Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Apple tech support site switches to Windows 2000"


Johan Malm2

Rekommendera Poster

Rätt kul. Undrar om det e sant?

Källa: http://www.wininformant.com/display.asp?ID=2903

 

"Apple tech support site switches to Windows 2000. This is the type of thing Mac aficionados like to gloat about when the shoe is on the other foot, so what the heck: It turns out that Apple Computer's tech support site, the Apple Knowledge Base is running on Microsoft Windows 2000. The site seems to revolve between using the Microsoft IIS Apache Web servers, but either way, it's using Windows 2000, and not UNIX. What makes this really hilarious, however, is that Apple is trying to hide it: The company removed the "(Win32)" text normally returned to programs that check OS and Web server usage. Thanks to Eli Allen for the tip."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Den siten kommer att övergå till OS X Server när versionen för den plattformen är klar. Detta är känt sedan länge. Att övergången till OS X är på gång kan utläsas av det faktum att man använder Apache som web-server. Det som är problemet här är WebObjects-applikationerna - de nya Mac-datorerna stöds inte av den nuvarande versionen av OS X Server (kommer inom kort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "säkert" att dom kommer att övergå eller är det en spekulation? Det låter iofs troligt att de byter till OSX om inte annat för imagens skull...=) Trots allt "udda" val av server för att vara Apple tycker jag hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Microsoft IIS Apache Web servers"

 

 

VA???

 

 

Trodde i min enfald att IIS var IIS och Apache var Apache (och OpenSource)..

 

Har MS måhända anammat namnet Apache för att kunna hävda att man har störst del av marknaden..

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Den siten kommer att övergå till OS X Server när versionen för den plattformen är klar. Detta är känt sedan länge. Att övergången till OS X är på gång kan utläsas av det faktum att man använder Apache som web-server. Det som är problemet här är WebObjects-applikationerna - de nya Mac-datorerna stöds inte av den nuvarande versionen av OS X Server (kommer inom kort)."

 

Jaha, länkar, el. annan håård fakta eller håll käft.

Nog för att jag kan tro på dig men du har passerat gränsen nu bara massor med spekulationer och inte säger du hur du kommer fram till dem el. var du hittat infon, ibland så får man ju höra något mumlande om några jävla mysteriska kontakter på något stooort företag någonstans i... ja var, svergie?

Disneyland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

WebObjects *suuck* vilken förbenad skit!

 

Apple och kanske någon annan retarderad kund som vill låsa in sig i ett dyrt och totalt oanvändbart system som inte en käft känner till eller har kompetens om. Snacka om att skjuta sig självt i foten. Varför betala för en teknik som normalt följer med gratis då man köper operativet. Låt mig bara räkna upp ASP/PHP/JSP vad har WebObjects du inte kan klara av med någon av dessa tekniker? Ett svinaktigt pris och dålig kompatiblitet det är det enda...

 

Programmerare dem själv, främst ASP eftersom ledtiderna ungefär är 65% lägre än de övriga. Det är ju här som det händer grejjer må jag säga XML/SOAP för att bara räkna upp en liten liten del. För övrigt är det GRATIS!!

 

Stene bäst du byter inriktning annars lär du nog sluta som en förlorare snart. Fast det är du ju redan inbiten programmerare på MacOS *asgarvar*

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Jaja... Lugna nu ner dig lite...

 

Det som främst skiljer WO från de tekniker du nämner är skalbarheten och objektorienteringen. Du återanvänder näst intill allting som du gör och WO medger mycket snabbare utveckling för ytterst stora system än ASP eller de andra teknikerna du räknar upp. Lösningarna körs inte bara på NT utan även på SUN, HP UX och MacOS X Server. Du har full skalbarhet inte bara med flera instanser av applikationerna utan även delegering mellan ett stort antal serverdatorer som var och en kan vara en SUN med 64 processorer.

 

Om du tycker att WOs pris på 700 USD är högt för en serverlicens - notera då att en server med flera instanser beroende på programmering och art hos applikationen kan hantera tiotusentals samtidiga användare. Och behöver du skala upp kan du köpa enna liten licens till för 700 USD och låta den servern dela applikationen med den första servern - enkel inställning i ett webb-gränssnitt.

 

Och med WO version 5 så kommer du att kunna köra WO-applikationer på de största serverinstallationerna från IBM t ex. Detta då alla applikationer kommer att kunna utvecklas rakt av i Java.

 

Några kunder? Se efter på Apples information på sin web-sida.

 

Känner mig inte det minsta som en förlorare - jag spenderar inte tiden med att lära mig ASP - jag bygger lösningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jaja... Lugna nu ner dig lite..."

 

Du påminner om en såndär farbror nu som lurar iväg små barn i bilen, sluta tack du låter ännu mera 'crepy' än vanligt...

 

"Och med WO version 5 så kommer du att kunna köra WO-applikationer på de största serverinstallationerna från IBM t ex. Detta då alla applikationer kommer att kunna utvecklas rakt av i Java."

 

Och detta ska vara en bra sak?

Java är en hög med över reklamerad hype, duger bra till små pacman applets, men hela det där plattforms fria grejen betyder att det inte kan utnyttja hårdvaru specifika funktioner och blir i slutet inget mera än en emulator, och det kommer ju aldrig att bli lika snabbt som något hårdvaru optimerat...

 

 

"Känner mig inte det minsta som en förlorare - jag spenderar inte tiden med att lära mig ASP - jag bygger lösningar..."

 

Vem bryr sig i vad du känner, ditt hat mot ASP och nästan oroligt starka kärlek till WebObjects känner vi bra till.

Vem säger att man slösar tid med att lära sig ASP?

Ja förutom du, man kan lika gärna säga att man slösar tid lära sig WO, kom fra med nått bättre och försök inte låta så överlägsen.

Du bygger inte lösningar du är bara en propaganda maskin.

Jag kan ASP och jag bygger inte lösningar, för jag har inga problem, jag bygger dynamiska web siter oc shopper, jag kan ju förstå att du har problem...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Programmerare dem själv, främst ASP eftersom ledtiderna ungefär är 65% lägre än de övriga. Det är ju här som det händer grejjer må jag säga XML/SOAP för att bara räkna upp en liten liten del. För övrigt är det GRATIS!!"

 

joo detta är den största skillnaden, tänk på alla små företag också.

Med ASP kan man börja bygga hemsidor i Notepad om man vill det.

Hur är det med ASP+ förresten?

ASP utveklas ju också och varje generation borde bli bättre, snabbare och säkrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag tycker att det är bra om Apple använder Win2000 i skarpa projekt. De kan säkert lära sig ett och annat. Vilka företag i världen är det inte som håller på med benchmarking?

 

Jonas! Jag frågar eftersom jag inte vet. Vad har webobjects för begränsningar som gör att du inte vill använda detta?

 

Mr Karbas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Precis!

 

Deta är ju styrkan med ASP, det är som vanlig vad gällande många av Microsofts produkter exempelvis Windows 2000. Det är hysteriskt enkelt men vill man kan man gräva ner sig djupt och svårt i systemet. Samma sak gäller ASP, det är enkelt och det funkar hur bra som hellst utan en massa pill. Skalbarheten som Stene uttrycker det är lika stor även här. Vill man inte programmera ASP i VB utan i Java går detta hur bra som hellst med ASP+, men gillar du inte det kan du ju fortsätta med C#/VB eller varför inte C++.

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonasW

 

"

WebObjects *suuck* vilken förbenad skit!

 

Apple och kanske någon annan retarderad kund som vill låsa in sig i ett dyrt och totalt oanvändbart system som inte en käft känner till eller har kompetens om. Snacka om att skjuta sig självt i foten."

...

"Stene bäst du byter inriktning annars lär du nog sluta som en förlorare snart. Fast det är du ju redan inbiten programmerare på MacOS *asgarvar*"

 

yiiiihaaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här OS X som - enligt dig - ska lösa alla Apples problem, när kommer det egentligen? Kommer det över huvud taget? Apple har pratat om det i flera år men förutom några oanvändbara betaversioner har det inte hänt så mycket. Jämfört med all hype Apple bygger upp framstår t o m Microsoft som ett blygsamt företag som håller vad de lovar och på utlovad tid.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte OS X släppts i beta ännu, det ska hända nu på onsdag, den 13:e september. OS X Server har funnits i full version i över ett år.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"OS X Server har funnits i full version i över ett år."

 

Som i den slutgiltiga version som dom kommer att sälja på hyllorna el.?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

"Jämfört med all hype Apple bygger upp framstår t o m Microsoft som ett blygsamt företag som håller vad de lovar och på utlovad tid."

 

Min kommentar:

Jag hittade CD-skivor med "NT5 Server Beta" på hemma när jag städade. De var från 97.

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Som i den slutgiltiga version som dom kommer att sälja på hyllorna el.?"

 

Japp, exakt så! Du kan knata in hos en Apple-återförsäljare (Siba, ONOFF mfl undantagna) och köpa MacOS X Server, detta har du kunnat göra sen förra våren har jag för mig.

 

mvh

EriKG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDS, kom ut ur koman! Mac OS X Server har funnits att köpa i över ett år. Om jag inte minns fel sedan februari 1999.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"HDS, kom ut ur koman! Mac OS X Server har funnits att köpa i över ett år. Om jag inte minns fel sedan februari 1999."

 

Koma? Nää..HDS e inte i nån koma...bara i sin egen lilla värld.

 

/MyPy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""HDS, kom ut ur koman! Mac OS X Server har funnits att köpa i över ett år. Om jag inte minns fel sedan februari 1999."

 

Koma? Nää..HDS e inte i nån koma...bara i sin egen lilla värld."

 

Yupp tack nu har du verifierat för alla att du är en oohh vad kommer han att säga.... barnrumpa...

 

Du ska inte tala om vem som lever i sin egen värd du som tycker att GUI baserade system är underlägsna, får jag visa dig till BeOS ett system som helt hoppar över CLI interfacet och har bara ett GUI, detta ger mycket stabilare GUI arbets miljö olikt X där det brukar vara orsaken till en krash.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du ska inte tala om vem som lever i sin egen värd du som tycker att GUI baserade system är underlägsna, får jag visa dig till BeOS ett system som helt hoppar över CLI interfacet och har bara ett GUI, detta ger mycket stabilare GUI arbets miljö olikt X där det brukar vara orsaken till en krash."

 

????????????

 

Du vet ju inte vad du pratar om...Linux primära kommandoskal BASH ingår som en integrerad del av BeOS..AMATÖR!!!

 

/MyPy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Du vet ju inte vad du pratar om...Linux primära kommandoskal BASH ingår som en integrerad del av BeOS..AMATÖR!!!"

 

DÅRE!

Tyvärr har du fel här, du ska se upp med vem du kallar amatör.

Det är som jag sa, Bash prompten ligger inte 'under' GUIt utan det är mera tvärtom.

Denna info har jag fått av flera st. Die hard BeOs users, jag tror jag kan lita på dom...

 

Vet du först du kom hit trodde jag du var en normal person men efter du blev stucken lite hårt av mig och whistler efter ditt ganska barnsliga inlägg har du hållit på som en ren idiot på detta forum och inte gjort något annat än förolämpat och inte bidragit något av värde, skärp dig förfan!

 

P.S. En av BeOS stora säljnings punkter är att den inte bygger på existerande teknologier utan allt är byggt från början så bash 'skalet' är byggt för att likna linux eget men ingen direkt kod har använts.

[inlägget ändrat 2000-09-12 14:57:41 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"DÅRE!"

 

vem är det som förolämpar vem här...?

 

Men det är klart, grova uttryck från barnrumpor kan ju inte ses som annat än naturligt i den åldern.

 

SKÄRP DIG SJÄLV!!!!!

 

/MyPy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"vem är det som förolämpar vem här...?"

 

Som jag har sagt så biter jag tillbaka.

 

"Men det är klart, grova uttryck från barnrumpor kan ju inte ses som annat än naturligt i den åldern."

 

Kanske det men att se äldre personer som dig bete sig som barnrumpor är rakt ut störande!

 

"SKÄRP DIG SJÄLV!!!!!"

 

Igen det är du som ska skärpa dig eftersom du uppenbarligen inte vet mer om vad säger än våran egen viktor.

 

Och för att motbevisa ditt förra utalande om Linux och bash har jag talat med BeOS användare med lite knowledge:

*MIRC Transcript*

<DvnShadow> but my question is above all this, I heard a guy claim that BeOS was based on the Bash shell from linux and the GUI was bolted on top like in x-windows

 

<DvnShadow> but isn´t it so that the layers are like this this Kernel -> GUI interface not like in Linux where it is Kernel -> CLI -> GUI

 

<kurros> DvnShadow: thats wrong

 

<kurros> DvnShadow: you are correct, the kernel boots right into the app_server (GUI).. the Terminal and Bash shell are userlevel apps just like a Command Prompt in Windows NT

 

<DvnShadow> Well good, that guy screamed "AMATEUR!!!!!!!!!!! BEOS IS BASED ON LINUX BASH!!!" At me, very annoying...

 

<kurros> BeOS is based on nothing Linux

 

<kurros> its annoying that he thinks Bash is a linux thing too

*MIRC Transcript SLUT*

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-12 15:09:32 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"<DvnShadow> but my question is above all this, I heard a guy claim that BeOS was based on the Bash shell from linux and the GUI was bolted on top like in x-windows"

 

??!

 

Exakt VAR? har jag sagt att BeOS är *BASERAT* på BASH? Jag sa (och *LÄS* detta den här gg:n), att Linux primära kommandoskal BASH är *INTEGRERAT* i BeOS, Wintendo användare som du är tänker du förmodligen i banor som "DOS-baserat" (tex pre-Wintendo 95)i motsats till Wintendo 9X som har DOS 7.10 *INTEGRERAT* i sig.

(dock fortfarande med möjlighet att kunna boota till realläge)

 

En *LITEN* men ack så *VIKTIG* skillnad om du är programutvecklare.

 

/MyPy

 

PS.Resten av din påhittade text ignorerar jag.DS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...