Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Benq E2200hd No signal detected!


klevong

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har ett problem när det gäller min skärm Benq E2200hd. När jag startar t ex World of Warcraft (äveb andra spel) så stängs skärmen ner efter ett tag, inte en exakt tid utan helt oförutsägbart och "No signal detected!" visas. Då startas min andra skärm (har två kopplade till datorn). Ibland har jag startat om datorn eller dragit ur sladdarna, då kan den börja fungera igen. Den har också helt plötligt bytt från min fungerande skärm tillbaka till min Benq.

 

Det har inte alltid varit såhär och jag har ingen aning om vad som är fel.

 

Jag sitter nu på dessa delar

 

Processor: AMD Athlon64 X2 DualCore 4600+

Harddrive: Samsung SP2504C

CD-ROM: Optiarc DVD RW AD-5170A

Graphics: GeForce 7950GT 512MB

Motherboard: Asus M2N32-SLI Deluxe

Memory: 1GB (DDR2?)

 

(BenQ E2200HD/Samsung SyncMaster957MB monitorer samt Windows 7 32-bit)

 

Tack på förhand

 

klevONG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter som ett problem med grafikkortets drivrutin. Har du senaste versionen?

http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_32bit_196.21_whql_uk.html

 

Kolla också så att du har en färsk bios... Exempel från i somras: "Improve the compatibility of certain graphic card".

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

 

Viktiga är också moderkortets drivrutiner:

http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_win7_32bit_15.53_uk.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kan det vara något glapp i sladden eller någon av kontakterna?

 

Nej, alla sladdar funkar som de ska. Har också testat att byta plats i grafikkortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att ansluta skärmen till en annan dator?

 

testade precis att ha två skärmar inkopplade i en annan dator. datorn upptäckte båda skrämarna utan något problem, är helt lost :@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör tillägga att jag ej använder mig av Windows 7 32-bit längre, utan Windows XP Performance Edition, men problemet är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade precis att ha två skärmar inkopplade i en annan dator. datorn upptäckte båda skrämarna utan något problem, är helt lost :@

Tyvärr jag också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör tillägga att jag ej använder mig av Windows 7 32-bit längre, utan Windows XP Performance Edition, men problemet är kvar.

 

Om du kör datorn i felsäkert läge, blir det någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör datorn i felsäkert läge, blir det någon skillnad?

 

Tyvärr inte. Kan det ändå ha något med drivrutinerna att göra? Jag tror inte att jag har några drivrutiner till moderkortet (har letat och letat men verkar inte hitta rätt?!). Jag antar att jag har rätt drivrutiner till grafikkortet då allt funkar som det ska på min crt-skärm. Kan det vara något tillägg till grafikkortet som kan vara till hjälp? Kan någon hjälpa mig hitta alla drivrutiner som tänkas behövas? ,tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner för moderkortet hittar du genom att på http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us söka på ditt moderkort. RN länkade ju tidigare till senaste versionen av chipset-drivrutinen från Nvidia så du får se om Asus version eller Nvidias fungerar bäst.

 

Jag tror inte att jag har förstått vad RNs första länk betyder "GEFORCE/ION DRIVER RELEASE 196". Då jag måste ändra OS till Windows XP måste jag gå tillbaka till "Download drivers" sedan välja 1. Product Type 2. Product Series 3. Product. Där är jag ej med på vad det är jag laddar ner och vad det är till för. Det samma gäller hans tredje länk, "NFORCE DRIVER".

 

Och på sidan du länkade väljer jag mitt moderkort men sedan finns det en heldel att ladda ner:

Qualified Vendor List (1)

BIOS (17) [bIOS History]

BIOS-Utilities (2)

Chipset (1)

AUDIO (5)

IDE (4)

Utilities (19)

Wireless (2)

Others (2)

Manual (14)

 

Har absolut ingen aning vad det är som är viktigt att ladda ner :/.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har inte gjort något av det RN föreslog. Ja, då är det ju de tipsen som gäller i första hand.

 

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

GeForce är alltså för ditt grafikkort, det heter ju "GeForce 7950GT".

nForce är chipset på moderkortet.

För enkelhets skull så kan du ju pröva om de automatiska funktionerna för att hitta drivrutiner fungerar, dvs tryck på knapparna Graphics drivers resp. Motherboards drivers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har inte gjort något av det RN föreslog. Ja, då är det ju de tipsen som gäller i första hand.

 

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

GeForce är alltså för ditt grafikkort, det heter ju "GeForce 7950GT".

nForce är chipset på moderkortet.

För enkelhets skull så kan du ju pröva om de automatiska funktionerna för att hitta drivrutiner fungerar, dvs tryck på knapparna Graphics drivers resp. Motherboards drivers.

 

Jo, jag gjorde precis som RN sa då jag hade Windows 7 men nu vet jag ju ej hur jag ska hitta alla drivers.

 

Hursomhelst gjorde jag som du sa och använde Graphics drivers. Det stod att jag hade senaste drivrutinen. Dock när jag tryckte på Motherboards drivers hitta den en drivrutin jag ej hade. Jag ladda ner den och körde den och fick felmeddelandet:

"The NVIDIA setup could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit"

 

EDIT:

Det jag trodde var ej en drivrutin. Sökte dock på drivrutiner med samma modell som "motherboard drivers" hittade. Laddade ner den manuellt och starta om datorn. Allt blev konstigt. Grafiken ändrades till sämsta möjliga (640x480, 4-bit). Jag tog därför bort alla drivrutiner och håller nu på att installera dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :)

 

Då installerar du chipset-drivrutinen på Acers webbsida för ditt moderkort.

 

Uppdaterade du BIOS efter RNs förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :)

 

Då installerar du chipset-drivrutinen på Acers webbsida för ditt moderkort.

 

Uppdaterade du BIOS efter RNs förslag?

 

Jag har redan intstallerat från Acers webbsida. Dock vet jag inte vad jag ska ladda ner till BIOS, det finns väldigt mycket man kan ladda ner under fliken BIOS på Asus hemsida.

 

M2N32-SLI DELUXE BIOS 2207

1.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

2.Improve the compatibility of certain graphic card.

 

Detta låter lovande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp,

Jag har ingen aning, men när jag tog bort alla drivrutiner, sedan installerade om Endast Grafikkortets drivrutin och gick in på NVIDIA Controlpanel så startades det en "Run multiple display Wizard" eller liknande. När jag gjorde den "guiden" så funkade det. Ska testa att starta om och ändra fram och tillbaka mellan skärmarna för att se att det verkligen funkar. Det har funkat ibland och sedan slutat funka förrut. Så jag får se om jag återkommer!

 

Tack så hemskt mycket för hjälpen för nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller tummarna! :thumbsup:

 

Det höll tyvärr inte länge alls. Nu är det precis samma probelem fast med andra skärmen. Nu hittar inte datorn min crt-skärm. Ska testa att uppgradera BIOS. Återkommer

 

sablars :(

 

EDIT:

Har inte installerat BIOS än men jag stötte på en väldigt konstig sak. Jag hittade Visst min crt-skärm. Men endast crt-skärmen då jag satt på min tft-skärm :S. Vad händer?!

 

EDIT #2:

Jag sitter nu med lite trött min framför min crt-skärm, back to square one. Det kommer säkert funka om jag tar bort drivrutinen för grafikkortet och göra samma smörja igen, men det vill jag inte göra bara för att byta skärm?!?!. Jag har installerat alla drivers direkt från skivan jag fick med när jag köpte moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, jag har lite svårt att förstå de sista meningarna. Kan du ta det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bryter jag snart ihop. Jag installerade BIOS som RN tipsade om ""Kolla också så att du har en färsk bios... Exempel från i somras: "Improve the compatibility of certain graphic card"."". Nu startar inte datorn korrekt. För det första får den ett felmeddelande om BIOS. Sedan frågar den om jag vill starta datorn i felsäkert läge pga något fel. Om jag startar Windows normalt så fastnar den i Windows XP:s "loading screen". Samma är fallet om jag väljer att starta med senast fungerande inställningar. Försöker jag starta i felsäkert läge matas det bara ut en massa rader text om /system32/drivers/******** etc.

 

Nu är jag helt borta och vill gärna inte formatera om datorn pga att jag inte kan ändra skärm, då jag har information på datorn jag ej vill ha raderats. Finns det ingen "restore" liknande funktion i BIOS. Annars får jag väl satsa på en "repair windows" med windows-skiva. Då jag inte har en Windows-skiva för tillfället är jag lite frustrerad :ARGH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag använda en Windows XP Pro SP2 skiva, för att reparera Windows XP Performance Edition?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första får den ett felmeddelande om BIOS.
Vad för felmeddelande?

 

Sedan frågar den om jag vill starta datorn i felsäkert läge pga något fel.
Vadå för fel?

 

Jag har aldrig hört talas om någon XP-variant som heter Performance Edition. Microsoft sålde XP Home, Professional och Media Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Performance Edition är ett privatgjort operativ system baserat på Windows XP med bättre "performance".

 

Hursomhelst, nu har jag formaterat om datorn och installerat Windows XP Pro SP2. Jag intstallerade grafikkortets och moderkortets drivrutiner direkt av skivorna man får när man köper hårdvaran. När jag senare skulle stänga av datorn så ville den uppdatera en hel del saker. När jag starta datorn efter Windows uppdatering så sluta min tft-skärm funka.

 

Det var alltså efter att jag med hjälp av Windows Updater (?) uppdaterade Windows, min tft-skärm sluta funka.

 

Det här kanske kan vara till hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...