Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför både PC och Mac är dåliga


Sune32

Rekommendera Poster

Jag har alltid trott att största anledningen till att multitasking inte slagit igenom beror på att det varit mest män som använt datorer.

Och att vi män inte kan multitaska vet ju alla. Exempelvis kan jag inte tänka och skriva samtidigt.

 

Vi är ju också bra på att skriva sönder minnet, t ex brukar jag skriva sönder alla adressrymder som innehåller strängen "städa".

 

Så både PC och Mac är utvecklade av män för män = både PC och Mac är dåliga.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Skapad
  • Senaste svar

Mysse,

 

Jag är 30+ och har en rätt gedigen praktisk erfarenhet av saker & ting vad gäller nätverkande/nätstrukturer/OSI/4+ nätOS mm, förglöm icke att jag även befattar mig med nixar i jobbet och förstår hur de ska bändas för att fungera

 

Du undviker rätt konsekvent att svara på frågor, utgår givetvis därför ifrån att du är en finnig tonåring som klistrar in jättehippa Unixfloskler från diverse mentalt efterblivna siter - har jag fel ?

 

Har du ett endaste IRL exempel som skulle stödja dina löjliga uttalanden ?

 

Tror inte det.

 

Motbevisa mig nu !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Nu har jag blivit kallad både frusterad tonåring och LSD knarkare av "Whistler" och "HDS", PFFF! kan ni inte bättre?

 

Ni vill ha sakliga argument av mig men presenterar inga som helst dito själva(???)

 

Förutom MCSE:n skulle tydligen en kurs i retorik sitta bra till för herrarna!"

 

Orkar inte prestera mera PGA ångest för telefon räkningen.

Men som sagt, Whistler, jag och mera har tycker nu har debatterat det faktum att olikt den macciska tron och viss allmän uppfattning så suger inte MS NT 4 och W2K, 9X suger ja, men i kontrast till MacOS så står det sig jävligt bra.

Så nu kommer du hit och vädrar läften med nåtsom verkar vara mera av den gamla vanliga I HATE MS LINXU R00Lz!!!

argumenten med saker som 50% bättre effektivitet, det är lite skrattretande faktiskt.

Länk...

Ja det får du vänta på ännu tyvärr...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"men inte HUR! det fungerar eller (viktigast)-

VARFÖR! det fungerar som det gör,"

 

Menar du på elektron-nivå då eller?

För dom som nöjer sig med OSI modellen och dess olika lager så räcker nog Networking Essentials ganska långt.

Iallafall om man inte tänkt att designa hårdvara som t.ex gigaswitchar mm, men det hör knappast till den vanlige MCSE´ns jobb...

 

mvh

ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

STÄDA?

 

CANNOT COMPUTE

SYNTAX ERROR

 

GURU MEDITATION ERROR

FFF11 B2AFC GGFFF FFFFF

 

Programmet "Okänd" har avslutats för att ett fel av typen -4563 har inträffat.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

"För dom som nöjer sig med OSI modellen och dess olika lager så räcker nog Networking Essentials ganska långt"

 

Korrekt, finns inget annat "skelett" att gå efter i dagsläget - kanske Mysse kan tipsa resten om något ?

 

Skulle jag ödmjukt kunna be att få en ersättare till OSI modellen ?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vore intressant att se Nasdaq's 'serverrum', vet du lite mer om detta, eller var man kan läsa om hur de satt upp systemet på just Nasdaq?"

 

Jag var faktiskt där på studiebesök förra veckan. Själva handelssystemet är ett custom-bygge baserat på Unisys-teknik. Sen kör de lite blandade system för olika saker, en del Windows 2000 kör de också, de har en massa Dell-servrar bl a.

 

Var även på besök i Doubleclicks serverrum, där stod det 5200 servrar. :-)

De hade en del Sun-maskiner men det var ganska mycket Windows 2000 även där, bl a kör personalen Windows 2000 på sina arbetsstationer.

 

Jag får intrycket att Windows 2000 är på väg in i de riktigt stora IT-avdelningarna på ett helt annat sätt än NT4, som ju har rykte om sig att inte riktigt räcka till för de allra största systemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varför talar ingen om detta för folket i Cupertino ?"

Tror dom vet....

 

"Utöver det så har inte PE MUltitasking funnits i 30 år, inte heller minnesskydd av det snittet som finns idag - var har du fått detta ?"

Eh - var har du varit? Typ all storre IBM OS har haft PE Multitasking och minnesskydd plus unix forstas som haft det sedan starten - och de skrevs 30+ ar sen

en lank, fast du kanske inte litar pa Bell labs *grin*

http://www.bell-labs.com/history/unix/tutorial.html

 

"Vems inlägg svarar du egentligen på ?"

Ja du kan val se traden - ditt inlagg om innoverande Microsoft - inget ont om dem, men speciellt innoverande ar de inte - valdigt duktig marknadsavdelning dock!

...och VARFOR jag svarar?! Ja, vilket forum ar det har eg.

 

 

 

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i *"#& kan någon bry sig om ett sådant inlägg?

"Jag välte datorn i golvet, den funkar inte!Därför suger PC!"

"Jag losade höljet, stoppade in min film och den brann upp...,Mac är skit!"

Hallå!

Jorden anropar...

Någon hemmma?

Spar era krafter, "Vi" har några hundra av allt och det fungerar (tills vi välter något i golvet alt. smälter plast i dem!)

Så snälla! GE UPP

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...