Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JMAIL: Skicka från flera mailadresser (msg.From ")...?


Henrik Petersson2

Rekommendera Poster

Henrik Petersson2

Ja precis... De mailgrupper vi har är ju inlagda direkt i Outlook där man skriver t ex "Teknik" som man skriver i raden "To:" och sedan vet ju Outlook vilka adresser den ska skicka till.

 

Men hur går man tillväga för att skapa en mailgrupp med en specifik epost-adress?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade väl även gått att du skapade epostregler för mailen som t ex har ett visst ord i ämnesraden. Dem mailen väljer du att skicka vidare till "personer" och då väljer du hela den gruppen som "person".

 

Men helt ärligt så är jag inte Helt med på vad det är du vill så jag "drar" mig ur tråden.

 

[inlägget ändrat 2007-11-21 09:31:56 av Micke_skane]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Petersson2

Okej.. För att enkelt förtydliga vad jag vill:

 

Två val finns i mailformuläret. "Mail 1" och "Mail 2" och dessa skickas till två olika avdelningar.

 

* Avdelning 1 svarar på mailen som kommer till deras inkorg (Mail 1) och då skickas mailen till en person.

 

* Avdelning 2 svarar på mailen som kommer till deras inkorg (Mail 2) och då skickat mailen till två personer.

 

Det måste väl gå att lösa? Det som verkar lämpligast är mailgrupp, men då är som sagt min fråga om hur man skapar en mailgrupp som får en specifik epostadres (en mailgrupp som naturligtvis innehåller flera epost-adresser).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]hur man skapar en mailgrupp som får en specifik epostadres[...]

Det beror på vilken mailserver du har.

Om det t.ex. är Exchange så skapar du en/flera sk. distribution groups:

http://support.microsoft.com/kb/821904

 

Om du får problem eller har vidare frågor kring det så ställ en fråga i Exchange-forumet:

//eforum.idg.se/threads.asp?forumId=377

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-21 10:58:38 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Petersson2

Okej. Men då ska jag dra mig vidare dit... Nu kommer det förhoppningsvis lösa sig i alla fall.

 

Tack för svaren!!

 

Mvh,

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...