Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner Trådlöst hp 6730s


Qnob40

Rekommendera Poster

Har en ny dator och har har bytt till xp som följde med. Har haft bekymmer med vilka drivrutiner jag ska ladda ner (vad jag verkligen behöver) .

Ett bekymmer jag har nu är att mitt trädlösa hemma byter frekvens från den här datorn, plötsligt får den en ip-adress med tre siffror eller en som slutar på fyra vilket inte är rätt, när det trådlösa byter "frekvens" så går det långsamt.

 

Har en dlink och fyra datorer hemma har trådlöst, bara min med inbyggt kort.

 

Nätverkskorter Intel R Vifi 500 agn

 

Kan jag ha laddat två drivrutiner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Ja, har har laddat ner drivrutinerna för HP och det operativsystem jag använder (xp-pro).

Den drivrutin jag vill använda för trådlöst är: IntelPro set

Vad jag förstår finns det två olika man kan använda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proset för Wi-Fi anslutningar, står det...

Jag har säkert gjort något fel när jag skapade anslutningarna också, jag kanske ska ta bort alla anslutningar och börja om

 

Förstod du vad jag menade när ip-adressen försvinner och att det trådlösa likosm byter kanal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod du vad jag menade när ip-adressen försvinner och att det trådlösa likosm byter kanal
Jag gör det i alla fall inte.

 

För mig så verkar det som att du ska välja både:

Intel PRO/Wireless Drivers

Intel PROSet for Intel PRO/Wireless Network Connection

för det första är själva drivrutinen och det andra är ett program för att hantera den trådlösa förbindelsen. Däremot när du installerar programmet så är det viktigt att stänga av motsvarande program som finns i Windows som det står under Description på sidan man kommer till när man trycker på texten "Intel PROSet for Intel PRO/Wireless Network Connection ".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

Tack för svar

 

Jag har installerat båda, (de som heter IntelPro, drivers och softw) men jag tror du satte fingret på spiken, det är windows eget "program" som spökar, förstår inte vad du menar med descripion, var hittar du den informationen? *söker*

 

Jag undrar Broadcom Wireless kan driver, har jag också laddat ner... det är väl rätt?

en sak jag avinstallerade var HP wireless assitenst då jag trodde det var den som gjorde att det trådlösa hoppade till andra ip-adresser.

Ska jag ha även detta program på min dator, eller är det två olika?

 

Den IP-adress jag ser på ikonen intelPro nu är bara tre siffror, ibland är det lika många tecken som det skall vara men den byter till 04 på slutet.

Förstår du nu?

Jag minns att jag hade samma bekymmer för några år sedan, då efter att ha laddat ner en uppdatering via windowsupdate och jag tänkte att jag då råkat få två program för samma funktion

 

Mycket ledsen om jag uttrycker mig klantigt, är inte van att använda data-termer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ledsen om jag uttrycker mig klantigt, är inte van att använda data-termer.
Du behöver inte vara ledsen för det, det är klart att alla inte behöver kunna en massa om datorer för att fråga här. Om du inte förstår vad jag skriver så frågar du och om jag inte förstår vad du skriver så frågar jag dig.

 

Man ska ha antingen Broadcom Wireless LAN Driver eller Intel PRO/Wireless Drivers. Vilket man ska ha beror på vilken sorts trådlöst nätverkskrets man har i datorn. Det kan tydligen förekomma två varianter av datormodellen med olika kretsar. Om du vet att du har en nätverkskrets som heter något med Intel, som du skrev i ditt första inlägg, så ska du ha Intel-drivrutinen. Du borde ha fått ett felmeddelande när du försökte installera Broadcom-drivrutinen.

 

HP Wireless Assistant verkar vara bra att ha så installera den igen.

 

förstår inte vad du menar med descripion, var hittar du den informationen?
Om du på HP-sidan som msrmoirsvcdb länkade till trycker på texten i kolumnen Description så kommer du till en ny sida där det finns en lite längre beskrivning. Hänger du med?

 

Den IP-adress jag ser på ikonen intelPro nu är bara tre siffror, ibland är det lika många tecken som det skall vara men den byter till 04 på slutet.

Förstår du nu?

Det blir nya IP-adresser ibland. Kan du skriva här vilka IP-adresser som förekommer, alltså hela IP-adresserna? Det är riskfritt att göra det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipadresser:

 

192.168.0.100

sedan byter den till:

192 (det står ansluten till: ...

ibland står det

192.168.0.104

 

Bra att jag inte behöver använda mig av datatermer.

 

- Kortet heter något med intel, så jag avinstallerar Broadcom ... jag fick inget felmeddelande när jag installerae den. Visst är det under ta bort program jag avinstallerar?

- Testar att installera Hp-assistenten igen, det vara bara det att när jag hade den var det ännu krånligare, trodde den sökte igen andra trådlösa sändare här som till exempel barnens.

- Har stängt av den trådlösa skrivaren då jag inte installerat den ännu på den nya datorn... antar att det blir nästa problem....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Kortet heter något med intel, så jag avinstallerar Broadcom ... jag fick inget felmeddelande när jag installerae den. Visst är det under ta bort program jag avinstallerar?
Om den finns där så.

 

Det kan tänkas att datorn tappar kontakten med routern ett kort tag och sedan när den ansluter till routern igen så får den en ny IP-adress.

 

Det är bra att vänta med att försöka installera en nätverksskrivare tills nätverksanslutningen fungerar bra.

 

Har du installerat Intel PROSet for Intel PRO/Wireless Network Connection? Vet du om Windows Zero Configuration Service är avstängd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Var ser jag om Windows zero är igång, på processer eller?

 

- Ja det fanns i program, har tagit bort den nu (Brodcom)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men nu hittar jag Wireless zero, config, är det den du menar så är den inställd på automatisk. Ska jag stänga av den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stängt av den (inaktiverat den) , det trådlösa går segt och ibland kan jag inte alls surfa.

Jag har ställt in anslutningarna "Lan-inställningar" på automatiskt och även skaffat protokoll till det trådlösa.

 

När jag surfar nu ser jag ingen IP-adress alls... men direkt när jag aktiverar det trådlösa ser jag min vanliga ip-adress.

 

Har startat om datorn

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ställt in anslutningarna "Lan-inställningar" på automatiskt
Där brukar man inte behöva bocka för något alls, så pröva med att ta bort bocken (bockarna), för jag antar att det är Internet-alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar det gäller.

 

även skaffat protokoll till det trådlösa.
Vad för protokoll och var någonstans?

 

När jag surfar nu ser jag ingen IP-adress alls
Är det med nätverkskabel?

 

Har du kollat om det trådlösa nätverket fungerar bättre på andra ställen i huset/lägenheten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Det spelar ingen roll var i huset jag är ...

- Protokoll i egenskaper i trådlösa uppkopplingen, där man kan lägga till klient och protokoll mm. (förstår du mitt ickedataspråk) Tidigare var jag tvungen att lägga till ett protokoll för att få trådlöst att fungera men på den här datorn har den bara sagt att inga protokoll (eller kanske uppdateringar) finns. Trodde man skulle lägga till ett protokoll men som sagt, har ju inte gjort det, bara kollat om det var det som fattades.

- Klickade bort laninställningar nu, så hör jag väl av mig igen om en stund *ler*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående IP- nej jag har injte surfat med kabel alls idag

det är i programmet IntelPro man brukar se ip-adressen, samt hastighet och signalkvalitet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Protokoll i egenskaper i trådlösa uppkopplingen, där man kan lägga till klient och protokoll mm. (förstår du mitt ickedataspråk) Tidigare var jag tvungen att lägga till ett protokoll för att få trådlöst att fungera men på den här datorn har den bara sagt att inga protokoll (eller kanske uppdateringar) finns. Trodde man skulle lägga till ett protokoll men som sagt, har ju inte gjort det, bara kollat om det var det som fattades.
Vad är det för protokoll där nu och vilket/vilka har du lagt till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har fortfarande bekymmer... om jag kör diagnostikverktyget så pingar den flera adresser... ska det vara så?

 

Jag kan oftas bara surfa en kort stund sedan måste jag starta om kortet. Fattar inte vad det är för fel.

Kan jag ha fel kanal? Ska jag titta vilken kanal jag hatr i D-linken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående protokollen (trodde jag hade svarat på detta för länge sedan)

 

Jo, angående protokollen så har jag inte lagt till några... det jag minns att det var ngt jag behövde göra när jag köpte linken, men nu när jag har testat samma sak säger datorn att det inte fanns några protokoll att lägga till.

Sorry för mitt ickedataspråk

 

Udrar om följade info säger dig något

 

[log]

KLIENTER:

Caption = BCMLogon

Description = Innehåller referensinformation (användarnamn, lösenord, domän) som används i programvara för trådlös hantering vid inloggning i trådlösa nätverk. Kan även aktivera trådlös inloggning vid start för SSO-miljöer.

Name = Broadcom 802.11 Wireless LAN Adapter Logon Provider

Status = Unknown

 

 

00000012] Intel® WiFi Link 5100 AGN (Lyckade)

Caption = [00000012] Intel® WiFi Link 5100 AGN

DatabasePath = %SystemRoot%\System32\drivers\etc

DefaultIPGateway = 192.168.0.1(Samma undernät) (Lyckade)

Skickar signaler till 192.168.0.1 med 32 byte data:

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Pingstatistik för 192.168.0.1:

Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0% loss)

Ungefärlig tid i millisekunder för att skicka fram och åter:

Lägst = 0 ms, Högst = 0 ms, Medel = 0 ms

Description = Intel® WiFi Link 5100 AGN - Miniport för paketschemaläggning

DHCPEnabled = SANT

DHCPLeaseExpires = 07:15:33 2008-12-23

DHCPLeaseObtained = 07:15:33 2008-12-16

DHCPServer = 192.168.0.1 (Lyckade)

Skickar signaler till 192.168.0.1 med 32 byte data:

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Pingstatistik för 192.168.0.1:

Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0% loss)

Ungefärlig tid i millisekunder för att skicka fram och åter:

Lägst = 0 ms, Högst = 0 ms, Medel = 0 ms

DNSEnabledForWINSResolution = FALSE

DNSHostName = hannerz-702bb52

DNSServerSearchOrder = 192.168.0.1 (Lyckade)

Skickar signaler till 192.168.0.1 med 32 byte data:

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=0

Pingstatistik för 192.168.0.1:

Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0% loss)

Ungefärlig tid i millisekunder för att skicka fram och åter:

Lägst = 0 ms, Högst = 0 ms, Medel = 0 ms

DomainDNSRegistrationEnabled = FALSE

FullDNSRegistrationEnabled = SANT

GatewayCostMetric = 25

Index = 12

IPAddress = 192.168.0.100 (Lyckade)

Skickar signaler till 192.168.0.100 med 32 byte data:

Svar från 192.168.0.100: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.100: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.100: byte=32 tid<1ms TTL=0

Svar från 192.168.0.100: byte=32 tid<1ms TTL=0

Pingstatistik för 192.168.0.100:

Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0% loss)

Ungefärlig tid i millisekunder för att skicka fram och åter:

Lägst = 0 ms, Högst = 0 ms, Medel = 0 ms

IPConnectionMetric = 25

IPEnabled = SANT

IPFilterSecurityEnabled = FALSE

IPSecPermitIPProtocols = 0

IPSecPermitTCPPorts = 0

IPSecPermitUDPPorts = 0

IPSubnet = 255.255.255.0

IPXAddress = 00000000:00215D11E840

IPXEnabled = SANT

IPXFrameType = 255

IPXVirtualNetNumber = 00000000

MACAddress = 00:21:5D:11:E8:40

ServiceName = NETw5x32

SettingID = {909DB76F-2336-4253-8BB0-12D856783A4C}

TcpipNetbiosOptions = 0

TcpWindowSize = 65535

WINSEnableLMHostsLookup = SANT

[/log]

 

 

Moderator har lagt till LOG-taggar

När du har klistrat in en logg, eller ett lång inlägg som detta,

så var vänlig och markera loggen/koden/inlägget och tryck sedan på LOG/KOD-knappen som finns på samma rad som :thumbsdown::thumbsup: i inläggsfönstret.

//Gästen - Moderator för Internetuppkoppling

 

[inlägget ändrat 2008-12-16 15:04:28 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag kör diagnostikverktyget så pingar den flera adresser... ska det vara så?
Ingen aning om hur ditt diagnostikverktyg fungerar.

 

Kan jag ha fel kanal? Ska jag titta vilken kanal jag hatr i D-linken
Alltid bra att pröva med flera kanaler i routern, utifall att några av dem är störda av grannars trådlösa nätverk eller bärbara telefoner.

 

Name = Broadcom 802.11 Wireless LAN Adapter Logon Provider

har du klistrat in så det verkar fortfarande finnas kvar något av det i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har klistrat in det. Förstår inte vad du menar "finns något kvar i datorn"

Så här ser det ut i hjälp angående maskinvara:

 

Komponent Status Uppdaterad Hjälp

Grafikkort Stöds Krävs inte Felsökare

Nätverkskort Stöds inte Rekommenderas Sök efter drivrutin

Ljudkort Stöds Krävs inte Felsökare

USB-styrenhet Stöds Krävs inte Felsökare

 

Angående kanal så störs ingen annan av datorerna i huset av grannarnas, har tre datorer i gång ofta det är bara min som har bekymmer.

 

[inlägget ändrat 2008-12-16 11:46:55 av Qnob40]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sonen har inte sin dator närmare någon grannes nätverk eller sämre mottagning från routern?

 

Name = Broadcom 802.11 Wireless LAN Adapter Logon Provider
Eftersom den raden finns i det du klistrade in så tolkar jag det som att det finns något med trådlöst Broadcom-nätverkskort i datorn fast du skrev att du skulle avinstallera det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag avinstallerade programmet men nu förstår jag, det finns kvar på något sätt ändå.

Det stämmer att jag har ett annat nätverkskort för trådlöst.

 

Testar att ta bort igen, och hoppas att allt beror på att jag har två program trots allt.

Tack för alla hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget sådan program det ensa jag ser är en miniport men vad jag förstår ska jag ha den aktiverad.

 

Programmet måste heta något annan ... eller

 

Shit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ensa jag ser är en miniport men vad jag förstår ska jag ha den aktiverad.
Okej, jag vet inte.

 

Så här ser det ut i hjälp angående maskinvara:

 

Komponent Status Uppdaterad Hjälp

Grafikkort Stöds Krävs inte Felsökare

Nätverkskort Stöds inte Rekommenderas Sök efter drivrutin

Ljudkort Stöds Krävs inte Felsökare

USB-styrenhet Stöds Krävs inte Felsökare

Ser ju inte så bra ut för nätverkskortet, men jag vet inte var du får fram informationen och om det gäller ett nätverskort för trådlöst eller nätverkskabel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...