lägg även till kostnaden för en SuperDrive, GB Ethernet samt FireWire (trådlöst nät kostar ca 900 kr extra för Macen - vad kostar detta för Dell?). Bara SuperDriven kostar i gränslandet kring 50 tkr för er Windows-användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...