Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Linux kontra Windows kontra MacOS.


Whistler

Rekommendera Poster

Whistler;

 

"- vi var rätt tidigt igång med olika former av W2K implementeringar och jag ger plattformen ett väldigt högt betyg."

 

hehehe...me too! körde både beta 3, och rc 2, blev glatt överraskad att MS var kapabel till ett så pass bra system....hade inga probbs med bsod:s eller liknande, vill minnas att utforskaren kraschade en gg:n på beta 3

-DÄRAV min besvikelse gentemot

build 2195, jag menar den borde ju logiskt sätt vara stabilare än preview build:sen

 

"Ingen "röd tråd" således ? Förutom att det just är dessa apps + consolen som hängt din maskin vill säga."

 

Nopp! förutom att jag *använder* apps:en, det skulle ju kunna vara en "röd tråd"...hehehehe ;)

 

"Vad har du driftat för tjänster när detta hänt ?"

 

Tja, default, dock brukar jag stänga av

"onödiga" services som remote registry å liknande, det här är alltså på min hemmaburk, på jobbet kör vi bara Unix (AIX främst men även Solaris å IRIX)

 

"men eftersom tom SGI börjat anamma det som OS (med viss modifikation) så borde det väl börja sippra ut varierande versioner på marknaden."

 

Jo det är ju RedHat 6.1 dom kör, men den är ju så "hottad" att den lika gärna skulle kunna kallas för "SGI Linux"

 

"I rättvisans namn har jag inga probs med X idag utan grundar mitt inlägg från tidiga erfarenheter där X formligen vräkte i sig systemresurser och hade en förmåga att sprida smitta över hela nätet - då måste vi lägga märke till att det inte var Peetreor eller attlon maskiner jag satt med men ändock.

Upplever inte heller X som speciellt smidigt idag utan känner hur den riktigt trånar efter resurser samtidigt som jag känner en avgrund mellan X och kärnan som inte är naturlig."

 

OK... men visst! X är ganska resurskrävande, det vill till att man har ganska gott om resurser för att köra den i klient/server på ett NW.

fö är X en gammalmodig struktur som inte alls stödjer lika mycket som mostvarande adapters/drivers på Windows.

 

4X versionen är dock en ganska bra upphottning av X, fullt tillräckligt för att hålla det vid liv tills något bättre kommer...(och det gör det)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalinställningen i Win2k gör juh att den startar om direkt vid en BSOD - så man inte hinner se den... juh ;)

 

/Weyland - kan väl påstå att det är stabilt här oxå. När det väl dyker så är det betadrivrutiner till grafikkort eller, ännu oftare faktiskt, ljudkorten, som gör det och det går att lösa... andra typiska "PC-tramsigheter" sabbar oxå förstås.. IRQ-konflikter mellan diverse PCI-kort som inte klarar att leva ihop... tänk om det fanns ett perfekt system..

 

..

 

..javisst! Amigan! ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Normalinställningen i Win2k gör juh att den startar om direkt vid en BSOD - så man inte hinner se den... juh ;)"

 

uhu?...ja?...och?

 

"..javisst! Amigan! ;)"

 

det där systemet som dog ut fullständigt iom Windows 95:s intåg? ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>uhu?...ja?...och?

 

Ja, dvs gemene användare tror säkert att han/hon råkade sparka till datorn eller reset-knappen när den egentligen BSOD;ade, eller hur? ;)

 

>det där systemet som dog ut fullständigt iom Windows 95:s intåg? ;)

 

Knappast. Det dog väl ut under 98-tiden vill jag minnas... av hårdvaruskäl (och alla fåniga ägarbyten ;)

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på en massa andra alkoholhaltiga drycker som kan räknas som odrickbara:

 

Explorer

Brännvin special

Kir

Rosita

La garonne

Beyaz

Svenskt körsbärsvin

Amerikansk öl

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Explorer

Brännvin special

Kir

Rosita

La garonne

Beyaz

Svenskt körsbärsvin

Amerikansk öl"

 

 

va?va?va? vafanedetdusägerpöjjk? explorer e väl inte odrickbart?

fö fick du till det rätt ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

L33t HaX0r

 

"Jag kom på en massa andra alkoholhaltiga drycker som kan räknas som odrickbara:

 

Explorer

Brännvin special

Kir

Rosita

La garonne

Beyaz

Svenskt körsbärsvin

Amerikansk öl"

 

was? bud äger andra öl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappri,

 

"jo...det är det, men jag antar att du menar nåt annat...förklara!"

 

Mozilla är väl ungefär precis nästan det jag efterlyste vad gällde en produkt som gått från Closed till Open source - den är inte rolig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ja, dvs gemene användare tror säkert att han/hon råkade sparka till datorn eller reset-knappen när den egentligen BSOD;ade, eller hur? ;)"

 

Öhh, nepp - BSOD är faktiskt en "feature" och den vill givetvis MS framhäva !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att dricka explorern ren så fattar du vad jag menar, finare vodka behöver inte blandas ut.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Men nu är det ju så att Liveware 3.0 knappast är någon beta...den är dessutom certifierad av MS HQL! <<

 

Fast det är inte releasen jag kör. Tror jag iaf. Jag tankade ner den i våras nån gång.

 

Men jag hämtar den senaste och testa igen så får vi se.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...