Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varken mus eller tangentbord fungerar


metalbitch

Rekommendera Poster

När du brände ISO-filen till skivan gjorde du det då som avbild/image och inte som data-skiva?

Du kan behöva ändra i datorns BIOS-inställningar så att BIOS startar från CD-skivan i stället för från hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du brände ISO-filen till skivan gjorde du det då som avbild/image och inte som data-skiva?

Du kan behöva ändra i datorns BIOS-inställningar så att BIOS startar från CD-skivan i stället för från hårddisken.

 

ojdå,jag brände nog ner det som data-skiva :blush:

får bränna ner den igen som avbild och testa

BIOS inställningen är redan att det skall starta från cd skiva :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hoppas att det går bättre denna gång!

Mvh

Mats H

 

hahaha,vet inte om jag skall skratta eller gråta nu :blink:

bränt ner skivan och startar datan med den och det funkar som det skall göra fram till att jag skall välja om jag godkänner eller inte avtalet,det (nya)tangentbordet funkar inte :angry:

har testat alla usb portar som går,så längre än det kommer jag inte nu..vad e det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator har helt utan anledning :blink: slått ifrån musen och t-bordet.Har precis formaterat om datan och tänkte att det då skulle ordna upp sig men icke sa nicke.

Jag kan använda både mus och t-bordet vid tex felsäkert läge,menså fort jag startar datan och efter windows har startat upp sig och jag hamnar på skrivbordet så funkar dom inte :(

Vad kan det va för fel? virus? Har kollat så enheterna fungerar och det skall dom tydligen göra helt korrekt.Är den nån inställning som bara helt plötsligt har ändrat på sig självt?

Tacksam för alla svar,då jag får sitta vid sonens data,när jag får lov och har varit snäll ;)

 

Har du Logitechs trådlösa? De köpte jag för första gången för mer än 10 år sedan coh de har inte utvecklats ett dugg. man vet inte om de är på eller av då inga lampor lyser, man får prova sig fram, ibland starta om datorn. Bra att ha dem i samma uttag hela tiden ev med en hub.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Logitechs trådlösa? De köpte jag för första gången för mer än 10 år sedan coh de har inte utvecklats ett dugg. man vet inte om de är på eller av då inga lampor lyser, man får prova sig fram, ibland starta om datorn. Bra att ha dem i samma uttag hela tiden ev med en hub.

 

nä använder inte någon trådlös utan en med usb kontakt,har nu lånat en data och tangentbordet funkar hur bra som helst i denna data,så problemet kvarstår tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kontrollerat inställningarna i BIOS?

Mvh

Mats H

 

vad e det det skall vara för inställningar i BIOS? kan juh inte ens använda tangentbordet längre så jag sitter vid en lånad data där detta tangentbord fungerar korrekt, så problemet kvarstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ett långdraget bekymmer.

Precis i uppstarts ögonblicket av din din dator, får du några val, att trycka på endera F2 eller TAB tangenten för att komma in i setup eller BIOS.

Förhoppningsvis har du då kontakt med ditt T-bord, prova att trycka i vilket fall.

http://www.tomshardware.com/reviews/bios-a-z,1200.html

Denna sida ger dig grundinställningar i BIOS.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ett långdraget bekymmer.

Precis i uppstarts ögonblicket av din din dator, får du några val, att trycka på endera F2 eller TAB tangenten för att komma in i setup eller BIOS.

Förhoppningsvis har du då kontakt med ditt T-bord, prova att trycka i vilket fall.

http://www.tomshardware.com/reviews/bios-a-z,1200.html

Denna sida ger dig grundinställningar i BIOS.

Mvh

Mats H

 

Ojdå :unsure: länken verkar inte fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...