Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Jag är i behov av en mobil maskin för bildredigering, filmredigering och ljudredigering. Ska bl a skapa ljudbakgrunder m m för olika scenframträdanden. Maskinen kommer då även att användas vid själva projiceringen (framträdandena).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

 

Tänka sig gumman snart 74 (i sommar)har börjat intressera

sig för PC-världen. Har börjat på Senior-Net. Så nu blir det "kö" till PC-n. Vi behöver var sin,dessutom passar det med en portabel "burk" på husbils-resorna. Kommunikation och bildbehandling ute på resan. :D:lol: Så glada blir vi då vi packar upp den.

Hälsar CG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när vårt tredje barn ska ett eget rum försvinner vårt arbetsrum och den stationära datorn behöver ersättas med en bärbar.

 

En maskin av den här klassen hade passat perfekt och hade täckt alla våra behov. Dessutom skulle den fungera utmärkt som HTPC till vår TV.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg den kamera som inte filmar i HD idag.. till och med YouTube-kameror som Flip ligger där nu. Jag tänkte använda datorn för att redigera - och sprida - det jag filmar med min Nikon D90. Perfekt med 16:9 display och lite kraft för detta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer använda denna media-laptop i den mediestudio för film, foto,musik, som jag och min nyblivna sambo håller på att bygga, fattas en bra dator just nu annars är det mesta klart i vårt nya mediarum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej AMD och Eforum,

Jag sitter och pluggar distans från Indonesien på min gamla asus ee pc vilket fungerar sådär. Denna vår termin kommer jag läsa kurser som Datateknik A Tjänster i Linux på Mittuniversitet och Digitala bilder hos Umeå Universitet vilket den knappast kommer klara av. Dels för att det är för liten skärm för bildbehandling och dels för dålig prestanda för att klara av några tyngre tjänster och program. Photoshop som exempel är uteslutet att använda på min nuvarande dator. =(

 

Det hade underlättat enormt mycket och gjort denna fattiga student grymt glad över att vinna denna toppendator. Min skola skulle inte bli lidande pga dator prestanda och det skulle spara mig några högt värderade 1000 lappar. Så hjälp en fattig student att uppnå sina mål!

Tack på förhand

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Om jag skulle vinna den här datorn skulle den användas för att kolla på film, både på skärmen på resor och på tv. Den skulle också användas för bildredigering och spela spel och en hel del surfande. Om jag vann den skulle jag ge den till den övriga familjen, de skulle nog ändå lägga beslag på den. Det skulle innebära att jag fick mer tillgång till "min" dator.

 

Med en Acer Aspire med AMD Vision Premium, är datorn inte längre knuten till ett rum.

Vi skulle slippa skrik, gnäll och familjekris, om vi vann detta utmärkta pris.

För häftig teknik med god kvalité säger jag, tack AMD.

För spännande nyheter inom IT säger jag, tack IDG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är webbmaster, fotograf och filmare för en webbplats om onormal hjärtrytm: Svenska arytmialliansen www.arytmia.se som är no-profit.

 

Jag skulle tacksamt ta emot gåvan och använda datorn när Svenska arytmialliansen är ute och filmar och fotograferar på konferenser och möten med läkare, sjuksköterskor och patienter. Vi vill gärna dokumentera sådana möten och lägga på Youtube, då det inte sällan är duktiga och intressanta föreläsare.

 

Webbhotellet Binero har redan sponsrat oss med webbhotell.

 

Mvh

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, skulle va ett hjälpmedel i min dröm att spela in musik, redigera foto, & film=).

 

Har levt ett liv som gjort att jag har fått börjat om.. Ekonomin i botten..

 

Å slippa min gamla pc burk som ja fått, med Windows 95..

 

Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina foton och nedladdad musik

gör min fria tid innehållsrik

Men när jag till stugan far

inget av detta med jag har

vilket skapar lätt panik

för mig är ju den unik

Att Medföra Dit

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag har tänkt att använda datorn till bl.a att framförallt redigera bilder med (och allt annat som tillhör fotandet), och ta med den när jag går på kurser och lyssna på mycket musik och se filmer med.

Och varför just jag skulle vinna denna dator är att jag vill vända en oturstrend till turtrend ! Det var nämligen så att när jag köpte mig min systemkamera för två år sedan, så köpte jag mig en bärbar dator. Jag fick hjälp av min son som såg ut en dator som skulle räcka för mina ändamål. Klantig som jag var, tryckte jag på fel dator när jag beställde och fick inte en dator med den kraft jag hade behövt med tanke på t.ex bildbehandling. Upptäckte misstaget försent - hade hunnit använda den ett tag ... Sedan välte jag kameran som stod på stativet, när jag dammsög så att den for i golvet. Trodde att den klarade sig hyfsat ("bara" objektivet som blev kantstött och ett filter som gick sönder). Men efter ett långt tag med halvmisslyckade bilder visade det sig att fokuseringen hade flyttat sig, så massor av bilder inte blev skarpa där jag ville. Nu är kameran inlämnad och på väg att bli lagad. Min vision är att vilja fokusera(obs dubbeltydningen !) på rätt saker i fortsättningen , dvs en dator för min kamera och min kamera för datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan IDG och AMD. Jag hade tänkt att använda datorn till min jobbdator eftersom min alldeles nya jobbdator gick sönder för några dar sen när jag klantigt tappade den i golvet. Den här datorn verkar vara bra för mina krav när jag arbetar i cad program och smidig när jag tar med den på mässor när jag visar upp mina projekt.

Jag jobbar på ett företag som bygger hus och jag är projekt ansvarig. Det skulle vara en lättnad på budgeten om jag fick den här datorn. Mvh Petter Enoksson.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för tung men med skapligt stor skärm och bra prestanda.

Den perfekta kompromissen. Det perfekta komplementet!

Klarar det mesta var som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker använda den på jobbet då jag aldrig får en ny. Sitter med en minst 6år gammal bärbar asus travelmate (som jag ärvde från chefen när han ville ha en ny) med trasig skärm och en 17" tjockskärm tillkopplad. Ingen dockningsstation och trådad tangentbord och mus. Och på det ska jag kunna göra instruktioner till ett företag i elektronikindustrin. Inte lätt att hantera CAD filer när man inte har kraft eller grafik... Min vardag skulle vara underbar och lätt med den datorn!!! Plus att ett nytt OS skulle vara underbart! Slippa gamla 2000... (som snart inte har stöd från Microsoft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

För det första har jag aldrig varit ägare till en bärbar dator. Har varit arbetssökande i 9år, därmed alldrig kunnat invistera till en fin bärbar dator som ni erbjuder.

 

Att vinna denna dator hade varit ett hjälpmedel till vardags för mig.

 

För det första är att jag kan söka jobb även när man sitter i parken med sitt trådlösa nätverk (som datorn förhoppningsvis har)

 

För det andra är att man kan sitta och producera musik varsomhelst som jag gör till en vardag på min stationära dator. Att komma ut i musikvärlden hade varit en dröm.

 

För det tredje så hade den varit en underhållande maskin när man är ute o åker långa bussresor.

 

För det fjärde så hade jag kunnat använda mig av Photoshop och redigera mina bilder som jag gör.

Exempel finner ni på min deviantart sida

 

 

Tack för erbjudandet eForum´s!

 

Mvh/ PaddeSan

nvv58l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JacobGustafsson

Jag skulle behöva en bärbar dator som jag kan ta med över allt för att kunna utöva lättare programmering innan jag ska börja på teknikprogrammet på gymnasiet. Min dröm är att bli civilingenjör inom datateknik.

 

Jag kommer i förstahand ha denna till studier men även till bildredigering, spel och annan media.

 

Eftersom jag inte har får någon större inkomst så har jag inte råd att köpa en ny dator. Denna skulle då passa utmärkt till mig. :)

 

Önskar alla lycka till och håller tummarna. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag vinna den skall min dotter få den så hon kan få sitta i fred med sitt skol arbete

 

Och så klart sitta och spela i fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till varför jag skulle vilja vinna denna är för att datorn som jag idag använder börjar bli så gammal så den har svårt att hänga med prestandamässigt.

 

Datorn använd i första hand till bildredigering.

 

I andra hand till programmering.

 

Och i tredje hand för att kommunicera med människor på eforum och liknade community:s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att använda datorn till alla mina scoutmöten att anteckna det som tas upp på möterna, och kunna ta med den och alltid ha dokumenten tillgängliga. samt kunda använda den för o visa upp alla kort man tar på alla olika arrangemang.

 

Jag vill vinna datorn för att kunna använda den att arbeta på och för presentationer då en stationär är lite jobbig att släpa med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tänkt att bygga mig en stationär dator på Athlon II X2 235E. Kraven är att den ska vara tyst, dra lite ström, bra prestanda för normalt arbete och vara mediaserver till min PS3.

 

AMD Vision skulle uppfylla dessa krav utmärkt och även ge bonus i.o.m att jag kan ta med den till min brors hemmabiosystem och lättare sköta min uppgift att hjälpa familjemedlemmar med deras problem thumbsup.gif

 

MVH

R

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Tänkte för ett tag sen göra en god gärning och fixa en bättre bärbar dator till sambon, så vad gör man då? Jo, surfar in på Tradera och hittar en vettig maskin till "lagom" pengar, vinner auktionen och betalar. Kan ni gissa vad som händer sen? Just det, ingenting. Blåst på både pengar och dator, "säljaren" (skojaren) är polisanmäld, men pengarna lär man nog inte se igen.

 

Hade det inte varit för att jag är arbetslös hade det varit lättare att gilla läget. Några tusenlappars försvinnande tar ju ganska hårt i plånboken. Känns inte som det är läge att lägga pengar på någon annan maskin.

 

Med tanke på dessa mörka moln på min himmel så hade det suttit fint med en ny dator till sambon.

 

MVH Frallan-72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixar med bilder i Photoshop

men den gamla datorn säger stopp

den har så dålig bildkvalité

med AMD Vision blir det säkert succé

för en tjej som går medieprogram

nu hoppas jag att jag är lyckosam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till att jag vill ha datorn är att den skulle göra mitt arbete så väldigt mycket lättare.

Jag driver en egen hemsida + blogg (hemsidan och Bloggen) och både hemsidan och bloggen måste hållas uppdaterad med nya saker varje vardag.

 

Men när jag är bortrest eller borta stora delar av dagen så har jag ingen bärbardator som jag kan ta med mig och då kan jag inte hålla min hemsida uppdaterad. När jag inte uppdaterar hemsidan regelbundet så förlorar jag besökare.

 

Så jag skulle använda datorn till att ta med mig den när jag reser iväg så att jag hela tiden kan lägga upp nytt material på min hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om den skulle passa bra ihop med vår XBOX360 om man har Media Center på den, det skulle öppna upp möjligheter

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skulle användas för att få tillgång till en dator igen, oftast så tar sonen "min" dator till att spela sina spel, och med en bärbar dator så skulle man även skicka över sina bilder när man är ute och fotograferar, samt ha som film spelare till sonen när vi åker dom 50 mil som vi har för att hälsa på hans farmor och farfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...