Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför finns iMac ?


Sjöbba

Rekommendera Poster

Varför skapades iMac ?

För att för att bevisa att små löjligt "stylade" datorer suger?

För att sno pengar av personer som inte förstår bättre ?

Jag bara undarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Skapad
  • Senaste svar
Erik Gustavsson1

 

"Varför skapades iMac ?

För att för att bevisa att små löjligt "stylade" datorer suger?

För att sno pengar av personer som inte förstår bättre ?

Jag bara undarar."

 

Du kan säkert sälja din till någon annan som begriper ännu mindre ;-PPPP

 

Vad beträffande löjligt stylade datorer, vi fortsätter vårat tema av länkar till designade datorer..

http://www.sgi.com/o2/

 

mvh

ErikG

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Jooo.. komigen nu.. du kan erkänna.. du är ju bland vänner.. erkänn att du har en liten gullig iMac stående hemma.. en "bondiblue" med en liten extern diskdrive eller zipdrive i matchande plast.

 

Vi lovar att inte hacka på dig om du erkänner, eller hur HDS!

 

mvh

ErikG (Som gärna hade haft en DV-iMac om han fått den gratis)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Men O2an är ju "billig" ju..

Jag var på "releasepartyt" för den på Armémuseum när den släpptes på svenska marknaden.. Jävligt impad då, -96. Nu kan man ju göra det som den klarade då, på en standard PC/Mac.. iallafall det de gjorde på demot.

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varför skapades iMac ?

För att för att bevisa att små löjligt "stylade" datorer suger?

För att sno pengar av personer som inte förstår bättre ?

Jag bara undarar."

 

Tja, varför finns det böcker? Man kan ju alltid bränna upp dessa kollektivt om man inte gillar innehållet...

 

MVH Maude

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Get out of the closet !!! ;-)

Erkann att du samlar pa dem, alla fargerna. Det ar bara "snow white" som fattas nu...! ;-)

*LOL*

 

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pezeanvändare ställs oförstående inför ett sådant stort mysterium blir åtminstone inte jag förvånad över.

 

Pezeanvändare har dock konverterat. Många förstagångsköpare har också slagit till. Dock tror jag inte att hard core maccers har köpt datorn i större utsträckning. Anledning till köpfesten?

 

- Lättanvänd och billig (det finns billiga pc, men de är inte lika lättanvända).

- Apple har kommit på att det finns en nisch för designade datorer (där utseende och ergonomi har kommit i första rummet)

- Tröttnande pezeanvändare. Krångligt och ms-tråkigt byts ut mot glad och lättanvänd Imac.

- De som endast sysslar med arbetsuppgifter som ej kräver mycket minne eller snabbt bildskärmskort, t ex ord/kalkyl, administration, e-post, surfning, lättare bildbehandling, lättare videoredigering, etc.

 

Kort sagt har de kommit fram till att de inte behöver mer än vad Imac erbjuder. Själv hade jag gladeligen köpt en Imac om den kommit med åtminstone en pci-plats

 

 

Mr Karbas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Lundin

"Varför skapades iMac ?

För att för att bevisa att små löjligt "stylade" datorer suger?

För att sno pengar av personer som inte förstår bättre ?

Jag bara undarar."

 

Tja...alla gamla tanter och övriga fjollor måste ju ha en dator som dom klarar av dom också ;-)

 

/IL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Jag har ioförsig träffat på gamla tanter som får dig att framstå som "Nalle" Knutsson på fjoll-skalan..

 

;-PP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Förr i tiden brändes häxor på bål, nu skickas de till e-forum :)

 

Du kan trollandets konst min kära :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Apple har kommit på att det finns en nisch för designade datorer (där utseende och ergonomi har kommit i första rummet)

 

Ergonomi??? HAHAHA... Att kalla den där musen och tangentbordet för ergonomisk är ju som att... kommer inte på någon liknelse... det finns inget så dumt helt enkelt... LOL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Tre faktorer har varit viktiga för en del i släkten som skaffat iMacar:

 

Rätt små utrymmeskrav. Man behöver inte ha ett antal burkar och enheter kring sig och ett veritabelt ormbo av sladdar för att kunna använda Internet.

 

Enkelhet i installation, underhåll och funktion. Och de som betonar detta är folk som även använder PC främst på jobbet.

 

Den är tyst... Man förstår inte denna fördel förrän man upplevt den. Den främsta datorn är den som vilar på axlarna och det är viktigt att ha grejjer som inte stör för att skallen skall kunna arbeta ordentligt. Sedan är det en stor fördel att datorn är tyst - varför har man annars tunga ljudkort och bra högtalare om stora delar av deras fördelar försvinner i ett kraftigt bakgrundsbrus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Nej nej, Apples syfte är ALDRIG att tjäna pengar, det är endast att tjäna mänskligheten. Fråga Victor!

 

;-)

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis , APPLE främsta syfte är inte att tjäna pengar , om APPLE vore lika $-kåta som Bill G.- så skulle de ju inte lägga miljarder på fou & dessutom vara en av de ledande inom dataindustrin vad gäller ergonomi ,återvinning & miljöanpassning av sina produkter.................................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att WinPC industrin misslyckats med att göra lättanvända coola & snabba datorer..........

 

Något APPLE alltid lyckats med..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att WinPC industrin misslyckats med att göra lättanvända coola & snabba datorer..........

 

Något APPLE alltid lyckats med..........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjöbba hur kommer det sig att iMacar har högre andrahandsvärde än PCs som sålts för samma nypris ............m.a.o. ditt resonemang glappar..................................................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...