Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad krävs för .US domän, var köper man billigast?


Tobias Tuleby

Rekommendera Poster

Men får jag igenom mitt xxxx.us blir det så kort och fint då det bara är 6 bokstväer inklusive "us"... www.xxx.us vilket mest är för skojs skull
Dessutom är det ett krav för Web 2.0-kompatibilitet att toppdomänen är en (uttalbar) del av namnet. Antingen det, eller att man strykr en vokal i namnet.

 

http://underscorebleach.net/jotsheet/2005/12/dot-us-domains

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat vilka eventuella regler som gäller men jag skulle nog köpt den hos http://www.namecheap.com/

 

De brukar fungera klockrent (precis som loopia) och är billiga.

 

Edit: Tryckte tydligen "Besvara" i en browser som inte refreshats på flera timmar... Svar hade du ju fått så det räcker och blev över :-)

[inlägget ändrat 2006-07-21 17:49:54 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
screw.us

****.us

drill.us

blow.us

I stand corrected Virtuosen, i have seen the light =)

 

På något sätt bör du bevisa ditt medborgarskap,

Jag undrar hur man gör det. Förmodligen har nic i usa tillgång till sådana uppgifter, men hur bevisar man det via internet? Jag har inget ssno, men däremot får jag regelbundet stand-by-draught-notices o dyl. från deras UD så de vet iallafall att jag existerar, på gott och ont. Mest ont förstås. Dags att skaffa svenskt pass tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zerblat wrote:

Dessutom är det ett krav för Web 2.0-kompatibilitet att toppdomänen är en (uttalbar) del av namnet. Antingen det, eller att man strykr en vokal i namnet.

 

 

Alltså:

Antingen det, eller att man strykr en vokal i namnet.

 

;)

 

Fråga: Vad är Web 2.0-kompatibilitet?

-"Uttalbar del av namnet"? För engelskspråkiga eller?

 

Jag ser en massa problem:

Tjekiska språket , skandinaviska språken, walesiska, med mera..

 

Här är en fin länk:

http://www.facstaff.bucknell.edu/rbeard/gales.jpg

:thumbsup:

 

hehe..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobias Tuleby

Tack för tipset on Namecheap! Jag registrerade min domän där för 8.88$ och allt funkade klockrent! Jag angav en adress jag besökt i USA tidigare, känns inte som att man kommer få någon viktig snailmail.

Men man kunde ange andra länder också så det skulle inte förvåna mig om det fungerade det med.

 

Det finns väl inget sådant som Web 2.0 kompabilitet, men de nyare hajpade tjänsterna med AJAX o.s.v uppfyller ju kraven... del.icio.us, flickr.com o.s.v.

 

Och nu när jag reggat kan ju medge domänen också :)

 

Jag är medlem i Foedus Design Alliance, och vi har sedan innan foedus.se, foedus.nu, men nu även foed.us :) Då det är ett "varumärke" så spelar det ju ingen roll vilket språk man har i åtanke

 

www.foed.us

(ingen content än, men uppe skarpt om en vecka)

 

Tack igen, fhe och ni andra

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-07-22 18:27:36 av Tobias Tuleby]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...