Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner Trådlöst hp 6730s


Qnob40

Rekommendera Poster

Om jag använde kabel så har jag

44,96

37,42

... mycket sämre än det trådlösa alltså

15 sek svarstid

 

 

Jag vet inte exakt vad jag ska ha för hastighet men jag undrar om man säger att vi delar på 100 mbit antar jag, alltså det brukar vara snabbt som sjutton.

 

Trådlöst skrev jag tidigare vad jag fick för resultat, mellan routern och min dator 54,0 mbit

 

Måste läsa igen vad du skrev att jag kan ha gjort för fel

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Skapad
  • Senaste svar

den tjänst som heter Wired autoconfig var avstängd, det verkar som den påverkar hur snart jag kan koppla upp mig... eller?

Jag ställde in den på automatisk, är det rätt?

 

Nu går det mycket snabbare när jag startar upp datorn... programmet för trådlöst startar på en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wired AutoConfig har bara med nätverk via kabel att göra enligt den information som jag hittar. Även då så är det sällsynt att den behövs i ett hemmanätverk. Det normala är att den har startmetoden satt till manuell.

http://www.blackviper.com/WinXP/Services/Wired_AutoConfig.htm

 

Men om det hjälper dig att ha den igång så är det ju bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 sekunders svarstid är inte som det ska vara.

 

En hastighet kring 40 Mbit/s är ju bra och det är normalt att det blir lägre vid trådlös förbindelse (du mätte väl upp 13 Mbit/s med det).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken svarstid ska det vara?

 

Nu är det 10 ms svarstid

 

12.84 respektive 13.40 är hastigheten för det trådlösa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 ms är en bra svarstid.

 

När datorn är uppkopplad mot routern med en lufthastighet på 54 Mbit/s så kan man som bäst få 25-30 Mbit/s i filöverföringshastighet. Du kan försöka förbättra dina 14 Mbit/s genom att pröva med andra kanaler i routern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar

 

 

Angående det där jag skrev om Wired AutoConfig avhjälpte mina probölem med att det inte går att strarta de program som hör till internetuppkoppling var visst en engångsföreteelse. Jag kanske stänger av tjänsten eftersom du skriver att det är "default".

 

Ska testa fler kanaler....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par program jag funderar på att avinstallera eftersom jag ändå inte fattar vad jag skall ha dem till och ... de kanske försenar uppstarten.

Har försökt se vilka tjänster och program som startar automatiskt men jag kan inte skapa en log här via msconfig vad jag förstår.

 

Det är HP:s

HP Protecttools security manager. Jag har stängt av programmet ....

Fråga: Behövs det?

 

Intel storage manager ( där även Intel® Matrix Storage Console ingår)

Behövs det?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP ProtectTools Security Manager

http://h20331.www2.hp.com/Hpsub/cache/292230-0-0-225-121.html

 

Intel® Matrix Storage Manager

http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/

http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-020784.htm

 

Alla tjänster (förutom Windows-tjänter) och program syns i HijackThis-loggen 2 januari 2009 22:45. O4-rader är program som startas när du loggas in och O23-rader är tjänster.

Du ser ut att använda ett Intel-program för att hantera trådlösa program. Är då Windows egen tjänst för det avstängd (Wireless Zero Configuration ?)?

 

Du kan slå upp filnamnen på de raderna på

http://www.systemlookup.com/lists.php för att få mer information om dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Wireless Zero Configuration stängde jag av efter din inrådan för någon vecka sedan.

 

Har tidigare läst om HP-protect tools, och vet inte riktigt varför jag ska ha det installerat. Skulle du ha installerat av det?

Förstår inte om det är en massa program som startar och "suger"

 

Det samma gäller det andra programmet, även om jag har läst infprmationen förstår jag inte om jag verkligen behöver det.

 

Jag ska titta på logg och den pdf du hänvisar till.

 

Du, jag avinstallerade HP-assistenten ... och installerade om det trådlösa kortet ... och vad jag kan se så håller IntelPro nu.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare läst om HP-protect tools, och vet inte riktigt varför jag ska ha det installerat. Skulle du ha installerat av det?
Eftersom jag inte har några "smart card" så skulle jag inte ha någon nytta av det programmet.

 

Intel® Matrix Storage Manager
Det skulle jag inte våga peta på för tänk om hårddisken skulle sluta funka.

 

Du, jag avinstallerade HP-assistenten ... och installerade om det trådlösa kortet ... och vad jag kan se så håller IntelPro nu.
Kul :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, ja man kan ju undra om jag har några smartcard *ler* ... ska ta reda på det.

 

Det där med autostart och att det tar lång tid att starta upp datorn måste jag titta på närmare, det är inte så lätt för en okunnig. Det verkar som nätverkstjänsterna startar efter några minuter.... konstigt.

 

Om vi inte hör i gen... Du är grym Cecilia, tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...