Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sune32

Varför både PC och Mac är dåliga

Rekommendera Poster

Whistler

Erik,

"Hur är det, SKA whisky serveras "On the Cube" ... f-låt, rocks eller inte?"

Whiskey ska serveras ung. rumstempererad och absolut inte "on the rocks".

Ett glas ljummet vatten för vissa av de allra rökigaste för att stärka karaktären.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Whistler

Maude,

Jag läste in min MCSE+i på den tiden man var tvungen att läsa och inte köra "Cram-sessions" och "braindumps" - detta var en utmärkt utbildning som med fördel kunde kombineras med certifieringar av Novell och en del *.nix - dagens MCSE utbildningar är för intensiva och går för fort, de paket man prånglar ut till betalande och hungriga "rookies" medger inte en speciellt hög nivå på själva utbildningen alla gånger.

"DEt går nämnligen aldrig över... once a MCSE, allways a MCSE...oavsett hur många nya saker som tillkommit de senaste 15 åren.."

Och i samma takt måste certifikaten uppdateras med nya utbildningar för att gälla.

Trist att du har en sån syn på oss whiskeydrickande veteran-MCSE tomtar.

Vad gäller certifieringar idag så gäller uteslutande Cisco samt de uppdateringar till W2K som krävs.

Salute !

Har min lediga eftermiddag så nu kolkas det varierande sorter !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Erik Gustavsson1

"once a MCSE, allways a MCSE...oavsett hur många nya saker som tillkommit de senaste 15 åren..."

Vaddårå.. menar du att MS produkterna utvecklas med tiden??!! ;-PP

Tydligen är kunskapsnivån ganska ojämn hos många MCSE, precis som i övriga livet har somliga råpluggat sin hjärna full för att klara provet, sedan lika snabbt glömt allt medans vissa passar på att backa upp teorin med praktisk användning. Det enda MCSE säger är att man klarat en radda med prov inom diverse delar. Däremot kan det vara bra att kunna det som står i t.ex pärmen för "Networking Essentials"..

mvh

EriKG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rastapopoulos

"Kan tillägga att vi har ett litet "elit-skikt" bland de skotska sorterna som kommer från Islay-områdena."

Har du något bra tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MyssePysse

"Jag läste in min MCSE+i på den tiden man var tvungen att läsa och inte köra "Cram-sessions" och "braindumps"

hmm..MCSE har väl inte funnits längre än NT, dvs från -93?

och jag tror nog att karaktären på proven var ungefär detsamma, dvs korvstoppning.

/MyPy

[inlägget ändrat 2000-09-11 15:39:21 av MyssePysse]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Maude Tiller

Whistler!

Om det nu skall kolkas; är det inte bättre med lediga förmiddagar??

I alla fall, du/ni missuppfattar mig, varningen är en effekt av de medelålders män i slips - som för att accentuera sin bildning - ofta och gärna minsann berättar att de är MCSE. Dessa är i regel de enda jag kan erinra mig skryter om sin kunskap, de missar aldrig någonsin att informera sådanan som mig om sin "MCSE" som de tog någon gång på stenåldern... Det är dessa stereotyper som ja menar att man skall akta sig för...

(Glöm inte att ta några droppar av drycken och gnid in handflatorna med. Kupa händerna och känn lukten av rostad malt och hav... Jag antar att du föredrar en "Romeo et Julietta" också?)

MVH Maude

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

Vovven,

Av Islaysorterna är Laphroig och Lagavulin mina absoluta favoriter - gillar du kraftig och rökig karaktär ?

Lagavulin är något "lenare" och mindre "torvig".

Av irländska är Black bush - och Bushmill´s, 2 sköna sorter - varav Black Bush är den kraftigare.

Finns några helt ok softa blended som tex Jameson också.

Vid månadens slut när ekonomin tryter kan man inhandla en Black Ribbon för 260:-, en behaglig single malt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

MP,

"hmm..MCSE har väl inte funnits längre än NT, dvs från -93?"

Väntar fortfarande på din poäng ?

"och jag tror nog att karaktären på proven var ungefär detsamma, dvs korvstoppning."

I såna fall får du kategorisera Cisco, SUN och Novell i samma klass.

Hade inga dumpar, transcenders, eller någon form av kontakter som hade tagit detta - jag och en bekant fick certa oss några 100 mil hemifrån.

Vi läste intensivt medan vi utförde den praktiska delen på egna initiativ.... jag lärde mig mycket under denna period.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"Av Islaysorterna är Laphroig och Lagavulin mina absoluta favoriter - gillar du kraftig och rökig karaktär ?

Lagavulin är något "lenare" och mindre "torvig".

Av irländska är Black bush - och Bushmill´s, 2 sköna sorter - varav Black Bush är den kraftigare.

Finns några helt ok softa blended som tex Jameson också.

Vid månadens slut när ekonomin tryter kan man inhandla en Black Ribbon för 260:-, en behaglig single malt."

Jaag vet någon som kommer att behöva en nyy leeveer :)

*REKLAM*

"Need a new body part? The old one got used up too fast for you?

Come to the Cluster, the centre of The Divine Order and visit the Protein Bank.

Here we got the collected organs and flesh of several millions of executed criminals for you to pick and choose from.

A new body part is very cheap here at the cluster, why we even install it for you free of charge(Should patient wake up with something missing the surgical staff od the Divine Order takes no responsibility) so you dont have to put it in yourself!

Are you out of money you say?

Well the Protein Bank is not just a seller of organs and human materiel we also trade in body parts, you need a new lung, we´ll take your kidneys in exchange!

And if you´re really really really lucky you might witnes His Divine Shadow himself wile passing sentence of captured Ostral-B Heretics(Note if you are a Heretic yourself you will be subsequently thrown to the cluster lizards to be eaten live on stage for the entertaniment of His Shadows loyal subjects)

Come on come to the Cluster and get your new body part today before it fails completely!"

*Slut REKLAM*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MyssePysse

"Väntar fortfarande på din poäng?"

Poängen är att "NT Tekniker" (särskilt dom med MCSE)är certifierade på ett system som i grunden inte lär dom nåt...(till skillnad från tex *nix system)

Dom får lära sig (under ett par intensiva timmar)hur man tex sätter upp ett nätverk med Wintendo 4.0 men inte HUR! det fungerar eller (viktigast)- VARFÖR! det fungerar som det gör, (i Wintendos fall extremt dåligt :-))

Därav! den genomgående dåliga kvaliten på "NT Administratörer", MCSE, Nätverkstekniker eller vad tusan dom vill kalla sig.

/MyPy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"Poängen är att "NT Tekniker" (särskilt dom med MCSE)är certifierade på ett system som i grunden inte lär dom nåt...(till skillnad från tex *nix system)"

Blargh vet jag ingenting om.

"Dom får lära sig (under ett par intensiva timmar)hur man tex sätter upp ett nätverk med Wintendo 4.0 men inte HUR! det fungerar eller (viktigast)- VARFÖR! det fungerar som det gör, (i Wintendos fall extremt dåligt :-))"

Men lilla kissen, du blir utestängd ikväll för detdär.

Faktum NT/W2K funkar finfint lika bra som Linux el. bättre bara man vet vad man gör vilket kan vara hälften av vad *nixare måste lära sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rastapopoulos

"Lagavulin är något "lenare" och mindre "torvig"."

Lagavulin är en favorit. Och även Highland Park.

Sist blev det en Glenmorangie,dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Karbas

Det kan naturligtvis vara så att bytet av IDE-disk1 ej var kompatibel med IDE-disk2. Sådant har hänt förr....

Mr Karbas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet

Lägger mig inte i debatten... men uppdatera till 8.6. Klart mer stabil än 8.5. ;-)

/Petra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MyssePysse

"Faktum NT/W2K funkar finfint lika bra som Linux el. bättre bara man vet vad man gör vilket kan vara hälften av vad *nixare måste lära sig."

Helt bortsett från det faktum att det i sak är helt fel det du säger, så kan jag för övrigt konstatera att det är ett typiskt standard svar från Wintendo peoples att säga så...bara man INTE installerar några drivrutiner och INTE installerar några program så kan det (i vissa fall) nås upp till 50 % av funktionsdugligheten av ett *nix system.

/MyPy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

""Faktum NT/W2K funkar finfint lika bra som Linux el. bättre bara man vet vad man gör vilket kan vara hälften av vad *nixare måste lära sig."

Helt bortsett från det faktum att det i sak är helt fel det du säger, så kan jag för övrigt konstatera att det är ett typiskt standard svar från Wintendo peoples att säga så...bara man INTE installerar några drivrutiner och INTE installerar några program så kan det (i vissa fall) nås upp till 50 % av funktionsdugligheten av ett *nix system."

Uhm, nej d har fel jag har rätt, herregud!

Vilken hemsk jävla dravel, Det finns flera major sites där ute som kör W2K och det går hur bra somhelst för dem.

Så bortsett från det faktum att du irriterar mig när du kommer dragandes med siffror som 50% effektivare än Win System så vill jag också ha en jävla länk som bevisar detta som annat än en LSD kick.

Hmm.... Jag tror Whistler har något att säga åt dig sen också han är experten på att visa hur Windows är bättre än *nix...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

MP,

Du är inte särkilt bevandrad vad gäller MCSE utbildningar hör jag, du har mest hört olika saker om utbildningarna.

Mina *.nix/nätverksutbildningar var inte ett dugg märkvärdigare än MS & Novell - skilj på sak & sak - . Du verkar vara jätteimponerad av diverse *.nix derivat, det är helt ok men du missar hela poängen med Certarna för MS.

""Dom får lära sig (under ett par intensiva timmar)"

Du återupprepar det jag nämnde nyligen - du verkar inte ens ha en grundläggande idé om vad man går genom - mest hörsägen och en lite småbarnslig inställning till *.nix

Får jag fråga dig vilka system du jobbar med, hur du handskas med WAN miljöer där man tvingas gå över plattformar osv ?

Har dy pysslat mycket med tex NT under lite maffigare länkar ?

Du säger att "systemet i grunden inte lär dom något" jag vill veta vad du kan förutom stava till *.nix ?

Frustrerad tonåring ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

Vovven,

Vi har en hel del gemensamt vad gäller whiskey ;)

Higland Park ligger också på topp 5 !

Glensorterna är fina men aningen för "softa" för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

Jah tack Whistler nu kan jag gå offline vetande att du har krossat ännu en desillusionerad MS hatare :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

MP,

"upp till 50 % av funktionsdugligheten av ett *nix system."

Som sagt, vilka nixar jobbar du med, vilka erfarenheter har du av dem - vilka belastade miljöer kör du dem under samt vad är dina praktiska erfarenheter av NT/W2K - lägg ner tonårsflosklerna som du klistrar in från slashdot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MyssePysse

Nu har jag blivit kallad både frusterad tonåring och LSD knarkare av "Whistler" och "HDS", PFFF! kan ni inte bättre?

Ni vill ha sakliga argument av mig men presenterar inga som helst dito själva(???)

Förutom MCSE:n skulle tydligen en kurs i retorik sitta bra till för herrarna!

/MyPy

[inlägget ändrat 2000-09-11 18:04:50 av MyssePysse]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

MP,

Finns inget ovanligt eller skamligt över att vara en frustrerad tonåring.

Jag hyser inget agg mot dig, förstår att det är häftigt att snacka om *.nix osv.

Men faktum är att du inte direkt ger ett seriöst intryck med dina småbarnsliga "wintendo" inlägg - hade du något att komma med ?

Varför svarar du inte på min tidigare fråga ang dina erfarenheter ?

Du är inte speciellt gammal va ?

Vill du ha debatt kring detta så svara på mina minst sagt befogade frågor kring dina påståenden mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
forkFred12

Innoverande????

Minnesskydd och multitasking har funnits i typ 30 ar........

Att minnesskydd inte kom till massorna har snarare med att gora att datidens datorer inte hade resurserna att kora sant. OS/2 hade tex minnesskydd men inte manga kopte det pga system kraven for det.

AMigan hade multitasking redan -85 (eller nar var det Amiga 1000 kom ut - min polare hade en -86)

Sa MS var knappast forst...

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"Minnesskydd och multitasking har funnits i typ 30 ar"

Varför talar ingen om detta för folket i Cupertino ?

Utöver det så har inte PE MUltitasking funnits i 30 år, inte heller minnesskydd av det snittet som finns idag - var har du fått detta ?

"Sa MS var knappast forst"

Är det någon som påstått att MS vart först på marknaden med minnesskydd och Multitasking ?

Vems inlägg svarar du egentligen på ?

.....och varför svarar du ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...