Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta en blogg?


henkee55

Rekommendera Poster

Hej. Behöver lite hjälp, tänkte starta en blogg men jag är verkligen en nybörjare när det gäller sådana saker. Därför har jag lite frågor och jag hade uppskattat ifall någon med erfarenhet eller kunskap kunde hjälpa mig detta.

 

1. Hur startar men en blogg, vilken sida ska man gå igenom och vilken sida skulle ni verkligen rekommendera? Av det lilla jag vet så verkar "wordpress" vara en hygglig sådan?

 

2. Måste man vara "datorkunnig" för att driva en blogg, om man ska lägga upp bilder, rörliga bilder och videos tex? Kan man lära sig allt sånt någonstans?

 

3. Vad ska man tänka på när man bedriver en blogg? Något speciellt?

 

4. Kan man tjäna pengar på en blogg? Hur, genom vad?

 

Alla tips, om ni har något, är oerhört välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att registrera dig hos Wordpress: https://en.wordpress.com/signup/

 

Enligt mig och många så är Wordpress det bästa bloggverktyget så jag tycker du ska använda det.

 

Sen är det bara att börja experimentera med din blogg, testa hur allting fungerar och var inte rädd för att göra något fel. Till en början så är inte målet att blogga utan att lära sig hur alla funktioner fungerar. Om du har några frågor på någon funktion i Wordpress så återkom gärna!

 

Du måste inte vara jätte datorkunnig, du har ju gjort ett inlägg här på Eforum och den datorkunskapen ska räcka. Sen kommer du såklart att lära dig mycket nyttigt med tiden.

 

Det du ska tänka på är att blogga ska vara kul det är då det blir som bäst, om du inte känner för att blogga en dag gör det inte då. Du ska heller inte börja blogga med målet att tjäna pengar då kommer det inte gå bra för dig.

 

Så börja med att registrera dig, lära dig funktionerna och fundera ut vad din blogg ska handla om.