Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med hotmail och windows mail


SverkerG

Rekommendera Poster

Hittade explorer 8 och avinstallerade det. Det hjälpte inte. IS-filter called out... se första inlägget i tråden. Har installerat om explorer 8, hjälpte inte heller.

Tillbaka på ruta ett... suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Skapad
  • Senaste svar

Hej,

vet inte riktigt hur jag/ vi ska komma i ordning med detta.

Ett alternativ är ju att du tar bort samtliga användarkonton.

Sedan sätter upp t.ex din sambos, kontrollerar dess funktion,

och sedan nästa konto.

Detta under förutsättming att ditt Adminstratörskonto fungerar som det ska.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambos konto funkar. Men det är mina barns som inte fungerar. Allt går jäkligt trögt och de kommer inte in på hotmailen. På deras konton är föräldrakontroll aktiverat. Men jag har ju provat att både stänga av det och alla brandväggar. Men inte heller det fungerar. Och deras hotmail konton är det inte fel på, eftersom jag kommer in via min alt min sambos användare på deras konton.

 

Tanken har slagit mig att göra nya konton. Men mitt administratörskonto fungerar ju inte heller som det skall. Försöker jag göra ändringar i konton på programåtkomst så nekas jag och uppmanas att ta kontakt med systemadministratören. Men det är ju jag det...

 

Jag har därför skapat ett separat administratörskonto. Men det har jag också fått lov att ta bort och omskapa för att samma problem uppstod i det. Dvs jag nekades helt plötsligt tillstånd till att göra ändringar i programåtkomst i andra användare och uppmanades att ta kontakt med systemadministratören. Vilket återigen var jag...

 

Just därför överväger jag starkt att blåsa ren hela datorn och ominstallera ALLT.

För det känns som att jag/du/vi har testat allt. Och om du har slut på ideer, ja då finns det inte mycket andra alternativ känns det som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade explorer 8 och avinstallerade det. Det hjälpte inte. IS-filter called out... se första inlägget i tråden. Har installerat om explorer 8, hjälpte inte heller.

Tillbaka på ruta ett... suck

Nu är det ju så lång tråd det här så det är svårt att komma ihåg resp. se vad du har gjort för att åtgärda meddelandet om IS filter callout. Det verkade fungera om du körde IE utan tillägg om jag läser rätt. Hur var det med brandvägg i datorn?

Har du prövat med en återställning av alla inställninggar, tillägg mm i IE?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, gick jag in på ett användarkonto så fungerade IE bra om jag körde utan tillägg. Då kom jag in på hotmail m.m.

Jag kör F-secure och windows defender. Jag har provat att inaktivera alla brandväggar, men utan positivt resultat.

Har återställt alla standarvärden, rensat webhistorik, tagit bort gamla Java installationer och säkert en hel del till som jag inte kommer på just nu, men fortsätt gärna att fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör F-secure och windows defender. Jag har provat att inaktivera alla brandväggar, men utan positivt resultat.

 

Hej,

har du aktiverat Defender?

Du behöver inte ha det igång, när du har F-Secure igång.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, gick jag in på ett användarkonto så fungerade IE bra om jag körde utan tillägg. Då kom jag in på hotmail m.m.

Jag kör F-secure och windows defender. Jag har provat att inaktivera alla brandväggar, men utan positivt resultat.

Har återställt alla standarvärden, rensat webhistorik, tagit bort gamla Java installationer och säkert en hel del till som jag inte kommer på just nu, men fortsätt gärna att fråga.

Det finns två återställningsfunktioner på fliken Avancerat i Internet-alternativ. Har du använt den som handlar om återställning av allt i IE?

Har du prövat med någon annan webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag tror jag har använt båda. Berätta var de ligger så kommer jag ihåg bättre.

Har testat med Safari. Kommer inte in på hotmailen med den webläsaren heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats: skall kolla länken. Tack för tipset. återkommer om det.

Cecilia: Nej, har inte provat att avinstallera. Kanske skall testa det. det är det enda som återstår.

 

Hur bra är windows defender jämfört med F-secure? Och F-secure jämfört med AVG?

Har haft AVG förut, tyckte nästan att det fungerade bättre.F-secure varken varnar eller hittar ngt. AVG både hittade och varnade betydligt oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

anta att Cecilias råd om att avinstallera F-Secure helt skulle lösa ditt problem,

länk till borttagningsverktyg av F-Secure:

ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/UninstallationTool.zip

så behöver du åtminstone komplettera med ett Antivirusprogram, då Windows Defender som består av två enheter, en kompetent brandvägg, enkel i sitt utförande, men helt jämförbar med de flesta.

Den andra delen är mera av ett antispionprogram än ett aktivt antivirusprogram.

F-Secure kan du alltid installera igen eftersom du har licens.

 

Du kan testa med endast Windows Defender aktiverat och se hur det fungerar, då om det fungerar, var det ju någon inställning i F-Secure som blockerade eller förändrade en Windows inställning och gav dig problem. Sådant kan inträffa.

 

Endast Windows Defender produkterna ger dig inte ett fullständigt skydd, du behöver komplementera med minst, något Antivirusprogram.

De gratis alternativ som finns är ofta lika bra i sin spårande funktion av virus, eftersom de använder samma virusdatabaser som sina kommersiella syskon, men saknar ofta fler inställnings möjligheter.

 

Jag skulle rekommendera dig ett komplett paket, partisk som jag är!

I länken under finns tre alternativ av Comodos produkter, alla gratis och ger utmärkt skydd, Brandvägg, Antivirus, och ett helt paket. Brandväggen innhåller dessutom föräldrakontroll, och ett antal olika funktioner.

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

 

Övrigt, ladda hem installationsfilen för det Antivirus/Brandvägg du väljer att ersätta F-Secure/Windows Defender med, före avinstallation och deaktivering av Windows Defender vilket ej ska avinstalleras.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset om antivirus programmen. Däremot är jag skeptisk till om en avinstallation skulle lösa problemet då jag har samma inställningar för alla användare i F-secure. Men jag testar och ser. Är som sagt det enda jag inte testat ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag misstänkte, det löste inte problemet.

Har avinstallerat F-secure. Har inget annat virusprogram eller brandvägg aktiverad. Jag kommer inte in på hotmailen via min dotters användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja då var det testat med!

Ett annat antagande blir detta då!

Ett svar jag hittat:

I "fixed" the problem by hitting the reset button in the "Internet Options/Security" Tabs for the various levels of Internet Security.

Also cleared the "Block all cookies from originating website" list in the privacy report pop-up box.

Don't know which of those actions did the trick, but it does work now.

Ett annat förslag!

I found some posts on google about problems with hotmail and router settings (I have Linksys) and was to do with resetting the MTU value (mine is at 1500) - In fact I belive I changed it and then changed it back to it's original 1500 and that seemed to have solved the problem - hey presto. Sorry that i can't be any more explicit but you may want to try and change this setting and see what happens.

 

Ytterligare ett!

Found this solution and it worked for me by running all the way through:

1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock verify that

the time and date are set.

2. Clear your IE cache and cookies -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then click the Delete Files button, and when that's complete click the

Delete Cookies button.

3. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check

for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL

3.0' is checked, then click OK.

4. Click Start, then Run, and enter the following:

regsvr32 softpub.dll

then click OK

5. Restart messenger and IE

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

1. har gjort, problemet kvarstår.

 

2. Hittar inte "Check for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL 3.0' is checked, then click OK." Annars har jag gjort allt.

 

3. Har gjort men har inte löst problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, dit hittade jag men jag förstod inte riktigt vad jag skulle göra där.

verify that "Check

for server certificate revocation" is unchecked. Är inte riktigt med på vilken box som inte skall vara markerad.

 

Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL

Jag kör ingen klassificering. Är det därför jag inte hittar vart jag kan verifiera att jag kör SSL 2.0 och 3.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ett antal länkar, den första här kanske kastar lite ljus över det hela!

http://www.microsoft.com/sverige/windows/ie/ie6/using/howto/contentadv/config.mspx

 

För att bekräfta vilka SSL Certifikat som du kan använda i IE, Verktyg, Internet alternativ, fliken avancerat, och kontrollera vilka som är imarkerade.

 

Vilken inloggnings sida använder ni?

https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&rver=5.5.4177.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2F%3Frru%3Dhome%26livecom%3D1&lc=1053&id=251248&cbcxt=hom&mkt=sv-SE&bk=81094529 (Säker anslutning. se raderna längst ned i fönstret)

 

eller denna:

http://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&rver=5.5.4177.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2F%3Frru%3Dhome%26livecom%3D1&lc=1053&id=251248&cbcxt=hom&mkt=sv-SE&bk=81321940 (Den ej "säkrade", du kan välja mellan dessa genom att klicka på raden, Använd förbättrad säkerhet/Använd ej......)

 

Övrig info, kan vara till hjälp.

http://support.microsoft.com/kb/813444

 

Lite mer info:

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ev/default.mspx

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste. Skall kolla in länkarna.

Jag har ett program som heter fiddlercap som loggar webtfaiken. Jag gjorde en logg igår, men jag vet inte hur jag skall posta den här då loggen ej är i ngt text format.

Kanske kan jag posta filen till dig eller lägga upp den på ngn sida någonstans. Hör av dig hur du vill ha den, om du vill ha den eller om du tror att den kommer at säga dig någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om filen ger någon vettig information men du kan bifoga den till ditt svar om du först packar ihop den i en zip-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk nr.1 - Som jag sa tidigare så har jag inte gjort någon klassificering på ngt av kontorna som finns på burken. Kan därför inte göra några andra inställningar.

 

länk nr 2 & 3 - jag har provat med båda.

 

Länk nr 4. - har följt instruktionerna, problemet kvarstår.

 

Ang Fiddlercap så var jag skeptisk då hotmail fungerar för alla utom barnen. Avinstallerade dock Fiddlercap, men utan framgång. Dvs det lsöte inte problemet. Har även provat att återställa lösenordet på hotmailen. Inte heller det fungerade.

 

Cecilia: Bifogar Fiddlercap filen i zippat format.

Fiddler cap Log in1.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

snubblade över detta i ett annat forum.

Mvh

Mats H

 

Tips:

Efter att du gjort en återställning av Internet Explorer så inaktiveras alla tillägg i webbläsaren.

 

För att Windows Live Sign-in Assistant ska fungera korrekt måste du välja Hantera tilläggVerktyg-menyn och aktivera de båda tilläggen Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper. Se instruktioner på skärmdumpen här.

 

Jag gjorde några snabba tester och detta verkar funka för mig. Om jag har dessa tillägg inaktiverade så visas bara en e-postadress på alla inloggningssidor för Windows Live-tjänster. Om jag aktiverar dessa tillägg så kan jag ha flera e-postadresser sparade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit kolla upp det förra än, skall göra det. Däremot slog det mig att äldsta grabben har google Chrome installerat. Kan det ställa till det? Kan det även påverka de andra kontona?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...