Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra webbhotell i USA?


susannesjostedt

Rekommendera Poster

susannesjostedt

Känner någon till BRA webbhotell i USA som inte är alltför dyra. Skall finnas funnktioner för att kunna lägga upp butik mm. De skall ha bra support osv

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accesstider/tillgänglighet kan ju vara en faktor. Pris en annan. Mmm, vore intressant att höra....

 

Själv tycker jag Sverige med omnejd släpar efter rätt rejält. Visst, vill man bara ha ett enkelt webhotell finns det massor men sen är det i princip stopp.

 

Var hittar man "reseller accounts"? Mycket poppis, tycker de är värda sina pengar även om man inte ska sälja vidare....

 

Finns det nån som erbjuder reseller accounts i Sverige alls? Jag tror inte det finns men jag blir gärna motbevisad. Tror inte nån törs dock.

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 01:52:20 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller inte "Man får vad man betalar för" i USA?

 

50 spänn månaden för 500 Gb trafik...det låter billigt.

 

Hur länge har du varit med dom? Har du några större projekt på deras servrar? Hur är säkerheten? Hur är tillgängligheten...de säger 99.9% men det är vad DOM säger.

 

Jag har erfarenhet av ett liknande hotell. Men jag slutade använda hotellet då jag provade att backa in i andras mappar. Jag listade ut hur mapparna var döpta på Linux servern och backade in i dom från mitt konto och skrev ut alla filer som fanns i den mappen.

 

Sedan var det vara att välja vilken fil jag ville titta på...config.php...admin.php innehöll oftast lösenord och användarnamn. Så jag hade i princip rättigheter att göra vad jag ville.

 

Det är ett tips på "shared hostings". Har du testat detta?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 04:36:25 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Morrn

Med bra menar jag

Snabb support, säkerhet, service, domännamn på livstid mm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Jag gör webb åt min dotter som bor i USA och hon vill ha webbhotellet där också. Smidigare för henne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Verkar helt OK! Du menar inte att du jobbar där, så jag skulle tex kunna få support på svenska - Det vore ju super! Kan engelska, men visst underlättar det med en svensktalande support.

Jag gör webbsida inkl butik åt min dotter som bor i USA - det är därför hon vill ha webbhotellet där.

NU medan vi testar lite har hon domän i USA och webbhotell i Sverige, vilket inte alltid funkar så bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett "resellerkonto" där, deras andra konto vet jag inget om. Jag var varit kund där, hmm, 5 år tror jag det blir nu. Personligen tror jag inte man får så pass mycket volym som de säger...

 

Har du testat detta?

 

Nope. Shared hosting är det enda jag tycker mig ha råd med. Men det låter som ett intressant test, ska prova det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

I sverige så vet jag allafall att Loopia har återförsäljaravtal....

men jag vet inte om det finns fler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som återförsäljare till Loopia har man rabatt på konton man säljer, det är något helt annat. Jag har istället en "klump" med data+överföring som jag själv kan stycka av till konton jag sätter upp. De konton jag sätter upp är riktiga konton på alla sätt och vis men de är inte alls knutna till min "grossist". Det är det som är ett "reseller account".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inget hos FS data? Men som jag skrev nyss, jag vill inte vara återförsäljare till ett annat webhotell, jag vill ha mitt eget webhotell! Det är det som är ett "reseller account".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope. Shared hosting är det enda jag tycker mig ha råd med. Men det låter som ett intressant test, ska prova det :)

 

Om du vill kan du få färdig kod. Har det liggande någonstans på en gammal bärbar dator (om jag har kvar den). Vet inte om det är ok att sprida den på ett forum. Eftersom den kan potentiellt vara skadlig för webbhotell som inte säkrat upp emot detta.

 

Men koden är inte så svår att skriva heller. Så stora hotell har oftast en rutin vid namndöpning av mapparna. Eller så heter den så enkelt som domännamnet du kopplat till kontot. I mitt fall var det de 6 första bokstäverna.

 

Sedan hade hotellet till råga på allt varit så smart att lägga upp "referenser" på en sida OCH vilken server de låg på. Så vad jag gjorde var att springa på denna referens sida och leta åt min server och sedan var det bara att köra.

 

Det här var/är ett stort hotell med hundratusentals kunder. Jag blev mycket förvånad att det var så lätt.

 

Jag ångrar än idag att jag inte gick ut på deras forum som fanns för kunder och la ut koden. Men då kanske dom hade stämt mig för all skada.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att testa! Om du hittar koden kan du väl maila den (adressen finns i profilen)?

 

Du hade ju kunnat påtala bristen utan att lägga ut koden? Själv tycker jag om att veta om såna brister innan de utnyttjas...

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 16:36:51 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

Skapa ditt eget webbhotell då...

 

Det finns ISPConfig som du kan använda tillsammans med vissa linux distar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då blir jag ju bunden vid datorn dygnet runt året runt? Nej det vill jag inte. Finessen med ett "reseller account" är att jag köper support och drift av systemet, jag kan alltså resa bort, jag kan sova på nätterna m m. Själva driften är "outsourcad" kan man säga.

 

En fet och redundant internetkoppling som får användas av kommersiella ändamål med en garanterad bandbredd är troligtvis svindyr.

 

Eller tänkte du att jag skulle driva webhotell olagligt på en privat uppkoppling? Helt utan redundans? Det låter ju väldigt seriöst. ;)

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 19:36:47 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallar du $35/år billigt för att registrera en domän???

 

Jag betalar $8.99/år, det tycker jag är billigt! (använder godaddy.com)

 

OK, ser att du redigerat inlägget nu. Som sagt, networksolutions tar fortfarande fantasipriser och det ska man förstås inte betala.

 

Dollarkursen ändras hela tiden. Iofs skulle man kunna betala för t ex 10 år nu med låg dollarkurs men tänk om man ångrar sig efter 5 år och inte vill ha domänen längre? Jaja..... ;)

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 19:44:34 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med pro-paket? Var? Blir det billigare än $8.99/år då? $8.99/år gäller alla, man måste inte vara "pro" eller så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska se om jag hittar den.

 

Men principen är enkel:

-Backa ut ur din mapp.

-Gå in i en annan mapp (Du måste veta vad mappen heter).

-Skriv ut alla filer och mappar.

-Inkludera en fil i din fil.

-Skriv ut alla variabler.

 

Så var det nog jag gjorde...om jag minns rätt.

 

Du hade ju kunnat påtala bristen utan att lägga ut koden? Själv tycker jag om att veta om såna brister innan de utnyttjas...

 

Vad är det för roligt med det?

 

Skämt och sido...ja, visst hade jag kunna göra det. Men det är VÄLDIGT pinsamt att jag en "nobody" kan göra så på ett företag som stoltserar att de sköter hundratals servrar i en "säker" militärbunker. Men profisionella tekniker som jobbar 24/7.

 

Jag tyckte det vore mera lämpligt att kunderna verkligen får se HUR professionella de verkligen är.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...