Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tophe

Akta er för Surftown!

Rekommendera Poster

Musiccorner, skärp dig nu. Du sabbar för alla härinne med dessa inlägg eftersom det slöar ner sidan någon enormt. Har du inget sakligt att tillägga så var tyst istället, men sluta genast upp med dessa postningar av milslånga idiotier. Inlägget anmält för borttag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en domän liggande hos dem där du tar emot mail? Då ska du nog se till att kolla med dina listor och nyhetsbrev hur många som försvinner. Försöker man skicka lite html och bifogar ett par bilder så klassas det som spam direkt.

Ett försök att komma till rätta med problemet ledde ingenvart. Då kom faktiskt lite igenom men nu studsar allt som är skickat av min server. Till och med mail utan html och bilder studsar när jag tänker efter.

Alltså, försök hitta någon annan som kan ta hand om mailtjänsterna. Surftowns personal har ingen rätt att sitta och bestämma över vilka du ska handla av, vilka nyhetsbrev du ska läsa och vilka vänner du ska ha. Det gör de just nu.

En annan firma i UK hade samma problem och jag hade tänkt att handla för en halv miljon om året. Nu fick deras konkurrent affären och jag skickade ett hånfullt fax till de som trodde de var smarta i sin anti-spampolicy. Livet är bra roligt ibland!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:thumbsup:

Jag har använt surftown nu i snart två år och efter att ha läst många inlägg här på forumet så tycker jag att det är dags att säga vad jag tycker om detta företag.

Under dom här åren så har jag aldrig stött på några som helst problem med att "sidan kan inte visas" jag har ej heller blivit oseriöst bemött dom få gånger jag sökt suporten.

Begreppet "man får vad man betalar för " stämmer inte heller eftersom jag tycker dom både är billiga och bra.

När man väl lärt sig menyerna och funktionerna i programet så är det mycket lätt att bygga upp en "skaplig" hemsida.

Jag hade aldrig tidigare jobbat med hemsidor och var på vippen att falla för en dyr lösning innan jag provade surftowns modell och kan idag bara hånflina åt dom som tar hutlöst betalt för att skapa hemsidor åt folk. Det är där vi har dom stora utsugarna, som med färdiga mallar ändrar lite bilder och klipper in din text och sen tar 10-20000kr för detta. Sen påstår man att dom billiga alternativen inte fungerar och att deras "träff funtioner" inte håller måttet. Jag gjorde allt själv utan datorvana och hamnar alltid överst på google. Men visst det tog lite tid innan jag kom på hur man skulle göra.

Så avslutningsvis vill jag säga till Surftown- Ni är duktiga och gör ett bra jobb och så länge ni håller ett bra pris så sticker ni ut ur mängden.

Tack för ordet.:thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte göra annat än att fullständigt hålla med dig. Men jag måste mynta uttrycket, man får det man betalar för. Även jag äger en yta på Surftown med x antal domännamn och tycker sammarbetet har funkat ypperligt.

Mycket för att jag har "mindre seriösa" projekt på surftowns "privat-servrar". Mina mer seriösare projekt förstår man väl på egen hand att man får betala extra för tjänsten alternativt handla in hårdvaran själv och skaffa domänroller därigenom.

Men att sitta och "tyvärr" ge en bra, billig och förhållande vis enkel tjänst på nätet som tillhandahåller vad dom gör för ynka (YNKA) 49 - 60 kronor i månaden skit för att man inte får ut MER av tjänsten man betalar för tycker jag personligen är korkat. (ursäkta men ja, det är korkat)

Att dessutom ha en "seriös" företagsidé som baserar sig på nätets billigaste tjänster och sedan ge skulden till tjänsteföretaget för att man inte blir ett multikorporativ och ens ekonomi blir lidande anser jag också korkat.

Surftown svarar med att uppgradera, och jag hade nog sagt exact samma sak till min kund...

Man köper inte en dx2400-maskin för att sedan komma tillbaka och Klaga över varför man inte kan köra spel eller avanserade grafiska program.. Det går, men blir skit av det...

Är man seriös i sitt arbete ser man också till att det man grundar företaget på är av seriös basis.

Jag är nöjd Surftownkund och kan inte klaga.. Men jag är också införstådd i vad jag kan förvänta mig av 49 - 60 kronor i månaden..

///Decnet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alldeles riktigt. Jag har en sida med ett 10 tal undersidor med mycket text och en del bilder samt några länkar. Som du säger så får man vad man betalar för och i mitt fall så tycker jag att jag får presic det jag behöver.

Det viktigaste för mig är att sökmotorerna hittar sidan och att folk stannar när dom surfar förbi. Enligt statistiken på sidorna så funkar det. Mitt kundunderlag bara växer för var dag. Så jag e nöjd.

:thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj detta var rolig läsning..

Och ett odödlig inlägg!

Jag har haft nöjet/missnöjet att bråka med Surftown fram och tillbaka på div konton.

LARSAS jobbar uppenbarligen hos Surftown.

Tophe, jag skulle ALDRIG ge mig, KO direkt!

I dagsläget är jag nöjd, dom verkar ha gjort en uppryckning med supporten, man får svar, till skillnad från tidigare.

Men jag har haft problem, men hamnade tillbaka hos dom genom en slump, hade Loopia i många år tills dom fick ett mailproblem som orsaka mig en himla massa trubbel, i och med att ingen info om detta gick ut till mig, och jag fick mig på skallen av dom som var mina "kunder" då en massa mail försvann, och det var slumpmässigt!

Min uppfattning är detta.

Betalar jag 1 kr / år för ett webbhotell, förväntar jag mig ett webbhotell, och inget annat.

Om det inte klart och tydligt står att vi tillhandahåller ett webbhotellsliknande alternativ.

köper jag en bil, förväntar jag mig en .... moped?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...