Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Styra annan dator i hemmanätverk.


svewik

Rekommendera Poster

Det måste ha varit fel men kontakten till mitt trådlösa tangentbord. När jag provade med kabel-tangentbord kunde jag starta i felsäkert läge.

Jag har provat ändra skärminställning, men vid återstart händer samma sak. -> svart.

Kan inte heller ändra inställningen i Radmin server eftersom den inte kan köras i felsäkert läge !!

Skärmen fungerar altså i felsäkert läge -> då kan det väl inte vara hårdvaruproblem. Så misstanken kvarstår alltså om att Radmin är boven.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i enhetshanteraren avinstallerar Radmin Mirror driver?

 

Se http://www.radmin.com/support/guides/troubleshooting_mirror_driver_2000.php

 

gäller W2000 men avinst. ser lika ut.

 

Äh hittade för XP: http://www.radmin.com/support/guides/troubleshooting_mirror_driver_xp.php

[inlägget ändrat 2009-02-25 14:44:28 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort så. -> Ingen skillnad.

Nu upptäckte jag att man kunde köra Radmin settings i felsäkert läge men nu har jag ju inte längre Mirror Drivern kvar. !!

Jag måste säga att i valet mellan att ha en dator som styrs med Radmin och en dator som inte startar alls, så väljer jag det förra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Mirror driver är avinstallerad och datorn omstartad så tycker jag det är osannolikt att det skulle vara radmin som ställt till detta elände men man kan ju aldrig säga aldrig.

 

Har du en systemåterställningspunkt att backa till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. VGA-mode fungerar. Men hur fortsätta?

Håller med om att det håller på att bli svårt att se vad som gjorts.

När man fortsätter på en tidigare gren i tråden kommer inläggen inte längre i kronologisk ordning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I VGA skulle jag först se om jag har en systemåterställningspunkt som stämmer bra med innan installation av Radmin.

 

Har man ingen bra punkt (för gammal) så kanske en ominstallation av grafikkortets drivrutiner skakar allt tillrätta.

 

Om det gör det skulle jag se till att skapa en ny återställningspunkt och därefter testa med radmin igen för att kunna bekräfta eller dementera om det berodde på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I VGAmode kunde man ju återinstallera Radmin server.

Och se: -- Nu fungerar det att styra med Radmin Viewer från min nyare dator. Men Jag får fortfarande en svart skärm på den gamla.

Grafikkortets drivrutiner säger du. Ok, jag försöker väl med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reser väl mig så småningom, men nu känner jag att allt går emot mig.

-Backupdisken på min nya dator har lagt av.

-Ipred-lagen är antagen

-Jag är för fattig för att skaffa mig ny dator.

 

-Det går väl åt hel.. med bowlingen åxå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Det verkar som hårdvaruproblem i alla fall. Jag hade ett gammalt grafikkort (som fungerar men låter så förfärligt). Med detta fungerar uppstarten som den skall.

Ingen bug i Radmin server alltså.

Ska försöka få tag på ett gammalt kort som inte väsnas så.

 

Tack Mikael för ditt engagemang. Vi slutar här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var ju så att KORTET fungerade i en annan dator.

Drivrutinen. Tja det var lite svårt att få tag på den. NVIDIA kör ett script som kontrollerar om man har senaste versionen, och det hade jag ju. Så där hände ingenting.

Trots allt: Jag kunde ladda hem en version som jag kunde installera igen. Och vet du vad: - Det fungerar igen!!!

 

Vad som orsakade felet vet jag fortfarande inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...