Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Något har hänt med min externdisk


Graylingman

Rekommendera Poster

Jag håller på att förbereda en dator för omformatering och nyinstallation och i samband med det ska jag flytta över alla dokument, musik, bilder etc som är värda att spara till en disk i ett externt usb-kabinett. Detta jobb har inte varit problemfritt om man så säger. Det har misslyckats gång på gång. Felmeddelandena har handlat om Fördröjda skrivningar som misslyckats, eller nåt sånt. Jag har då avslutat, startat om och försökt igen och så småningom på detta sätt lyckats föra över 6-7 GB och har ca 1-2 GB kvar. Jag har antagit att problemen beror på den urusla statusen på datorn; sannolikt fullständigt nerlusad med allsköns bråte, virus, spyware och vad vet jag. Datorn är inte min och den har tydligen knappt funkat den sista tiden användaren har haft den, varit oerhört seg och mängder med kryptiska felmeddelanden och jag lovade att göra ett försök att fixa det hela.

 

Hursomhelst så hände något igår när jag gjorde ytterligare ett försök att föra över data till externdisken. När jag nu startar datorn och kopplar in externdisken hittas den, den får en enhetsbokstav men sen kommer jag inte längre. Jag får meddelandet:

 

D:\ är inte tillgänglig.

Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

 

Högerklick -> Egenskaper ger:

 

Typ:

Filsystem: RAW

Använt utrymme 0 byte

Ledigt utrymme 0 byte

Kapacitet 0 byte

 

Samma sak händer även när jag kopplar usb-disken till min egen dator.

 

Vad kan ha hänt och finns det något jag kan göra åt det?

 

OJ! Medan jag skrev ovanstående har disken försvunnit från "Den här datorn" och nu hittas den inte över huvud taget...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du provat att kolla vad som anges i loggboken!!

 

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

 

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

 

eventvwr.msc & Tryck enter

 

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

**********************************

 

Ett tips!

 

Skall du "flytta datafiler" från en enhet till en annan och du är rädd om datat!

 

Använd för det 1:a inte "drag och släpp" (Du kan missa vissa filer etc. om du inte har "Visa även dolda filer" i utfoskaren!)

 

För det 2:a Använd inte kommandot "Flytta" utan välj att först kopiera filerna till den andra enheten... (Då ligger orginalen kvar)

När kopieringen är klar.. Då först raderar du orginalfilerna!

 

{:0)

 

/Thomas

Professionella och väl genomtänkta installationsguider som ger er dator starkt skydd mot virus & angrepp samt stabil drift och optimal prestanda finns på: http://www.winguider.se Finns för XP Pro i 3 olika versioner. Dock ej för XP Home

 

[inlägget ändrat 2007-11-29 11:05:07 av /Thomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandena har handlat om Fördröjda skrivningar som misslyckats, eller nåt sånt.

 

Detta är ett tydligt tecken på att din externa disk inte mår bra och att data förlorats vid kopiering.

 

Antigen byter du den på garantin eller så åker du och handlar en ny.

 

 

OBS! Filerna du kopierat till disken är inte kompletta, fast det kan se ut så vid en snabb koll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att kolla vad som anges i loggboken!!

 

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

 

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

 

eventvwr.msc & Tryck enter

 

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

 

Ska se om jag kan hitta nåt i den datorn!

Skall du "flytta datafiler" från en enhet till en annan och du är rädd om datat!

 

Använd för det 1:a inte "drag och släpp" (Du kan missa vissa filer etc. om du inte har "Visa även dolda filer" i utfoskaren!)

 

De filer jag skulle försöka spara undan finns i mappen Mina dokument. Jag öppnade den mappen på den dator jag skulle försöka fixa, skapade en ny mapp på externdisken och drog med höger musknapp och valde "Kopiera"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att ta ur själva disken ur kabinettet och montera den i min stationära och se vad som händer då. Kan chkdsk kanske reparera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan chkdsk kanske reparera?

 

Nej, De filer som kopierats till disken är skadade för evigt. Vad chkdsk /f gör är bara att markera de delar på disken dåliga, så att dessa inte används mer. Det dröjer dock inte länge förrän felet börjar sprida sig.

 

 

Det kan också vara så att styrkretsarna för USB/FireWire i den externa disken är trasiga, vilket kan leda till dessa fel men det brukar inte arta sig på detta vis att det de blir fel på "Delayed write". Detta brukar uppstå när det finns skadade sektorer på disken som den försöker skriva till, med en massa omförsök som resultat tills bufferten är fylld och den svämmas över.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men genom att montera disken i den stationära bör jag alltså kunna avgöra om det är fel på disken eller på kabinettet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidospår... Jag fick själv en del problem med "Delayed write failed" på min LaCie Bigdisk. De kom mer och mer frekvent och till slut så ofta att det inte gick att ansluta den. Jag försökte koppla den till en annan dator och formatera om den men inte ens det lyckades.

 

Ska det ha berott på fel på själva disken alltså?

 

Jag vet att jag slarvade lite med urkoppling av den (stängde av datorn utan att ta bort enheten först) och trodde att det var det som var felorsaken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men genom att montera disken i den stationära bör jag alltså kunna avgöra om det är fel på disken eller på kabinettet?

 

Jo, men det betvivlar jag. Tror du råkat ut för värre saker, men det spelar väl mindre roll, det e en shysst fungerande extern disk du verkar behöva....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och drog med höger musknapp och valde "Kopiera"

 

Det är "dra & släpp"

 

det du bör göra är att öppna mappen klicka på 1 fil i mappen, Hålla ner "Ctrl" + trycka på "A"

Då markeras ALLA filerna i mappen, när alla filer är markerade,

Håll ner "Ctrl" och tryck på "C" för att kopiera alla markerade filer..

 

Därefter kan du högerklicka på målmappen och välja "klistra in"

 

Det sättet är det "säkraste" iom. att alla filer verkligen följer med + att orginalen finns kvar orörda även ifall kopieringen misslyckas mitt i!

 

Lite mer omständigt.. men väl värt det lilla extra!

 

Förresten?

 

Har du flera andra USB-saker anslutna?

 

Då kan det vara så att din USB-uttag inte orkar lämna tillräckligt med ström till disken!

Du kan se i enhetshanteraren hur mycket ström de anslutna enheterna drar! Jag har för mej att de flesta USB-hubbar (på moderkorten) kan ge totalt 500ma att dela på de USB-kontakter som hubben består av!

 

Kan vara värt att kolla, Speciellt om du har t.ex. webbkamera i samma USB-hub..

 

 

/Thomas

Professionella och väl genomtänkta installationsguider som ger er dator starkt skydd mot virus & angrepp samt stabil drift och optimal prestanda finns på: http://www.winguider.se Finns för XP Pro i 3 olika versioner. Dock ej för XP Home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monterade disken i den stationära och det funkade inte. Då vet jag i alla fall att det är disken som gett upp. Särskilt eftersom en annan disk funkar klockrent i kabinettet. Ny disk, således...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du bör göra är att öppna mappen klicka på 1 fil i mappen, Hålla ner "Ctrl" + trycka på "A"

Då markeras ALLA filerna i mappen, när alla filer är markerade,

Håll ner "Ctrl" och tryck på "C" för att kopiera alla markerade filer..

 

Ska göra så nästa gång!

 

 

 

Har du flera andra USB-saker anslutna?

 

Nix, inte i den datorn jag skulle försöka fixa.

 

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag blir inte klok på detta...

 

Sen sist jag skrev i tråden har följande hänt:

 

Jag lämnade in datorn och menade att disken var defekt och hade förhoppningen att jag helt enkelt skulle få en ny disk. Icke! De hittade inga hårdvarufel med hårdvarutestet DIFS. Inte heller med hårddisktest "vid sidan av" Därefter formaterade de disken i Windows, kopierade över en massa data och läste av det utan problem. "Troligtvis hade filsystemet havererat."

 

Och så fick jag en faktura på över 400 kr.

 

När jag fått tillbaka datorn monterade jag disken i kabinettet igen och skulle göra en backup av en del bilder jag hade på C: Använde Microsofts verktyg SyncToy till detta, men det misslyckades och jag fick felmeddelanden om Fördröjda skrivningar som misslyckats. Disken var nu inte åtkomlig via Den här datorn, utan beskedet var:

 

N:\ är inte tillgänglig.

Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

 

Plockade ur disken ur kabinettet och satte tillbaka den i stationära datorn och när jag startade den körde Windows automatiskt något jag inte nu kommer ihåg vad det kallades. Ledsen att jag inte har bättre info om just detta. Därefter hittade jag i alla fall disken via Den här datorn och jag raderade då de filer som fanns på den. Testade sen att kopiera över från en annan disk i kabinettet till den möjligen felaktiga disken. Inga problem.

 

Skiftade diskar igen och försökte på nytt köra en backupp. Samma resultat: Krasch! och oåtkomlig disk via Den här datorn.

 

Den misstänkt felaktiga disken är en Western Digital så jag testade då att köra WD Diagnostics och Quick Test gick bra, däremot inte Extended test pga Too many damaged sectors.

 

Satte tillbaka disken i den stationära datorn där den syns i Den här datorn, men:

 

N:\ är inte tillgänglig.

Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

 

Testade att köra WD Diagnostics igen. Quick Test inga problem och även Extended gich denna gång bra.

 

(Edit: WD Diagnostics går alltså att köra trots att disken inte är tillgänglig. Är inte det märkligt?)

 

 

Fattar ingenting... vad ska jag göra? Är det disken som är kaputt trots allt, eller?

 

Tidigare i tråden pratade Thomas om loggboken och visst finns det massor av gula utropstecken och ett och annat rött kryss. jag kan doch inte tolka detta över huvud taget. Bifogar i alla fall en skärmdump med exempel på hur det kan se ut.

 

Tacksam för hjälp!

 

[bild bifogad 2007-12-13 13:17:00 av Graylingman]

[inlägget ändrat 2007-12-13 13:19:25 av Graylingman]

1009155_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattar det rätt ansluter du disken via ett externt USB-kabinett? Kan det inte vara så att USB-kabinettet är felaktigt och gör filsystemet/datan korrupt?

 

Oj, trodde detta var ditt första inlägg, såg inte trådarna ovanför... Men jag skulle fortfarande gissa på att det är kabinettet som är korrupt och när du använder det blir filsystemet skadat, när du då sedan ansluter till den stationära kvarstår ju problemet tills du gör en nypartitionering/formatering, och givetvis blir det då fel igen om du ansluter disken till kabinettet.

[inlägget ändrat 2007-12-13 13:29:07 av ldt0]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... jo det kanske det skulle kunna vara, vid närmare eftertanke. Nu när du säger det så har jag ju bara testat att läsa från en annan disk i kabinettet, inte att skriva till. I alla fall inte större datamängder... Lite oklar minnesbild där.

 

Tyvärr har jag ingen annan disk att testa med. Har ingen jag kan riskera innehållet på, men det kanske vore en bra idé att försöka låna en disk av någon.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ur disken ur kabinettet och satte tillbaka den i stationära datorn och när jag startade den körde Windows automatiskt något jag inte nu kommer ihåg vad det kallades.
Inkonsekvenskontroll?

 

(Edit: WD Diagnostics går alltså att köra trots att disken inte är tillgänglig. Är inte det märkligt?)
Nej, diagnosprogrammet använder sig inte av Windows på det sättet för att komma åt den (den säger inte öppna filen si och så utan säger mer jag vill läsa område 1 på disken).

 

Tidigare i tråden pratade Thomas om loggboken och visst finns det massor av gula utropstecken och ett och annat rött kryss. jag kan doch inte tolka detta över huvud taget.
Dubbelklicka på rad med Fel och med Varning. I den nya rutan finns en kopiera-knapp (ser ut som två papper) använd den och klistra in resultatet här. Använd LOG-knappen så att det inte blir så långt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer innehållet i den senaste raden med fel respektive varning i loggboken. sen finns det ju massor av rader med varning och rätt många med fel också.

 

[log]

Senaste felraden:

 

 

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Ntfs

Händelsekategori: Disk

Händelse-ID: 55

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:07:08

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Filsystemstrukturen på disken är skadad och oanvändbar. Kör verktyget CHKDSK på volymen N:.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 0d 00 00 00 02 00 4e 00 ......N.

0008: 02 00 00 00 37 00 04 c0 ....7..À

0010: 00 00 00 00 32 00 00 c0 ....2..À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

Senaste varningsraden:

 

Händelsetyp: Varning

Händelsens källa: Disk

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 51

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:07:08

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Ett fel upptäcktes på enheten \Device\Harddisk7\D under en växlingsåtgärd.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 04 00 68 00 01 00 b6 00 ..h...¶.

0008: 00 00 00 00 33 00 04 80 ....3..€

0010: 2d 01 00 00 00 00 00 00 -.......

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 9e 00 bc 00 00 00 00 .ž.¼....

0028: 3c 44 05 00 00 00 00 00 <D......

0030: ff ff ff ff 03 00 00 00 ÿÿÿÿ....

0038: 40 00 00 84 02 00 00 00 @..&#132;....

0040: 00 20 0a 12 80 01 20 40 . ..&#128;. @

0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........

0050: 00 d0 73 88 58 ae 84 88 .Ðs&#136;X®&#132;&#136;

0058: 00 00 00 00 08 10 7d 88 ......}&#136;

0060: 00 00 00 00 4f 00 5e 00 ....O.^.

0068: 2a 00 00 5e 00 4f 00 00 *..^.O..

0070: 08 00 00 00 00 00 00 00 ........

0078: f0 00 00 00 00 00 00 10 ð.......

0080: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första anser att N: är rejält skadad. Däremot så är det väl tveksamt och chkdsk är något bra val.

Den andra skriver \Device\Harddisk7\D, jag vet inte om det ska tolkas som N: eller om det är någon annan disk.

 

Är det alltid N: resp. Harddisk7\D i meddelandena?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I loggen jag lägger med tror jag att samtliga varianter på felmeddelanden finns med.

 

Som du ser står det i den sista (egentligen första i tidsordning) inte Harddisk7\D utan i stället \Device\Harddisk8\D Av klockslagen framgår ju att den äldsta varianten är första krashen medan den yngsta är vid det senare tillfället, dvs efter att jag lyckats få det hela att fungera.

 

I Den här datorn visas fortfarande att N: inte är tillgänglig. Hur ska jag komma åt den, tro?

 

Jag har inte fått tag i nån annan disk att testa i kabinettet, men jag fortsätter jakten i morgon. Vore lite surt att tvingas köpa en disk för att kunna konstatera att det är kabinettet som jag ska reklamera...

 

 

 

[log]

Händelsetyp: Varning

Händelsens källa: Ftdisk

Händelsekategori: Disk

Händelse-ID: 57

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Det gick inte att skicka data till transaktionsloggen. Data kanske kommer att bli skadade.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.'>http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 00 00 00 00 01 00 be 00 ......¾.

0008: 02 00 00 00 39 00 04 80 ....9..&#128;

0010: 00 00 00 00 0e 00 00 c0 .......À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

Händelsetyp: Information

Händelsens källa: Application Popup

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 26

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen N:\$BitMap. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Händelsetyp: Information

Händelsens källa: Application Popup

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 26

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen N:\$Mft. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Händelsetyp: Varning

Händelsens källa: Ntfs

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 50

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

{Fördröjd skrivning misslyckades} Det gick inte att spara alla data för filen . Data har förlorats. Detta fel kan bero på ett fel i datorns maskinvara eller nätverksanslutning. Försök spara filen någon annanstans.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 04 00 04 00 02 00 52 00 ......R.

0008: 00 00 00 00 32 00 04 80 ....2..&#128;

0010: 00 00 00 00 0e 00 00 c0 .......À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0028: 0e 00 00 c0 ...À

 

 

Händelsetyp: Information

Händelsens källa: Application Popup

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 26

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen N:\Bilder\350d\Raw\BildDVD17\2007-12-11. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Händelsetyp: Information

Händelsens källa: Application Popup

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 26

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:06:36

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Program-popup: Windows - En fördröjd skrivning misslyckades : Det gick inte att spara alla data för filen N:\$Mft. Dessa data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annanstans.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: sr

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 1

Datum: 2007-12-13

Tid: 00:04:31

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Systemåterställningsfiltret påträffade det oväntade felet 0xC0000185 när filen change.log på volymen HarddiskVolume4 behandlades. Volymen övervakas inte längre.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 0e 00 00 00 04 00 4e 00 ......N.

0008: 00 00 00 00 01 00 00 c0 .......À

0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Ntfs

Händelsekategori: Disk

Händelse-ID: 55

Datum: 2007-12-12

Tid: 19:57:24

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Filsystemstrukturen på disken är skadad och oanvändbar. Kör verktyget CHKDSK på volymen N:.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 0d 00 00 00 02 00 4e 00 ......N.

0008: 02 00 00 00 37 00 04 c0 ....7..À

0010: 00 00 00 00 32 00 00 c0 ....2..À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

Händelsetyp: Varning

Händelsens källa: Ftdisk

Händelsekategori: Disk

Händelse-ID: 57

Datum: 2007-12-12

Tid: 19:36:54

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Det gick inte att skicka data till transaktionsloggen. Data kanske kommer att bli skadade.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 00 00 00 00 01 00 be 00 ......¾.

0008: 02 00 00 00 39 00 04 80 ....9..&#128;

0010: 00 00 00 00 0e 00 00 c0 .......À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

Händelsetyp: Varning

Händelsens källa: Disk

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 51

Datum: 2007-12-12

Tid: 19:36:50

Användare: Saknas

Dator: ANDERS-11887F90

Beskrivning:

Ett fel upptäcktes på enheten \Device\Harddisk8\D under en växlingsåtgärd.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Data:

0000: 04 00 68 00 01 00 b6 00 ..h...¶.

0008: 00 00 00 00 33 00 04 80 ....3..&#128;

0010: 2d 01 00 00 0e 00 00 c0 -......À

0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0028: bb 0d 01 00 00 00 00 00 ».......

0030: ff ff ff ff 01 00 00 00 ÿÿÿÿ....

0038: 40 00 00 08 00 00 00 00 @.......

0040: 00 20 0a 12 88 02 20 40 . ..&#136;. @

0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........

0050: 00 00 00 00 a0 c0 f1 88 .... Àñ&#136;

0058: 00 00 00 00 70 fe 36 89 ....pþ6&#137;

0060: 00 00 00 00 6f 36 3a 00 ....o6:.

0068: 2a 00 00 3a 36 6f 00 00 *..:6o..

0070: 80 00 00 00 00 00 00 00 &#128;.......

0078: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0080: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

 

 

 

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Den här datorn visas fortfarande att N: inte är tillgänglig. Hur ska jag komma åt den, tro?

 

Knuffar upp den här tråden, med förhoppning att få hjälp med den citerade frågeställningen.

 

(Jagar fortfarande en disk att låna och testa med. I värsta fall får jag väl köpa en...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg jag vad du skrev...

 

Högerklick Den här datorn -> Hantera och den kommer upp som Felfri (aktiv) Inget filsystem och 100 % ledigt utrymme.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som vet varför felet uppkom?

 

Jag har samma problem själv, dock gäller det interna SATA-diskar @2x500GiB och jag är av naturliga skäl är intresserad av svaret...

 

Jag tror att det är mitt nätagg som felar, men tro är som bekant brist på vetande.

 

Enligt HD Tune har diskarna trasiga kluster, kan dålig strömförsörjning ge hårdvarufel?

 

Tacksam för info!

 

//Lukas8:18

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...