Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Benq E2200hd No signal detected!


klevong

Rekommendera Poster

Kolla om någon uppdatering var en drivrutin. När det gäller XP är det inte helt ovanligt att de drivrutiner som Windows drar ner är sämre än de man hittar på tillverkarnas webbplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om någon uppdatering var en drivrutin. När det gäller XP är det inte helt ovanligt att de drivrutiner som Windows drar ner är sämre än de man hittar på tillverkarnas webbplatser.

 

Hur kollar jag vad Windows Updater laddade ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett par år sedan jag hade XP nu, men jag har för mig att man dels i Windows Update kunde klicka på något till vänster för att se vad som har installerats tidigare och dels att man i "Lägg till och ta bort program" kunde se sådant, kanske man behövde bocka i en ruta först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett par år sedan jag hade XP nu, men jag har för mig att man dels i Windows Update kunde klicka på något till vänster för att se vad som har installerats tidigare och dels att man i "Lägg till och ta bort program" kunde se sådant, kanske man behövde bocka i en ruta först.

 

En massa "Säkerhets uppdatering för Windows XP"

"Säkerhets uppdatering för Windows Media Player"

"Hotfix för Windows XP"

"Uppdatering för Windows XP"

"Snabbkorregering för Windows XP"

"Windows Imaging Component"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera en i taget och se vilken det är som påverkar skärmen. Du kan ju börja med "Windows Imaging Component" och "Säkerhets uppdatering för Windows Media Player" för det låter ju sannolikast att det är en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker ta bort "Säkerhets uppdatering för Windows Media Player" så varnar den för att de andra uppdateringarna kanske inte kommer fungera korrekt, ska jag ta bort den ändå? När det gäller "Windows Imaging Component" så står det "Den här uppdateringen kan inte tas bort".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så vet jag inte om det blir något problem när du tar bort just den uppdateringen utan du får avgöra själv.

 

Ett annat alternativ är att göra en systemåterställning till tidpunkten just innan alla uppdateringarna och sedan installera en uppdatering i taget och på det sättet komma fram till vad som orsakar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så vet jag inte om det blir något problem när du tar bort just den uppdateringen utan du får avgöra själv.

 

Ett annat alternativ är att göra en systemåterställning till tidpunkten just innan alla uppdateringarna och sedan installera en uppdatering i taget och på det sättet komma fram till vad som orsakar problemet.

 

Ursäkta att jag inte är så kunnig när det gäller sånt här, men hur gör man en systemåterställning till en viss tidpunkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att be om ursäkt för. :thumbsup:

 

Systemåterställningsfunktionen hittar du här:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är installerat efter den tidpunkt du backar till försvinner. Vitsen med en systemåterställning några dagar tillbaks i tiden är att få Windows och Windows-relaterade filer att se likadant ut som de gjorde då för några dagar sedan. Dina egna filer rörs inte.

 

Denna typ av systemåterställning är inte samma sak som en återställning av datorn till leveransskick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...