Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pontus Jeppsson

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!

Rekommendera Poster

Anledningen till att jag vill ha datorn är för att min nuvarande är en stationär dator som är minst 5-6 år gammal och den faller ihop mer och mer då hårdvaran börjar lägga av.

Jag har varit på väg att köpa en laptop flera gånger, men eftersom jag är student så sätter ekonomin stopp för detta. Jag tar studenten om ett halvår och då behöver jag en dator som jag kan ha för att plugga vidare, för den jag har nu håller verkligen inte måttet. Jag hade blivit omåttligt tacksam om det visade sig att jag vann datorn!

Jag kommer använda datorn till att plugga, lyssna på musik, kolla på filmer och serier och skriva musik i Sibelius och Pro Tools.

Tack på förhand.

//Kreew

Redigerad av Kreew

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny dator från eforum.idg.se - de' är grejer de'

En riktigt bra bärbar dator som Acer Aspire är precis vad jag behöver,

så jag slipper ta hem min jobbdator varje dag.

Datorerna här hemma är jämt upptagna av barnen, tre tjejer mellan 7 och 18.

Den nya bärbara datorn blir säkert en trogen följeslagare,

som får följa med till fjällen till påsk

och till landet till sommaren, där den får vara musikmaskin och tv / video.

Den nya datorn skulle bli mycket uppskattad, det kan jag lova!

Då håller vi tummarna så att det knakar.

Redigerad av winforce

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är fortfarande student och har planer på att fortsätta studera ett bra tag till. Så jag hade troligtvis använt datorn till först och främst skolarbete. Sen har jag även ett väldigt stort intresse för design och är en effektiv användare av photoshop CS4. Dock har jag detta program bara på en fast dator. Så när en ny ide dyker upp händer det ofta att jag får teckna ner den eller att den går till spillo. En bärbar hade underlättat mitt skolarbete och "design-fritid".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är en fattig gymnasiestuderande som designar hemsidor gratis på fritiden. Sitter just nu på en gammal Dell laptop som säckar ihop mer än ofta. Studierna, surfandet och designandet skulle vara mycket smidigare med en ny laptop.

Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sådan dator skulle jag behöva då min stationära tar så stor plats i min lilla lägenhet,

och den kanske snart går på sista varvet och min lilla förtidspension räcker inte långt...

En dator är viktig för mig att hålla på med min hemsida, blogg plus mycket annat och göra grafik och kontakter med vänner på nätet m.m.

Utan dator livet skulle vara mycket trist.

Vilken dröm det skulle vara att vinna en sådan :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diggar AMDthumbsup.gif och skulle behöva en data till mitt nystartade företag så jag kan uppdatera min hemsida, få bra kontakt med mina kunder och skicka mail och fakturor mm .

"U CAN RUN BUT NOT HIDE"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag vinner datorn ska jag ge den till min lillebror när han fyller år den3juil cool.gif Han har sparat till den dator länge nu men man får ju kanske inte så mycket pengar när man är 13 år tongue.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill kunna använda min egen dator när jag känner för det.

Nu e det bara så att kärringen jag är gift med tycker det är betydligt viktigare att leta nya gardiner, kolla in nya kläder och läsa en djävla massa bloggar thumbsdown.gif och skit, så jag får aldrig tillgång till den själv.

(Passade på nu medan hon sitter på toathumbsup.gif )

Att behålla datorn själv är ju bara att glömma, men jag skulla få använda min egen när jag själv vill och det skulle vara ett djälva lyft.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G kommer jag att kunna göra mig av med våran gamla siemensdator och äntligen kunna flytta ut datorn till finrummet för film och musik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle vara helt STRÅLANDE om JAG vann en laptop!!

Då skulle jag inte mina kompisar behöva hjälpa mig att bära min dator när vi skall spela hemma hos dem på helgerna. Jag skulle inte heller behöva trassla upp och tvätta alla sladdarna.

Jag kanske också skulle kunna använda internet medan jag går på stan, för att jämföra priser på olika saker.

Jag kommer säkert på flera bra anledningar senare. Men, jag hoppas verkligen på att vinna!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför skulle jag vilja vinna en dator som är bärbar?

För att jag som liten inte fick leksaker av min far ?

:blush:

Eller att stationär PC krånglar mera och mer av min tid tar , , ,,

:angry:

Eller att laptop underhåller en på en campingplats, stranden eller en bar !!!

B)

Skälen är många men ett är säkert, för att det kostar pengar som jag inte har !

-_-

Redigerad av Pundit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till hösten börjar jag studera på yrkeshögskola. Två år med .NET utveckling och certifiering om allt nu förhoppningsvis går vägen. Hade jag en inkomst skulle jag gå och köpa en ny dator rakt av. ThinkPaden jag har är pålitlig men räcker inte hela vägen riktigt längre. Vinner jag Acern kan jag pensionera Thinken till en lugnare tillvaro som lokal utvecklingsserver vilket skulle vara kalas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min sambo går medieprogrammet i högskolan och fotar och filmar väldigt mycket. Och vi har bara en enda dator i hemmet som är från år 1996 som hela tiden hänger sig och som absolut inte kan öppna hans bilder då det tar 10 min eller t.o.m längre tid! Och dessutom är han nästan aldrig hemma då han jobbar och sitter i skolan så länge som han kan (alltså tills väktarna kommer dit & säger till honom att gå hem) för att studera på skolans datorer. Han har många program för att redigera bilder & filmer, men ingen av dom går ens och öppna för att datorn hela tiden kraschar. Så jag skulle vilja vinna denna åt honom för hans studier och för hans framtids skull!

:D

Redigerad av sussiij

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill vinna datorn åt min flickvän. Som student behöver hon en dator till sina dagliga studier.

Hennes nuvrande laptop är 7 år gammal och har mycke svårt att hänga med i enkla t om enkla program.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Högkvalitativa arbetsredskap i superdesign

inspirerar mig till kreativitet före deadline.

Acer Aspire - det vinnande datormärket, ger stimulans

högteknologiskt krävs det nu av mig extra briljans

och därför vill jag denna dator vinna

för att hypermoderna funktioner finna.

FrösöFrasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utan tvekan skulle jag använda den till mitt pluggande, så jag slipper sitta vid den stationära i 2 timmar för att renskriva alla anteckningar man gör under dagen på lektionen och i köket Kunna sjunka ner i soffan med lapen, rätt stava och kunna läsa igenom allt man skrivit under dagen. och alla recept man skulle kunna ha direkt i datorn ist för att leta i kokböcker så fort man ska göra en maträtt till lunchgästerna el bjuda svärmor på dundermiddag. Och att dotter skulle bli glad, får hon ju min stationära gamla AMD.. haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle främst använda datorn i folkmusikens tjänst. Jag bearbetar ett äldre, inspelat material,

inventerar och katalogiserar, lyssnar noga på det samt skriver rent låtar i notskrivningsprogram.

En bärbar dator skulle vara perfekt - att kunna jobba där jag befinner mig, och där tid finns.

Förhoppningsvis går det snabbare att bli klar med materialet och göra det tillgängligt för fler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vann jag datorn behöver jag inte fundera på vad jag skulle göra med den, jag reser minst 400 mil i månaden i jobbet och med Acern skulle jag kunna jobba på resorna och öka tiden hemma. Jag fotar och bloggar och även det skulle gå enklare med en bärbar. Hoppas och håller tummarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag vinner datorn så blir min son & dotter mycket glada eftersom de får dela dator idag och när den ena vill spela online spel och den andra vill se på bolibompa så kan det bli lite osämja. Så om jag vann denna dator så skulle de och jag bli mycket glad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till foton, tradera och facebook den nya datorn skulle va,

Ja min sambo skulle då vara go och gla!

Den gamla till mig att spela på var dag,

då skulle också jag vara glad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Datorn kommer att vara min resekamrat då jag dagligen reser minst 2 timmar med tåg. Den kommer mestadels få jobba men en och annan film ska vi väl också hinna med.

Denna dator skulle få ett bra hem hos min familj och tillsammans med min sambos rosa laptop kanske de kan få små netbooks tillsammans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill vinna datorn för att kunna ge den till frugan så hon kan ha den till för att lära engelska, hålla kontakter med vänner o släkt på andra sidan jorden via internet och förstås lite nöje måste hon kunna unnas också med datorn. Just därför..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller på med film en del och är fortfarande extremt intresserad och imponerad av dagens teknik trots att jag haft datorer sedan begynnelsen. En till bärbar dator vore inte fel. Har en liten Acer sedan tidigare som jag alltid har med mig på muggen istället för morgontidningen, perfekt lösning.

Se här en kort film jag gjort:

Hälsningar Leif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

]Vore fint med en "lappis" som jag kunde använda till internet. Då skulle jag kunna dedikera min stationära till videoredigering. Redigering kräver ju resurser av datorn, så det vore ju helt perfekt med en bärbar för surfandet. Och då skulle jag känna mig tryggare också då risken att mina kära filmer ska bli sjuka av virus blir mindre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...