Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta en blogg?


henkee55

Rekommendera Poster

Den visar hur många besökare du har haft. Jag vet inte om den visar unika besökare eller sidvisningar, går inte det att ställa in?

 

Nej hittar inte det. Du får gärna säga till ifall du hittar det eller vet vad som gäller. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är sidvisningar som visas på statistiken. Alltså varje gång någon visar din blogg så räknas det även om samma person visar bloggen flera gånger på en dag.

 

Om du vill ha bättre statstik så ska du använda Google Analytics. Om du har google konto så är det bara att sätta igång men först måste du installera ett plugin på din blogg:

 

http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är sidvisningar som visas på statistiken. Alltså varje gång någon visar din blogg så räknas det även om samma person visar bloggen flera gånger på en dag.

 

Om du vill ha bättre statstik så ska du använda Google Analytics. Om du har google konto så är det bara att sätta igång men först måste du installera ett plugin på din blogg:

 

http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/

 

Tackar. Ska fixa det senare. Märkligt förresten med statistiken under panelen och site stats. Ibland skiftar det och går ner 20 visits och ibland går det upp 20 igen. Känns som det buggar, har du varit med om något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte Wordpress hos wordpress.com så jag vet inte.

 

 

Jaha ok. Tack för alla svaren. Har inga fler frågar för tillfället iaf:). Uppskattar hjälpen och tiden du lagt ner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är sidvisningar som visas på statistiken. Alltså varje gång någon visar din blogg så räknas det även om samma person visar bloggen flera gånger på en dag.

 

Om du vill ha bättre statstik så ska du använda Google Analytics. Om du har google konto så är det bara att sätta igång men först måste du installera ett plugin på din blogg:

 

http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/

 

Provade detta idag men om jag fattat det rätt så ska det inte gå och göra på den typen av blogg dom jag driver? Den ska väl vara "egen"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bloggar hostade på wordpress.com har färre möjligheter till anpassningar i vad gäller teman och plugins, så en wordpressinstallation på eget webbhotellkonto rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bloggar hostade på wordpress.com har färre möjligheter till anpassningar i vad gäller teman och plugins, så en wordpressinstallation på eget webbhotellkonto rekommenderas.

 

Jo men det blir nog för avancerat för mig. Vad kostar sånt annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är rätt billigt hos one.com

 

sedan tror jag det finns aktörer som erbjuder gratis webbhotell, men jag kommer inte på någon på rak arm.

 

Det du behöver är php (version 5 gärna) samt mysql-databas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som erbjuder gratis kan du inte installera Wordpress eller något annat uppdateringssystem vad jag vet i alla fall.

 

Jag kör Binero vilket är det bästa webbhotellt i Sverige enligt mig. Där kostar det drygt 800 kr per år plus 99 kr för en domän per år. Vilket är väldigt billigt med tanke på vad man får.

 

http://www.binero.se/webbhotell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

(egenreklam) är värt att besöka och testa.

Gratis webbhotell kan även det med ordnas genom att skicka ett mail till dem så ordnas ett konto antingen på subdomän eller möjlighet att använda eget domän.

 

Ett företag som inte presenterar sig med varken gatu- eller e-postadress, telefon eller organisationsnummer är inget jag skulle rekommendera.

 

Dessutom står det att gratistjänsten upphört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...