Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför finns iMac ?


Sjöbba

Rekommendera Poster

  • Svars 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Petra,

 

Tror adressaten vill ha något mer konsekvent än en fabulerande Jobs på scen.

 

Maya finns inte för ett Operativ till Mac idag, det är ett faktum.

 

Mac OS /X klient är inte ett operativ som finns till Mac idag, även detta är ett faktum.

 

OM MacOS /X klient skulle finnas så har inte Macen ett grafikkort som klarar av 3D på den nivån Maya är skriven för idag, även detta är ett faktum.

 

Mao, du gav inte "ett svar", du gav en länk som ligger under apple.com - den mest lögnaktiga och Vaporwarefrämjande länken av dem alla.

 

Kontenta ?

 

Väldigt enkelt :

 

Apple har varken hårdvara eller mjukvara som kommer kunna driva Maya idag - finns inget att tillägga.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""Ska vi t ex ta exemplet Maya som är ett "hyfsat" avancerat och "kreativt" program. Hur går det på maccen???"

 

Svaret finns här:

http://www.apple.com/macosx/applications/maya/"

 

Kanske det men inte kommer det att hinna ikapp NT och SGI i prestanda, dessutom så kör dom ju redan det, och priset?

Borde ju(H) vara billigare för mera på PC sidan som vanligt...

Ingen riktig tävling faktiskt.

 

P.S. Viktor du kommer väl att börja svara mot natten som vanligt, please dont.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket jag måste tilläga efter Whistler och HDS inlägg... bara det att i dagsläget så finns varken Maya för MacOS och inte hellar MacOSX (på marknaden)... dessutom är ett feting grafikkort att föredra när man ska köra det...

 

Jag får inte ihop det hela med att maccen ska vara så bra på ljud/grafik/multimedia.... men när det börjar krävas datakraft så hänger den inte med.. taskigt men sant :)

 

PC och Maya åt folket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

"Apple har varken hårdvara eller mjukvara som kommer kunna driva Maya idag - finns inget att tillägga."

 

Fel fel fel fel som Brasse Brännström säger i Fem Myror..

 

APPLE har den hårdvara och den systemprogramvara som krävs för Maya... frågan är bara när den skall komma ut i butikerna ;-)

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen..

 

SGI Onyx 3800....

 

Kom inte dragandes med era små puttefnaskiga PCar med några taniga GL-kort för några fattiga hundra (tusen)lappar..

 

*grin*

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

Förväntar du dig att Maya kommer använmdas på professionell nivå med ATI kort ?

 

Ironi ?

 

Du skriver en massa om SGI maskiner, tänk om.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig svarade jag på en fråga som löd: "Hur går det på maccen???"

 

Jag tolkade det som en fråga hurvida Maya finns eller kommer att finnas till Mac OS. Och svaret är ja enligt den länk som jag angav.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Japp, självklart. Jag inte bara förväntar mig det, jag KRÄVER att alla som sysslar med 3D ska byta till ATI!

 

Skämt å sido... Jag var själklart inte helt allvarlig med mitt inlägg, det var ju en cynisk kommentar på Apples leveransproblem...

 

Nej, jag tänker inte tänka om.. ska det vara rejält ska det.. SGI rules.. ;-)

 

(Och ja, det är en slags tonnårsaktig kärlek till den image som SGI lyckats skapa sig under 80 och 90 talet som ligger bakom dessa kärleksförklaringar)

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har sagt det förr och jag säger det igen..

 

SGI Onyx 3800....

 

Kom inte dragandes med era små puttefnaskiga PCar med några taniga GL-kort för några fattiga hundra (tusen)lappar.."

 

inte nog med att amn ska införskaffa ett progam för 100 000 kr + moms... sen ska man också köpa en mindre billig SGI.. hmmm... får börja spara :)

 

Jag vill tacka Mikrodatorn (tror att det var de som testade 3d program) för sitt 3D programs test... kul läsning som man vanligtvis inte ser i en vanlig datatidning...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

"inte nog med att amn ska införskaffa ett progam för 100 000 kr + moms... sen ska man också köpa en mindre billig SGI.. hmmm... får börja spara :)"

 

Det kostar att ligga på topp ;-)

 

Vilket 3D-program vann då?

Jag antar att det bara var PC som användes som plattform?

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Slättengren

Petra,

Tack för länk-letande o allt! Men hon hittade en Powerbook G3 (heter de så?) till rimligt pris. Så nu blir det nog bra!

Vänligen

Calle S

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilket 3D-program vann då?

Jag antar att det bara var PC som användes som plattform?"

 

Japp... det var PC som var plattform... Ingen vinnare utsågs... varför vet jag inte, men jag antar att det helt enkelt inte finns något program som är bäst. Beror på vad man vill göra för något. Maya, Softimage, Houdini, 3D Studio, Lightwave var de mer proffisionella programmen som testades. Sedan testades mer konsumentvänliga program som Ray Dream Studio, Carrare och Bryce 4. Kommer inte ihåg om det var något mer program som testades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...