Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med hotmail och windows mail


SverkerG

Rekommendera Poster

  • Svars 89
  • Skapad
  • Senaste svar

Cecilia: Bifogar Fiddlercap filen i zippat format.

Man måste nog ha Fiddlercap installerat för kunna läsa filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats: Jag tror att han har gjort det. Hittade inte google Chrome i Revo Uninstaller. Skall kolla i programlistan via kontrollpanelen.

 

Cecilia: Skall se om jag kan spara filen på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Google Chrome ligger dold i Appdata och dess undermappar.

Du hittar den där C:\Users\Appdata\Local\Chrome eller ngt liknande i din dator.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats H: Jag hittade inte tilläggen i listan. Gick till länken du skickade mig och klickade mig vidare därifrån för att ladda ned tillägg, men ingenting hände.

 

Efter att jag avinstallerade Google Chrome så har det rättat till sig på nästan alla konton. Dottern kommer fortfarande inte in på sin hotmail.

 

Jag valde därför att skapa en ny användare åt henne då hon inte har så många filer m.m. sparade. Men nu har administratörs kontonen börjat strejka istället.

 

Jag kan inte aktiva föräldrakontrollen på det nya kontot. Jag saknar behörighet och skall kontakta systemadministratören. Jag provade från mitt vanliga konot, som är ett administratörskonto. Pga att det har strulat tidigare så har jag ytterliggare ett konto som heter "Administratör", men inte heller i det kontot kunde jag göra några ändringar i föräldrakontroll. Samma meddelande dök upp. Jag valde därför att skapa ytterliggare ett administratörskonto, "Admin", men inte heller det hjälpte. Jag saknar behörighet och skall kontakta systemadministratören.

 

Jag tyckte att tre administratörs konton är lite mycket, så jag skulle försöka ta bort ett. Men kontot "Administratör" går inte att ta bort!

Nåt är jätteknas på denna burk...

 

Dessutom kan jag inte radera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kanske detta kan lösa ditt administratörs problem,

Skriv "control userpasswords2", utan citationstecken, i sökrutan, sedan Avancerat. Markera Användare så ser du i högra fönstret Administratör. Högerklicka på Administratör och välj Egenskaper. Där kan du inaktivera kontot, så visas det inte vid inloggningsrutan.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckte jag två gånger på "avancerat" fick jag upp denna ruta: 0067715AIC4WD1GWOB3MJRW097W6II.jpg

 

Backade jag då ett steg så kunde jag ta bort konton. Men jag kunde bara ta bort "Admin" kontot, men inte kontot "Administratör", dvs det kontot som jag har problem med att ta bort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

redigerade enligt ditt inlägg.

Ja detta är besvärligt att styra upp.

Frågan är snart, vad har inte blivit gjort för att komma till rätta.

 

Det är ju relativt väl dokumenterat genom hela tråden, allt som blivit utfört.

Du vet ju vad som lyckats, frågan är om man skulle våga sig på en systemåterställning till före du skapade ett nya/nytt admin konto och ditt fungerade, och sedan utföra ändringar som lyckats/borttagning av Google Chrome och annat utan att du gör något med ditt adminstratörskonto?

Känner mig svävande, troligen pga av det inte kommer några "Liljeholmens" just nu!

 

Vad tror du?

Eftersom Cecilia också varit med och dragit i detta, så avvakta till imorgon med att göra något, så får hon kika med, bortrest fnv.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan är om man skulle våga sig på en systemåterställning till före du skapade ett nya/nytt admin konto och ditt fungerade, och sedan utföra ändringar som lyckats/borttagning av Google Chrome och annat utan att du gör något med ditt adminstratörskonto?

 

Hmmm, låter som ett bra förslag. Men jag avvaktar tills Cecilia har svarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag är

1: Gör backup på allt viktigt och lite mer därtill

2: Stoppa in CD skivan med Windows på eller starta upp återställning av datorn

3: med andra ord, blås ut, formatera om, installera om.

 

Det ovan tar visserligen några timmar men å andra sidan hur många timmar har inte ägnats åt att lösa problemen i denna tråd?

 

Något är ju galet, vi vet inte vad och oftast löser en ominstallation det mesta.

 

Se bara till att ha, om du inte redan har det, en komplett backup* på ALLT du vill spara.

 

Fast iofs skadar det inte att testa med en systemåterställning, de går ju alltid att ångra om det går helt åt skogen.

 

men frågan är vilken väg som är den enklaste och kortaste, vilken som är kantad med minst bekymmer och besvär.

 

 

*Kopia på allt viktigt, en backup, ska man ALLTID ha minst en, gärna fler på olika diskar/minnen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

bra med friska ögon i detta garnystan Monshi!

Ja alternativen är nog bra uppsummerade i Monshis inlägg.

Prova att systemåterställa eller ominstallera.

Ta ett beslut och låt oss få veta!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tanken har slagit mig.

Sitter och letar efter en bra och billig extern hårddisk som jag kan ha som back-up.

Jag påbörjade dock en scanning med Min länk som hittade ett problem. Tyvärr genomfördes inte scanningen då ett av barnen startade om datorn. Jag kör den igen och talar om vad som kom fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så. Detta är vad den hittade: 006771103EJS493WXULT0EUN4GSQCJ.jpg

Den har inte kunnat rensa bort det heller. Jag har kört med både spyboot, superantispyware, Malwarebytes och F-secure. Inget av programmen har hittat filen.

 

Sen hittade den lite registry filer:

006771VI41S5E0O4MZ2BFWPNW8LG7D.jpg Men det verkar den ha rättat till.

 

Vad gäller säkerhet så var 0 portar öppna.

Vet inte om detta ger mer kött på benen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller det eventuellt skadliga programmet (kan ju vara falsklarm också) så är det bara för dig att ta bort filen winx-dvd-to-ipod-ripper-3.6 i mappen downloads/nedladdningar under ditt användarkonto C:\användare\sverker. Register-anmärkningarna verkar gälla en del skräp i registret, t ex sådant som blivit kvar vid avinstallationer, och sådant brukar inte påverka datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...