Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera utskriven pdf


Fredrik Johansson

Rekommendera Poster

Fredrik Johansson

Hej!

Har tillverkat ett bröllopshäfte i InDesign som jag tänkt kopiera själv. Det ser vansinnigt snyggt ut när jag skriver ut det på en vanlig printer, men när jag kopierar det utskrivna i en normal kopiator ser bilderna bedrövliga ut eftersom gråskalorna försvinner nästan helt. Kopiatorn har ett "bildläge" som blir lite bättre, men långt ifrån samma reslutat som utskriften. Hade en liten tanke om man skulle rastrera bilderna som man gör på ett vanligt tryckeri, kommer det att göra någon skillnad och hur gör jag det i så fall?

Något annat förslag?

Funderade också på att låta ett tryckeri printa ut alltihop på en snabb laserskrivare, vad skulle det kosta (4 ark dubbelsidigt * 120 ex)? Någon som gjort något liknande?

 

/Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är med i en förening som rätt ofta trycker upp broschyrer och dylikt. tryckeriet på universitetet tar 6 kr per sida i färk. alltså 12 kr styck. Sen tror jag även att det finns många som trycker mycket billigare.

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Johansson

Tackar!

Tänkte bara förtydliga att allt är i svartvitt (troligtvis betydligt billigare att trycka?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
troligtvis betydligt billigare att trycka

Det tar ju visserligen längre tid, men billigast borde det väl bli att skriva ut alla sidor med printern?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att svartvitt är mindre än halva priset. det har jag tyvärr inga uppgifter på.

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Jag håller också på att göra en broschyr för en förening där bilderna måste vara rastrarade. Är det någon som vet hur man gör det? Har ingen erfarenhet av fotoprogram, så det måste vara något enklare program, eller om man helt enkelt laddar upp de färdiga bilderna nånstans och får dem rastrerade. Detta gäller svart-vitt. Nå'n som vet nå't sån't ställe? Föreningen skall kunna köra upp den på en vanlig kopieringsmaskin när originalet är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...