Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för Surftown!


Tophe

Rekommendera Poster

Usch!

Jag har tidigare talat mycket gott om surftown. Nu har jag under en månad haft problem med min databasserver. De kommer inte göra något åt det.

 

Om du funderar på att skaffa webhotel hos Surftown kan jag bara säga... TÄNK OM!!

 

De har fullkomligt usel support. Deras "kundtjänst" kan bitvis tillochmed vara otrevlig. Telefonsupport är bara glömma om du inte betalar 100kr extra varje månad. De har kraftigt reducerade möjligheter om du kör PHP.

 

Om.. jag säger OM databaserna fungerar så är de superlångsamma. Jag har förlorat hälften av mina besökare till en sajt för att Surftowns server är för långsam.

 

Jag har påpekat att jag betalat i förskott för att ha hotel hos dem i ett år, och därför vill att de ska fixa databasservern. De lät mig efter en veckas mailande (ca 10 mail) veta att de inte tänker uppgradera servrarna. Utan att jag fick försöka flytta min databas mellan deras överfulla servrar. Deras första tips var att uppgradera till en typ av konto där de bryr sig om kunderna. För 1500:- spänn extra. Jag kommer naturligtvis byta till ett riktigt webhotell, men hoppas att denna lilla info kan avskräcka några från att bli deras kunder.

 

De kan sumpa hela din sajt!

 

Här följer hela mailkontakten, håll till godo.

Kom ihåg att alla dessa mail behandlar att DERAS server inte fungerar och att MIN hemsida därför inte går att nå, samt att jag betalat för detta. Det krävdes alltså alla dessa mail för att till slut få det fstslaget att de INTE kommer lösa problemet utan helt enkelt snuvar mig på mina stålar.

 

Mailen ligger som logg här (Det är långt.. men underhållande. Särskilt de sista dryga mailen)

 

[log]Christoffer

Skrivit: 13 Apr 2007 18:57

 

Senaste veckan har mina hemsidor gått VÄLDIGT långsamt. Ibland tappar man kontakten helt med dem.

Det har framför allt gällt en speciell domän, och det verkar ha sammanfallit med att min trafik ökade på den domänen.

Dock inte så mycket (har kanske 300-400 besök om dagen.) De andra har flutit ganska ok för det mesta.

 

På driftstatus hos er står att allt är ok. Men det är något galet med er server.

Det är inte min uppkoppling, jag har testat på flera uppkopplingar (i olika städer dessutom).

Vad beror detta på? Har sett på forum att fler har samma problem hos surftown.

 

**********************************************************************************************************

 

Surftown Support

Skrivit: 14 Apr 2007 14:24

 

Hej,

Er det specielt blablabla.se der er problemer med? Er det for sider der anvender databasen?

 

Mvh

 

**********************************************************************************************************

Thomas K.

Surftown Support

 

Christoffer

Skrivit: 14 Apr 2007 14:33

 

Ja, det gäller den sidan. Den är databasdriven. Andra databasdrivna sidor går ok för det mesta.

Den går långsammare när det är fler användare online. Men servern måste ju klara av att åtminstone 10 personer använder hemsidan samtidigt.

Databasen är väl optimerad och tabellerna är rena och har intenågot onödigt i sig. Så det måste bero på servern.

 

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 15 Apr 2007 11:58

 

Hej,

Der er i øjeblikket periodiske problemer med den database server du ligger op, vi er opmærksomme på problemet og arbejder på en løsning.

Hvis du ønsker problemet løst hurtigt vil jeg anbefale en opgradering til Surftown Erhverv, da du så har mulighed for at komme hen på

vores Surftown Erhvervs servere hvor der er væsentligt flere ressourcer tilgængelig pr. kunde.

 

Thomas K.

Surftown Support

 

 

**********************************************************************************************************

Christoffer

Skrivit: 15 Apr 2007 13:11

Tack för svaret.

 

Ska jag tolka detta som att det kommer ta en avsevärd tid innan

databasservern på mitt webhotell kommer fungera som den ska (en uppgradering till företag är inte aktuell, av ekonomiska skäl)?

 

MVH.

Christoffer W.

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 16 Apr 2007 01:15

 

Hej Christoffer,

Vi arbejder på at tiden skal blive så kort, som muligt.

 

vh

Lars

Surftown Support

 

 

****************************************************************************************************************

NYTT MAIL

****************************************************************************************************************

 

 

 

Christoffer

Skrivit: 18 Apr 2007 16:14

 

Jag har i en tidigare mailkontakt påpekat att er databasserver inte fungerar som den ska. Sidor med databaser går oacceptabelt långsamt.

Jag fick till svar att ni känner till problemet och jobbar på det. Först fick jag rådet att uppgradera till ett dyrare konto för att få andra servrar (har just nu privat advanced),

sedan sa ni att ni så fort som möjligt skulle lösa problemet. Jag hörde då av mig igen och undrade när "så fort som möjligt" kan tänkas vara. Jag fick då svaret "så fort som möjligt" igen. I korthet...

 

Databasproblemet syns inte under driftsinfo trots att det är ett driftsproblem. Jag har haft detta problem med en av mina hemsidor under snart tre veckor och det börjar bli ohållbart.

Just nu betalar jag för en tjänst som inte fungerar. Kan ni vara vänliga och meddela vad ni har för tidsplan på att lösa problemet, samt vad ni gör för att lösa det.

Så jag vet vad jag ska meddela min användare, eller om jag rent av ska flytta hemsidan.

 

Den Databashost som anges i min kotrollpanel är mydb.surftown.se (111.11.111.11)

 

MVH.

Christoffer .

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 18 Apr 2007 17:26

 

Tack för ditt mail.

 

Vi beklagar att ni upplever driftstörningar.

Anledningen till detta är att vi har tusentals kunder, och det är svårt att förhindra eller gissa sig fram till när belastningen blir stor och sen motverka detta utan att det påverkar er.

 

Jag skulle i så fall rekommendera er att uppgradera till Surftown Företag, då ni hamnar på servrar där antalet kunder hålls till ett absolut minimum,

för att försäkra att inga driftstörningar sker. Ni får även tillgång till prioriterad support samt telefonsupport.

 

Önskar ni att uppgradera, gör ni det genom att logga in på My Surftown, och klicka på "Uppgradera till Surftown Företag".

 

MVH

 

 

Simon

Surftown Support

 

**********************************************************************************************************

Christoffer

Skrivit: 18 Apr 2007 17:46

 

Innebär det att ni inte alls arbetar på att se till att era databasservrar ska fungera bättre?

 

MVH.

Christoffer.

 

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 18 Apr 2007 18:23

 

Hej

Jodå våra tekniker övervakar och optimerar våra servers löpande. Frhoppningsvis skall allt fungera som det ska inom kort.

 

Mvh

Simon

Surftown Support

 

 

**********************************************************************************************************

Christoffer

Skrivit: 18 Apr 2007 18:56

Ok.... ser fram emot det.

 

Tack för snabbt svar.

 

// Christoffer

 

 

 

 

********************************************************************************************************************************

NYTT MAIL

********************************************************************************************************************************

 

 

 

Skrivit: 19 Apr 2007 19:38

Jag har under flera dagar skrivit om detta problem och fått de ena märkliga svaret efter det andra.

 

Databas-servern för mina hemsidor fungerar inte. Den är fruktansvärt seg och sidan hänger sig 40-50 ggr i timmen.

Sidorna är oacceptabelt långsamma och ofta blir det timeout så att sidan inte laddas alls.

När jag jobbat med mina sidor så har det tagit åtskilliga extra timmar bara för att jag suttit och väntat på er server.

Det jag betalat för har ni inte levererat de senaste tre veckorna. Problemet kan ha funnits längre, men jag upptäckte det för ca tre veckor sedan.

Mina användare har problem med mina sidor och detta är nu helt ohållbart.

 

När jag frågat om detta så har jag för det mesta uppmanats att uppgradera till ett konto som kommer kosta mig 1500:- extra om året.

När jag frågar om ni kommer åtgärda felet så svarar någon "vi är medvetna om problemet och jobbar på att lösa det så fort som möjligt",

när jag frågar vad det är för tidsplan så får jag svaret "så fort som möljligt". Efter ytterligare en fråga blir jag åter uppmanad att uppgradera till ett Företags-konto för 1500:- extra.

Då frågar jag igen när ni kommer lösa problemet och ni svarar att era tekniker jobbar med löpande service och att jag snart borde märka någon förbättring..

 

Ni har inte ens angivit detta som driftsproblem trots att det gör alla sidor i stort sett oanvändbara. Jag har betalat för att ha 5 fungerande databaser fram till i oktober.

Detta har jag gjort i förskott.

 

Era hala och ytterst märkliga svar på mina frågor leder mig endast till slutsatsen att ni inte alls jobbar på problemet.

Ni har ingen tidsplan på när det kommer vara löst och ni verkar fullkomligt strunta i att ni inte levererar de tjänster som era kunder betalat för.

Jag är inte alls ute efter någon kompensation eller någon ursäkt. Jag vill helt enkelt ha ett svar, ett rakt, informativt och ärligt svar på frågan:

När kommer databas-servern fungera igen? "Så fort som möjligt" är inte ett godtagbart svar eftersom det nu har gått tre veckor.

 

Jag har varit en mycket nöjd kund hos er sedan 2004 och har sett till att flera andra har blivit era kunder. Men detta har gått utöver mitt tålamod. Jag vill ha ett svar!

 

Irriterade, men ändock vänliga hälsningar

Christoffer .

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 20 Apr 2007 12:39

 

Hej!

Då ni i nuläget har ett privat webhotell och denna marknad har näst intill exploderat den senaste tiden har vi väldigt måga kunder som alla trängs på samma servrar. Detta har i sin tur lett till att många upplever att deras databaser går extremt segt under hög belastning. Detta är självklart tråkit för de som drabbas. Men en anledning till detta är att många företag missat att vi erbjuder hotell enbart för dem och deras websidor.

 

Därför har vi sedan slutet av 2006 arbetat aktivt med att erbjuda alla dessa kunder som "felaktigt" valt en proivat produkt att uppgradera till företagshotellen. Detta har då lett till en lite bättre kapasitet för vissa av de privata företagsservrarna men det har inte svarat till antalet nya kunder som även dem ska få plats på dessa servra.

 

I nuläget är det en kundtäthet som är 10x högre på de privata web,mail och databasservrarna och detta är då en anledning till att det under spetsbelastning uppstår denna kännsla av avbrott.

 

Därför ger vi alla dem som kontaktar os med liknande problem att uppgradera till et företagshotell och därmed kunna ta del av den förbättrade prestanda och serverstaus som dessa kunder får efter att uppgraderat sina konto.

 

Så kontentan av det hela är:

Vi arbetar på att förbättra driften genom att flytta "felaktiga konto" till företagshotellen samt erbjuda företagshotell till företagskunder men även till de som redan är placerade på privathotellen som vill ha tillgång till dessa servrar.

 

Med vänliga hälsningar!

 

Filip

Surftown Support

 

 

**********************************************************************************************************

Christoffer

Skrivit: 20 Apr 2007 14:01

 

Tack Filip för ditt svar.

Det jag ville veta är ju framförallt när ni räknar med att mina sidor ska

fungera, så som jag betalar för dem. Om den enda åtgärden är att ni uppmanar

företag att uppgradera sitt konto så bör ni väl även ha någon ytterligare

handlingsplan för hur ni ska kunna leverera de tjänster jag i förskott

betalat för. Särskilt med tanke på att problemet pågått under en längre tid.

Eftersom det enligt er har varit en explosiv utveckling på marknaden och ni

får väldigt många nya kunder så ter det sig ytterst märkligt att ni inte

uppgraderar i hårdvara i takt med det. Ni säljer med andra ord tjänster ni

inte klarar av att leverera.

 

När kommer då min hemsida (som ska ligga på de privata servrarna) fungera?

 

MVH.

Christoffer

 

 

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 20 Apr 2007 15:03

 

Hej!

Vi kan bara uppge att det är en upptid på 97,5% på de privata servrarna och ert konto ligger inom dessa ramarna för vad som är godtagbart på dessa konton.

Vi arbetar ständigt med att optimera servrarna.

 

Så uppgradera är ett val ni kan ta om ni upplever att detta inte räcker.

 

Med vänliag hälsningar!

Filip

Surftown Support

 

 

 

**********************************************************************************************************

Christoffer

Skrivit: 20 Apr 2007 18:34

 

Tack för svaret igen.

Som jag angav tidigare så handlar det inte om upptid. Det spelar ingen roll

om servern har en upptid på 100% när den är så långsam att det knappt går

att använda den. Just nu är det minst 10 sekunder och ibland upp till 30

sekunders svartid på databasen, vid varje query. Därtill får man time-out

ungefär var 3:e gång sidan laddas. Flera användare som skrivit i forum och

liknande blir av med allt de suttit skrivit när de sänder iväg det för att

databasen inte svarar innan det är time-out.

 

Ni kan ju bara föreställa er vad detta innebär när man jobbar med en

uppdatering av sidan. Då anropas databasen kanske 40 ggr på en timme. Om det

då i snitt tar 30 sekunder varje gång istället för under 1 sekund (vilket är brukligt för att generera en sidkod)

så drar arbetstiden iväg väldigt snabbt.

 

Sidan är privat och inte en företagssida. Jag har betalat för att ha detta konto och 5 databaser.

Just nu är det mer eller mindre oanvändbart. Hur kan ni mena att det är acceptabelt?

Det är ju hos er problemet ligger. Jag vet att ni avtalet har varit kluriga nog att frånsäga er allt ansvar, men är det

verkligen så här ni vill behandla era kunder? Är ni alls intresserade av att ha kunder som är nöjda med er?

 

Ni säger att ni ständigt arbetar på att optimera era servrar. Men vad

innebär det exakt? Vad gör ni aktivt för att se till att mina databaser, som jag betalt i förskott för, ska fungera snarast?

 

Ni har i ungefär 10 mail förklarat VARFÖR det är problem och gett mig den enda lösningen

att uppgradera till ett konto med samma specifikationer fast för 1500:- om året.

Måste jag betala extra för att ni ska leverera era tjänster? Mina hemsidor fungerar inte på grund av att det är fel på ER server.

 

Så nu frågar igen...

 

NÄR kommer detta att fungera?

NÄR kommer ni leverera de tjänster jag betalt för?

"snarast","ständigt", "så fort som möjligt" osv duger inte som svar efter 3 veckor av kraftiga drifstörningar.

 

Kan ni vara vänliga och fixa den server mina databaser ligger på?

Jag har betalat för det och jag vill att ni levererar det.

 

MVH.

Christoffer

 

 

 

**********************************************************************************************************

Surftown Support

Skrivit: 21 april 2007 13:15:42

 

Hej

Tack för din förfrågan.

 

Ditt mail har sänts vidare till vår 2nd level supportavdelning.

Om du har kompletterande upplysningar eller själv löser problemet så är det rekommenderat att du hör av dig snarast till oss.

 

Simon

 

 

Surftown 2nd level Support

Skrivit: 23 April 2007 10:28:59

 

Hej,

 

Ja, vi har redan besvarat detta i ett 10-tal mails och har inte mer att tillföra ärendet.

 

Du kan om du vill genomföra denna procceduren:

 

Flytt mellan olika databasservers görs på följande sätt:

 

1. Ta en backup av dina databaser. T.ex genom att logga in på phpMyAdmin och klicka på "export".

2. Radera alla databasanvändare och databaser i kontrollpanelen.

3. Vänta till efter kl. 03, 09, 15 eller 21. Vid dessa tidpunkter startas kontrollpanelen om.

4. Upprätta databaser och användare igen.

5. Läs in din backup på den nya servern genom t.ex "import" funktionen i phpMyAdmin.

6. Kom ihåg att ändra sökvägen i dina script till din nya databasadress.

 

Något annat kan vi inte hjälpa dig med.

 

Mvh/

 

Michael

Surftown Support

 

 

 

**********************************************************************************************************

Ok. Så ni kommer inte uppgradera servrarna så att du fungerar som de ska alltså?

 

Skulle en manuell flytt utförd av mig innebära att databasen fungerar igen?

Jag kan för övrigt inte logga in på någon annan Databasserver, jag får bara tillgång

till den jag redan har.

 

MVH.

Christoffer

 

 

**********************************************************************************************************

Hej!

 

Vi kan tyvärr inte bara uppgradera servrarna så ofta vi hade velat och önskat. Tester och undersökningar måste göras grundligt, eftersom ett misstag riskerar tusentals kunders hemsidor. Och även om vi tillsätter ännu en databas-server, så måste kunderna fortfarande bli flyttade dit, vilket även det innebär nertid för de påverkade kunderna.

 

Vi kan inte garantera att det kommer fungera bättre för er om ni väljer att flytta er databas. Ni får helt enkelt testa. Vårat system väljer automatiskt ut den databas-server som har minst kunder för tillfället, och skapar då er databas på denna server.

 

MVH

 

 

Jonathan

Surftown Support

 

 

 

[/log]

 

That's it... Surftown är skojare. Deras webhotell håller EXTREMT låg kvalitet. De skiter i sina kunder. SKAFFA INTE SURFTOWN

 

 

*** EDIT ***

Kul detalj jag just upptäckte... Flera har klagat på detta och en lång tråd startade på Surftowns forum där folk undrade om fler hade samma problem.

Denna tråd har surftown helt sonika raderat... Sköna snubbar.

[inlägget ändrat 2007-04-30 19:17:45 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Idag har sidorna lagt ner helt. De bara vägrar göra något åt det. Jag har blivit tvungen att beställa ett nytt dyrt webhotell och kommer anmäla Surftown till konsumentombudsmannen. Rövare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igår skickade jag ett mail där jag frågade omjag kan få pengarna tillbaka. Tillbaka får jag ett svar att jag kan manuellt flytta mina databser till en annan server genom att radera den och uppraätta den efter ett visst klockslag. Då hamnar jag på den minst överbelastade servern. Problemet är att detta fungerar bara tills den servern också är överbelastad.

 

Då svarade jag och frågade igen om jag kan få pengarna tillbaka, då svarar de att jag kan uppgradera till ett företagskonto.

 

Jag svarar och skriver flera ggr i mailet att jag INTE tänker uppgradera till företag utan att jag vill ha det jag betaloat för. Jag säger att jag nog inte kan vara kund hos dem längre och frågar om jag kan få pengarna tillbaka (igen).

 

Då får jag ett danskat svar där det står "vi jobbar löpande med service av våra servrar". alltså samma svar jag fick för snart två veckor sedan.

 

Jag har nu en mailkorr, ungefär lika lång som den förra där de oavsett vad jag frågar svarar att jag antingen kan försöka flytta mina databaser så fort servern blir överbelastad eller köpa ett skitdyrt konto. De svarar inte ens på mina frågor. Jag får inte ens veta omjag kan få tillbaka pengarna.

 

Jag har ju naturligtvis beställt ett konto på ett annat, riktigt, webhotell. Men det kostade mig min sista sura pappa-ledighetskronor, så jag vill ha mina pengar från Bajstown.

 

Fattar inte att de får hållas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider med dig, Tophe och hoppas att du får pengarna tillbaka. Hoppas också att du får det bättre på det nya webhotellet.

Jag har själv ST idag och är nöjd med hur det fungerar. Då skall man dock veta att jag inte har speciellt många användare; en publik blogg, ett bildgalleri samt ett privat forum med ~20 anv.. Så, inget att snacka om egentligen.

Har aldrig behövt vara in kontakt med deras support - allt har fungerat som jag förväntat mig. Gillar dessutom deras kontrollpanel :)

 

Jättebra att du gör folk uppmärksamma på så'nt här,

Kommer fundera en och två gånger ectra innan jag förlänger avtalet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. har man enkla sidor som inte använder databaser så har de fungerat bra hittills... Men det känns som det bara är en tidsfråga in det lägger av också.

 

Jag gillar kontrollpanelen med, men det finns många andra hotell som har samma eller bättre kontrollpanel. Jag har just beställt det fetaste kontot på indell.se

 

Hoppas att de är bra. De är lite ärligare iallfall. De talar om att det faktiskt finns begränsninga på kontot. De har också inte alls så fula avtal utan de förbinder sig att ersätta kunder om man förlorat på deras problem. Surftown förbinder sig inte ens att fixa problemen...

 

Om dina sidor växer kommer du med all säkerhet få problem. Så det är ju galet om man betalar en massa pengar för att kunna använda deras avancerade server-scripts men istället bara får några gig hårddiskutrymme på nätet.

 

Nä jag ska försöka få pengarna tillbaka.. hur nu det ska gå till, de svarar ju inte ens på mina frågor utan skickar bara en massa erbjudanden på dyrare konton. Om jag inte får pengarna tillbaka har jag ju ett konto till i Oktober. Då ska jag se hur mycket jag kan trakassera dem som missnöjd kund innan de slänger ut mig. Jag har ju ett halvår på mig...

 

Mitt råd till dig är definitvt att byta hotell när tiden går ut. om du gör det tycker jag du ska skriva en kort rad till dem och berätta varför. Så kanske de rycker upp sig vartefter (inte så troligt.. men men...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skickar tråden till På konsumentens sida.

/T

Moderator Webb - allmänt (webbdesign)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte pengarna tillbaka och fortfarande inte ens fått en ursäkt.

De skyller på att deras kunder registrerar sig fel och vägrar inse att de själva gjort fel. Det är alltså kundernas fel att deras servrar brakar ihop.

 

Jag skrev om detta på deras forum. Först tog de bort inläggen och nu är jag avstäng från forumet. Allt jag gjorde var att fråga om det är någon databasserver alls på Surftown som fungerar. När det framkom att det inte var det så sa jag att jag kommer skaffa ett annat webhotell. Då raderade de tråden och låste mitt forum-konto.

 

Och fortfarande har de bara varit otrevliga, dryga och nästan skällt ut mig för att mina databser inte fungerar. Fullkomligt inkompetenta!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-08 14:17:15 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tophe skrev:

Jag får inte pengarna tillbaka

 

Har du mailat Konsumentombudsmannen i ärendet?

...bara för att höra vad du har rätt till i det här fallet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, ska väl göra det. Jag tror tyvärr det är dött lopp. De har ju friskrivit sig från driftstörningar. Och enligt dem är detta inte ens driftstörningar, utan helt normalt och något som jag får räkna med. Alltså att mina sidor inte fungerar alls...

 

När jag frågade efter pengarna (tre ggr.. de första två bad de mig uppgradera till ett dyrare konto), sa de att jag gått med på att förnya ett år eftersom jag inte sa upp kontot i Oktiber. Jag svarade att de fungerade förhållandevis bra i oktober, men det är ju så att de inte fungerat under April.

 

Då svarade de "Vi beklagar att ni upplever det på detta viset men som sagt vi har givit er förslag on tips på lösningar som kunnat hjälpa er. Men det är upp till er som kund att välja hur ni vill göra. "

 

De två förslag och tips har varit att antingen uppgradera till ett konto som kostar 1500:- mer än mitt nuvarande men som har EXAKT samma specifikationer (förutom att det då ska fungera) eller att radera mina databaser och upprätta dem igen varje gång deras servrar blivit överbelastade och då hoppas på att de hamnar på en ny server som för tillfället fungerar.

 

Att hjälpa mig med sistnämnda usla skitlösning skulle de ha 1000:- för...

 

Det enda glädjande i denna historia är att den här tråden hamnar på plats 5 i google när man söker på Surftown...

 

Som jag sa till dem.. Att återbetala mig hade kostat några hundralappar, men att inte göra det kanske visar sig bli dyrare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det enda glädjande i denna historia är att den här tråden hamnar på plats 5 i google när man söker på Surftown...

Hehe, maila dem denna upplysning =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. Surftown fick veta detta och en hel del annat i mina sista mail.

De skiter väl i det med.. Bara man har tillräckligt agressiv marknadsföring och lägger pengarna på Reklam och hårddiskar så kan man väl lura hur mycket folk som helst.

 

Det är bara ett mysterium för mig hur Surftown kan vara så korkade att de inte ber om ursäkt, inte fixar mitt konto, inte återbetalar, beter sig som idioter, förolämpar mig, vägrar svara på frågor, skyller ifrån sig och allt annat som man kanske kan förvänta sig av hala mutade politiker eller sekt-ledare. Men jag ju faktiskt betalat Surftown och blivit deras kund, men de behandlar mig som om jag gjort nåt slags intrång på deras webhotell...

 

"ååååh.. usch! en kund.. bort bort bort!"

 

Lägg märke till at jag gärna nämner Surftown vid namnet Surftown när jag talar om Surftown. För då kanske denna tråd om Surftown hamnar ännu högre i google när man söker efter Surftown för att läsa om Surftown.

 

ugg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Here we go...

[log]

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown Surftown

[/log]:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har läst dina inlägg här .Har jag uppfattad det så att du betalar

49kr/mån för privat adwanced och du anser att du har rätt att kräva bättre valuta för dina 49 kr/mån än du just nu får.Tidigare från 2004 har du varit nöjd men sista månaderna har det blivit klart sämre.

http://www.surftown.se

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.. eller ja.. Jag betalar ju inte 49:- i månaden utan ca 60.- eftersom det är ett privat konto och således betalar jag moms. Så 735:- om året betalar jag.

 

Men det spelar inte så stor roll vad jag betalar, även om jag hade betalat 12:- imånaden skulle jag naturligtvis förvänta mig att de levererar det jag betalar för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kan du precisera hur stor verksamhet man kan förvänta sig för 60kr/mån.

 

Kanske en verksamhet som Leon som ju faktiskt var nöjd.

 

Jag tycker det verkar som du bör betala för ett företagsabonemang

sväller en verksamhet måste man naturligtvis betala för sig!

 

Du bör kanske också visa din tacksamhet för att du sedan 2004 kunnat bedriva din verksamhet för så ringa kostnad.

 

LARSAS

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-08 19:20:38 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis... surftowns verksamhet sväller och de vägrar betala för sig.

 

Nä, jag ska inte ha ett företagskonto.. vad baserar du det på?

Jag är privatperson och driver en ideéll sida. Dessutom så spelar det ingen roll om jag har mycket eller lite besökare sidorna står lika still ändå.

 

Har senaste månaden haft ungefär 70 besök om dagen. Förr var det runt 150. Men det är ointressant eftersom de lovat mig obegränsad trafik. Det har jag betalat för. I avtalet står att de ska leverera obegränsad trafik (nu när jag har nytt webhotell kanske jag borde testa gränserna på mitt gamla surftown-konto med denna "obegränsade" trafik).

 

Jag har betalat för mig. Jag har betalat 60:- i månaden för att ha ett webhotel med 5 fungerande databaser och obegränsad trafik. Ingen av databaserna fungerar som de ska, oavsett om jag har mycket trafik eller inte. Naturligtvis ska jag inte behöva sitta och betala 1500:- extra och dessutom ta emot en massa skitsnack från ett skämtföretag som skyller på sina kunder, bara för att få det jag redan betalat för.

 

Jag har mycket svårt att förstå den typen av resonemang... Alltså att om man betalar billigt ska man inte få det man betalar för, och företaget ska inte behöva leverera det de tagit betalt för.

 

735:- är ganska mycket för mig som privatperson, särskilt när jag måste lägga ut ännu mer pengar på ett nytt seriöst webhotell.

 

Men som sagt.. surftowns allvarliga problem att leverera sina tjänster har inte att göra med hur mycket trafik jag som kund har. Alla som ligger på dessa servrar blir drabbade. Detta har framgått tydligt på Surftowns forum (innan de raderade alla de inläggen). Surftown har förklarat vad det beror på...

 

De menar att antalet kunder har ökat explosionsartat och därför är nu servrarna överfulla. Detta gör att de fungerar dåligt. Lösningen på detta enligt dem är att uppmana mig som kund att uppgradera. Istället för att de sköter sitt jobb och placerar nya kunder på de nya servrar de blir tvugna att köpa in när deras verksamhet växer...

 

sväller en verksamhet måste man naturligtvis betala för sig!

 

 

 

Du bör kanske också visa din tacksamhet för att du sedan 2004 kunnat bedriva din verksamhet för så ringa kostnad.

 

Tacksamhet? För att de sabbar det jag byggt upp?

De borde visa mig tacksamhet för att jag betalat flera tusen för att de ska kunna hålla sin värdelösa verksamhet igång. Så bara för att de varit billiga ska jag ta av mig hatten och säga

 

"tack tack för allt.. det gör inget att man inte kan använda mina hemsidor och att ni menar att det är era kunders fel.. Det gör inget alls.. Jag har betalat så lite tidigare så jag betalar gärna igen det genom att ni inte behöver leverera några tjänster.. det är bara ta mina pengar.. tack tack..."

[inlägget ändrat 2007-05-08 19:24:36 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du precisera hur stor verksamhet man kan förvänta sig för 60kr/mån.

 

Det är väl så att dom olika webhotellen preciserar vad man får för en viss summa och sedan bör leva upp till det.

 

Det är väl inte konsumenten som skall ställa ner förväntningarna efter vad det kostar?

 

Eller hur menar du, bör Tophe vara nöjd med att hans hemsida inte fungerar bara för att priset inte är högre?

 

Det är ju inte heller frågan om att "betala för en Fiat och förvänta sig en Ferrari" utan snarare att betala för att få åka och bli kvar på stationen.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag vill för det första peka på att det är ju en väldigt låg kostnad och

man kan knappast förvänta sig att det är högsta standard.Att tro något annat är för mig naivt.

 

Man bör nog vara tacksam att det har fungerat tiptop till för en månad sen.Den fungerar vad jag förstår fortfarande men dåligt till viss del.

 

Surftown har gjort en missbedömning det är fullt klart ,men att straffas på det här sättet upplever jag som barnsligt.

 

Jag hade nog provat en dyrare abbonemang och varit tacksam för att det varat så länge med det gamla abbonemanget.

 

LARSAS

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan visst förvänta sig att det ska vara högsta standard. Eftersom Surftown menar att det är det. "obegrändsad trafik, driftsäkert"... några axplock ur deras aktuella reklamkampanjer.

 

Jag har betalat för det jag skrev på för och nu börjar det hela rasa samman för att det inte levereras.

 

Antingen jobabr du hos Surftown eller så måste du skämta när du menar att jag borde ta det dyrare abonemanget. Det kostar 149:- i månaden...

 

Istället skaffade jag ett hos indell.se

Där fick jag för 99:- 25gig, 400gb trafik, 30 domäner, 50 databaser och RIKTIG support, på telefon till och med. De har gott rykte, trevlig personal och flera kommuner och andra officiella hemsidor ligger hos dem.

 

Jag upplever inte detta sätt som barnsligt. Det här är det enda sättet... De har behandlat mig illa som kund. Jag har talat mycket gott om dem förr och tillochmed fått vänner att skaffa konton där. De borde vara tacksamma! Ett seriöst företag skulle naturligtvis bemöta sina kunder med respekt, beklaga sig och sedan lösa problemet. Men Surftown säger bara åt mig att betala mer pengar för att få det jag redan betalat för.

 

Förhoppningsvis kan trådar som denna avskräcka folk från att skaffa konton hos sådana som Surftown, och kanske kanske förr eller senare få Surftown att se över sin kundpolicy. Tex borde sådana här trådar kosta mer än vad det skulle kosta att återbetala missnöjda kunder.

 

Sen har jag aldrig sagt att det funkat tiptop tills för en månad sedan. Det har varit en del problem på vägen. Dessutom kör de med Safe Mode On i PHP, vilket gör det mycket svårt att köra några seriösa protaler eller dynamiska sidor hos dem. Indell kör SAFE MODE OFF. Det går alldeles utmärkt och är säkert om man gör på rätt sätt.

 

 

Men visst är jag tacksam för den tid som var, så länge det funkade. Då behövde jag ju inte vara i kontakt med deras inkompetenta support. Det är jag tacksam för.. mycket tacksam... Jag har lärt mig mycket hos Surftown. Man har fått lära sig att scripta omvägar för att få saker att fungera på en odynamisk server t.ex.

 

Skulle aldrig falla mig in att uppgradera hos dem...

 

Om de ändrar kundpolicy, börjar bete sig som seriösa marknadsaktörer, fixar till sin support, slutar skylla ifrån sig, uppgraderar sin hårdvara, slutar censurera sina forum och börjar lyssna på sina kunders önskemål så är jag inte sen att ändra mig.... Då är denna tråd den förtsa jag gör det i det lovar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag vill för det första peka på att det är ju en väldigt låg kostnad och

man kan knappast förvänta sig att det är högsta standard.Att tro något annat är för mig naivt.

Det är förvisso en låg kostnad med det finns åtskilliga andra webbhotell som med konton för runt samma kostnad håller en väldigt hög standard på både drift och support, ex. Aleborg.se som mottagit flera utmärkelser för detta.

 

Det är kvalificerat BS att man ska acceptera att ingenting fungerar annat än om det kostar en smärre förmögenhet. Att det skulle vara barnsligt att använda de demokratiska medel som står oss konsumenter till förfogande att få ut vår kritik är även det BS.

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-08 20:46:48 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad konstigt det känns att Ajuna skriver i min tråd, och är på min sida!

Vet inte vilket som är otäckast... att ha Ajuna med sig eller mot sig ;)

 

Poäng till dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du vet min åsikt

Hoppas att du blir nöjd med indell.Det får väll framtiden utvisa .Låga priser ger många kunder men också risk för överbelastning.vilket ju drabbat Surftown .Du får väl byta om det sker!!

I avtalet finns kvantiten noga angiven men kvaliteten?

 

LARSAS

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-08 20:52:12 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Vet inte vilket som är otäckast... att ha Ajuna med sig eller mot sig

Hehe, alltid kul att bjuda på en överraskning, tack för poängen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.. där var väl där jag åkte på en nit. Surftown verkade ha kvalitet också, och i viss mån har de haft det... men så fort det strular beter de sig som puckon.

 

Indell.se verkar riktigt bra. Deras kontrollpanel är kanon och de har mycket bra script och grejer, och sen framför allt skitrevlig support (på telefon dessutom). Me like!

 

Tack för dina inlägg, det behövs väl nån som balanserar upp när en missnöjd kund skriver ner ett företag...

 

 

Även om Surftown är ett skämt till företag... blärf!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tophe skrev:

Det är bara ett mysterium för mig hur Surftown kan vara så korkade att de inte ber om ursäkt, inte fixar mitt konto, inte återbetalar, beter sig som idioter, förolämpar mig, vägrar svara på frågor, skyller ifrån sig och allt annat som man kanske kan förvänta sig av hala mutade politiker eller sekt-ledare. Men jag ju faktiskt betalat Surftown och blivit deras kund, men de behandlar mig som om jag gjort nåt slags intrång på deras webhotell...

 

Känns som ett fall för KO. Sedan får du säkert hjälp om hur du ska gå tillväga.

 

Att pengarna känns som dom frusit inne gjorde det för mig också när jag bråkade med Komplett.se angående en retur, men min ilska över dom drev mig att dra fallet vidare till KO och sedan ARN. Gav inte upp!

 

När det hela låg på ARN:s bord kröp Komplett.se till korset. Då först fick jag tillbaka mina pengar, som dom nekat mig hela tiden tidigare.

 

Ett sätt att visa att du inte accepterar att bli behandlad som du blivit, och att du vill ha pengarna tillbaka.

 

Lycka till!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...