Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway???? Lagligt eller Olagligt??


Teresa Gastones

Rekommendera Poster

Off topic:

Cecilia skrev:

Det spelar ingen roll om man skriver stort eller litet.

 

Jo, det gör det, precis som det spelar roll om folk talar i vanlig samtalston eller skriker.

 

Ryssarna verkar ju enbart ha majuskler i sitt alfabet. (Majuskler betyder "stora bokstäver", minuskler betyder "små".)

 

Kan ryssar skrika på kyriliska (kyriliska är det ryska alfabetet) och i så fall undrar jag hur de gör?

 

Exempel:

http://pravda.ru/

(skojigt att pravda blivit kapitalistisk!)

 

Eller hellre:

http://www.kp.ru/

komsomolskaja pravda, som var ungdomsförbundets tidning, för att översätta till "svenska": SSU:s tidning. Komsomolskaja Pravda brukar ha annonser om söta flickor i 18-20-årsåldern som "sover över". Var det DET som var meningen med revolutionen? ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre Axe än skitlukt. Tyvärr luktar många skit. Vore skoj om folk sa det till varandra än ljög.

 

Finns dock en värre lukt än skitlukt: När folk försökt "deodoranta" bort skit/svettlukt som beror på bristande dusch/bad. Denna lukt kan man råka ut för dagligen "överallt", speciellt i köpcentra, mass transit och liknande. Lukten kan man närmast beskriva som en blandning mellan "skit och parfym". 9 svenskar av 10 luktar så. Varför? -De parfymerar hellre än tvättar sig!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryssarna verkar ju enbart ha majuskler i sitt alfabet. (Majuskler betyder "stora bokstäver", minuskler betyder "små".)

 

Kan ryssar skrika på kyriliska (kyriliska är det ryska alfabetet) och i så fall undrar jag hur de gör?

Ryskan har både stora och små bokstäver, i tryck skiljer sig små och stora bokstäver i utseende (med några undantag, B t.ex) enbart genom just storlek (det borde du se på Pravdas webbsajt också, jag gör det iaf). I det sk. skrivsstilsalfabetet är skillnaderna betydligt större, även om de fortfarande är mindre än i vårt latinska alfabet.

 

Den här visar de bägge alfabeten:

http://www.learningrussian.com/alphabet.htm

 

Typiskt på ryska skulle du ha skrikit just genom att trycka ner shift och skriva det du vill, precis som här hemma.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt och du har fel:

Ryska alfabetet skiljer sig inte när det gäller majuskler och minuskler; däremot byter man punkter mellan dessa. Dvs. man kanske använder 12 som "stora" och 10 som "små".

 

När det gäller handskrift, så vet jag nog inte om du har rätt, mina ryska släktingar skrev med något "mellanting", varken "stora" eller "små" bokstäver.

 

Men ryssarna kör hårt med att SKRIKA! MAJUSKLER ALL THE WAY!

OCH VARFÖR INTE? -ROMARNA (SOM "UPPFANN" LATINSKA ALFABETET) SAKNADE FAKTISKT SMÅ BOKSTÄVER.. STORMAKTER KANSKE BARA BEHÖVER STORA BOKSTÄVER?? VEM BEHÖVER SMÅ BOKSTÄVER EGENTLIGEN? -LÖGNARE KANSKE..

;)

 

-Grekerna by the way använder små bokstäver..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt och du har fel:

Jag både pratar, läser och skriver ryska rätt ok. Senast jag kollade så kände jag till hur bokstäverna såg ut :-).

Om du tycker jag har fel så var det nog för att jag uttryckte mig luddigt eller för att du missförstod vad jag försökte förklara. Beklagar isåfall.

 

Dvs. man kanske använder 12 som "stora" och 10 som "små".

Precis, man skriver lätt förenklat med större eller mindre varianter av i huvudsak samma bokstäver (i tryckspråket) men det finns undantag (som jag skrev), t.ex är B (alltså B-ljudet, inte V-ljudet) i stor och liten variant olika, F är också aningen annorlunda.

Du kan se exempel på det bakom länken jag klistrade in i mitt förra inlägg.

Den andra bilden på sidan (http://www.learningrussian.com/img/handwritten_alphabet.jpg) innehåller handskriftalfabetet och där syns tydligt att det faktiskt är rätt stor skillnad mellan "stor" och "liten" bokstav även i handskriftsalfabetet.

 

När det gäller handskrift, så vet jag nog inte om du har rätt, mina ryska släktingar skrev med något "mellanting", varken "stora" eller "små" bokstäver.

Mig veteligen har inte handskriftens tecken förändrats nämnvärt de senaste hundra åren eller så (jag har läst endel gamla fångdokument från 1:a världskriget och det går utsökt), möjligtvis är det mer ok att skriva T även i handskrift sedan skrivmaskiner och datorer har blivit vanligare för vardaglig kommunikation (lilla t ser annars ut ungefär som vårt lilla "m" när man kör handskrift).

 

Men ryssarna kör hårt med att SKRIKA!

Jag kommunicerar dagligen med flera ryssar över ICQ och mail och de skriker då verkligen inte, när de gör det så gör de precis som vi gör här och trycker ner shift för att få den större varianten av bokstaven.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojigt att vi är flera "ryssar" här..

På vilket sätt har fhe släktingar i öst?

-Själv har jag "halva släkten" i Sverige, halva i Ryssland och halva i USA..

(hehe.. Tja, "många släktingar blir det", som det heter..) ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har fhe släktingar i öst?

Jag har förvisso släktingar öster om Sverige men men det är absolut inte pga dessa som jag jobbar med ryssar (och läste ryska innan det).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Mina föräldrar är med i Amway.

Dom tjänar ca två månadslöner extra förutom deras vanliga löner från deras vanliga 9-5 jobb. Nu om tre veckor ska även min pappa sluta på sitt jobb, eftersom dom gott och väl klarar sig på pengarna från amway. Mamma skulle kunna sluta på sitt jobb, men eftersom hon trivs så bra så väljer hon att jobba kvar. Jag har själv gått med och jag tycker det är underbart. Tjäna extra pengar på att använda bra produkter som verkligen är värt pengarna, håller otroligt länge, har bra kvalitet och dessutom värnar om miljön (mot för andra produkter).

 

Självklart kostar det pengar att gå på ett seminarium, om t.ex seminaruimet hålls på Hovet i sthlm - tror du inte att det kostar pengar att hyra stället? Och att dessutom få dit personal som behövs för att fixa iordning stället? Dessutom så ska framgångsrika personer från t.ex Australien flygas in och ha boende.

 

Till en början var jag väldigt ifrågasättande till allt som har med Amway att göra, så jag utforskade och tittade på Allt! Men jag kan inte hitta någonting alls som jag tycker är dåligt. Min pappa är väldigt respekterad i våran stad och jag litar fullständigt på honom, han skulle aldrig vara med i något som har fuffens för sig. Jag och min familj har då fått mer tid för varandra, som vi inte annars skulle ha. Och i framtiden när jag kan leva på min passiva inkomst (tack vara Amway) så är då jag helnöjd! Det gäller bara att jobba sig vidare tills man känner att det räcker, och stanna där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej Jeenni

Kul att det finns fler som känner som jag.

Har varit med i Amway sedan 2001 och tjänar bra=)

Jobbar kvar på mitt jobb (som din mor) för att jag trivs bra med det.

Det känns skönt att veta att jag KAN sluta om jag skulle känna för det.

Vad produkterna beträffar så är det som du säger, dom är utmärkta.

Det att man tjänar pengar på att handla av sig själv är ju det som är bra.

Vi är 4 stycken i hushållet och alla använder produkterna.

Det som jag tror de flesta "hakar" upp sig på är att "det kostar" att:

*köpa medlemsskapet

*köpa startpaketet

*gå på seminarier (självklara kostnader för alla deltagare på ALLA seminarier, om inte ARBETSGIVAREN betalar det, ganska vanligt, eller hur=))

*köpa böcker

*köpa band/cd-skivor.

Säg det som är gratis här i världen.

Har man en dröm och ett mål så kostar det.

Detta är en droppe i havet, mot om man skulle starta upp ett "vanligt föetag".

Dessutom är det ju bara att sluta och där tar kostnaderna slut om man skulle märka att detta inte skulle vara något som passar just dig.

Iiiiiiiinte så lätt med ett "vanligt företag".

Jag har min dröm och mitt mål här i livet, och kan som du, leva på den passiva inkomsten (tack vare Amway=)) som jag har gjort mig förtjänt av=)

Vill bara avslutningsvis tala om att DETTA INTE kostar:

*köpa böcker (frivilligt, går att låna av teamet)

*köpa band/cd-skivor ( lika som ovan)

Kan bara säga att jag också är helnöjd=)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det finns fler som känner som jag.
Ni är säkert många som säger sig känna så. Hur många det är som ändrar uppfattning har jag ingen aning om. Men det är väldigt få av er förespråkare för Amway och andra MLM-påfund som svarar på frågorna och bemöter kritiken på ett övertygande sätt. Oftast kommer ni (ursäkta att jag klumpar ihop er allihop men beteendet går igen) bara in och skriver 1-3 inlägg för att sedan försvinna. Andra, som tur är relativt få till antalet, öser ur sig mängder med inlägg bestående av mestadels osammanhängande dravel, halvsanningar och påhopp. Som tur är så slutar till slut andra medlemmar att mata trollen och då tynar de snabbt bort. Men då kommer sådana som du in och kastar lite bensin på glöden och så flammar det upp igen...

Du svarar te.x på Jeenni's inlägg som i sin tur enbart lyfter upp de positiva sidor hon upplever utan att (vad det verkar) en ha läst resten av den tidigare diskussionen (som för övigt varit "död" i ca 2 år innan dess!). Har du läst igenom de övriga inläggen? Hur ställer du dig till de olika motsatta åsikterna som lyfts fram?

 

Detta är en droppe i havet, mot om man skulle starta upp ett "vanligt föetag".
Vilket vanligt företag menar du då?

Många som hänger här på eforum är tekniskt intresserade och skulle utan några egentliga kostnader (utöver olika registreringsavgifter, ansvarsförsäkrigar etc. som mer eller mindre alltid måste till) kunna starta en enskild firma och ta konsultuppdrag.

 

Vad produkterna beträffar så är det som du säger, dom är utmärkta.
Vad kostar förövrigt Amway's produkter jämfört med motsvarande i handeln?

 

Det att man tjänar pengar på att handla av sig själv är ju det som är bra.
Den som kan leda detta i bevis kommer få Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne, det är jag övertygad om!

Nja, eller snarare så får väl ett nytt pris inrättas för disciplinen Alkemi.

 

Jag har min dröm och mitt mål här i livet, och kan som du, leva på den passiva inkomsten (tack vare Amway=)) som jag har gjort mig förtjänt av=)
Nåja, ungefär hur många nivåer "downline" måste man ha för att kunna gå i en behaglig pension anser du?

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

[inlägget ändrat 2008-08-13 02:27:50 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju snabbt svar=)

Du tycker att var dumt att "kasta bensin på glöden".

Nåja, visst var det väl ett tag sedan (ca 2 år skrev du) som det var någon som skrev något om detta.

 

Visst har jag läst dom andra diskussionerna som finns här, och där håller jag fullkomligt med dig om att MYCKET är rent dravel, men kan det rent ut sagt vara så att folk tystnade då tex Dagens Industri (29 mars 2006) skrev att omsättningen i Sverige var på omkring 100 MILJONER 2005 och ökade med 34% det året och på den vägen är det=)

 

Dessutom så har Amway och Svenska SCN undertecknat ett licensavtal.

Nutilite är det största varumärket i världen inom vitaminer, mineraler och kosttillskott.

Bara det säger ju att det finns potetial.

 

Med ett "vanligt företag" menar jag tex någon typ av tillverkningsindustri, klädbutik, friserslong, tobaksaffär, bilverkstad, ja vad du vill som är traditionellt.

Det du skrev om att många som hänger här på eforum är tekniskt intresserade, SKULLE kunna starta en enskild firma eller ta konsultuppdrag. JAVISST, om det är deras/eran grej, men faktum kvarstår ändå: De FLESTA kan inget om det.

 

[log]Vad gör då en arbetslös, långtidssjukskriven, en ensamstående förälder eller kanske ungdommar utan arbetslivserfarenhet för att få ekonomin att gå ihop?

***Arbetslös= A-kassa i ett visst antal dagar. Sendå?

Har bara de senaste 2 månaderna läst fäljande: Landstinget i Södermanland -700 personer, Sandvik -600-700 peroner, Volvo kanske upp till -1000 personer och slutligen så vill SAS sänka anställdas löner.

Är då kanske konsult på ett företag ett framtidsyrke? Kanske/kanske inte, men vad vet jag om det. En ren gissning. Ser bara vad som händer på dessa företag.

***Långtidssjukskriven= Risk för utförskring är väldigt stor.

***Ensamstående förälder= kan ha problem med att lämna bort barnen på dagis eller dylikt p g a ekonomin. Vad blir kvar efter alla utgifterna?

Några pengar att göra något på den så kallade "fritiden" (om de har någon) med barnen lär ju bli ett problem.

***Arbetslös ungdom= kommer ju inte heller in på arbetsmarknaden utan arbetslivserfarenhet, och hur dom ska kunna få det förstår jag inte om dom inte kan få jobb.

OM inte tex pensionåldern SÄNKS istället för att tala om att HÖJA den.

JAG personligen tog Amway som en bisyssla på deltid i början vid sidan om det ordinarie jobbet.

 

Priserna på produkterna= inte någon "lågprisbutik", men i lågrisbutikerna har man ju väldigt ofta svårt att hitta kvalitetsprodukter.

Ta tex ett schampo.

Vill du ha bra kvalitet så åker man ofta till en frisersalong, en bra kvalitetsolja till bilmotorn köper man ju på en märkesverkstad, en bra olivolja hittar du sällan för en tia/l, en bra/hållbar parfym/after shave hittar du inte heller var som helst.

Det handlar om KVALITET och om rätten att lämna tillbaka produkten (schampo, tandkräm, tvättmedel mm) om du provar den och den inte skulle passa just dig.

Prova DET med en vara du handlar på en "vanlig affär".

Jag tjänar pengar på precis samma sätt som tex en kioskägare.

Jag handlar av mig själv. Inte går kioskägaren över vägen för att köpa sin korvbricka hos konkurrenten om det skulle vara billigare där. Eller...

 

Det är väl lite som om du skulle gå på ICA och ta med en rabattkupong.

Du får dina 3, 5 eller 10kr i rabatt.

Lägg motsvarande summa i en burk när du kommer hem. Gör så varje gång du skrivit på en kupong, så ser du DIN "prestationsbonus".

Det kan bli en bra slant under ett år=)

Skillnaden är att jag får MIN "prestationsbonus VARJE månad på ett konto.

 

Vad beträffar "downlines" så är det väldigt olika, + att vi alla har KUNDER som använder produkter.

Dom vill/kan/hinner/orkar inte vara aktiva, men ändå ha produkterna. Det är DERAS val, som jag respekterar.

 

 

Jag VET att det finns folk som hoppar av/slutar i denna verksamhet, men känner även folk som jobbat "vanligt" 2-3 månader för att sedan komma på att det inte var något för dom.

Läste i ett inlägg om att flera 100 eller var det 1000 har slutat med Amway.

Den personen måste känna sig duktig då han/hon håller reda på så "viktig" information.

Varför inte även slösa tid på att ta reda på hur många personer som har slutat under årens lopp på hans/hennes EGNA jobb, eller kanske på något stort företag i vårat avlånga land.

Det är nog många det med, men dom räknas ju inte då det inte rör AMWAY=) Ironiskt..... Eller....

Det finns inte NÅGOT jobb som passar ALLA!!!

Inte detta heller.

 

JAG är helnöjd=) Tack Amway, och retar det andra... må så vara...

[/log]

 

[inlägget ändrat 2008-08-14 03:20:47 av mimmi11]

 

Inlägget redigerat med LOG av moderator

 

[inlägget ändrat 2008-08-14 16:28:57 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Industri (29 mars 2006) skrev att omsättningen i Sverige var på omkring 100 MILJONER 2005
Det är ju inte mer än 10 kronor per innevånare så det är väl inte mycket.

 

Jag tjänar pengar på precis samma sätt som tex en kioskägare.

Jag handlar av mig själv. Inte går kioskägaren över vägen för att köpa sin korvbricka hos konkurrenten om det skulle vara billigare där. Eller...

Inte tjänar han några pengar på att handla av sig själv heller. Om nu korvbrickan kostar 10 kronor i inköp och säljs för 15 (bara för att ta några enkla siffror), så oavsett vilket belopp kioskägaren betalar sig sjäv för korvbrickan så har personen blivit 10 kronor fattigare, nämligen de pengar som betalades till grossisten för korvbrickan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte riktigt bemöta allt ditt svammel om arbetslösa etc. eller vad du ser i din kristallkula om framtiden i konsultbolag men du kan väl svara på några konkreta frågor?

 

[...]omsättningen i Sverige var på omkring 100 MILJONER 2005
Hur mycket av omsättningen genereras av seminarier, utbildningar, kasetter/cd och egna produktköp? Med andra ord hur mycket står sådana som du för och hur mycket står de som enbart är kunder för?

 

Nutilite är det största varumärket i världen inom vitaminer, mineraler och kosttillskott.
Enligt vem?

 

Och återigen - Vad kostar Amway's produkter jämfört med motsvarande i handeln?

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

[inlägget ändrat 2008-08-14 20:01:34 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Så mimmi11, hur är det nu då?

Är du precis som alla andra MLM-förespråkare en sådan som bara skriver svar på inlägg utan att svara, som inte kan/vill besvara konkreta frågor, en som bara vill övertyga icke insatta om att du/ni hittat lösningen på försörjningsfrågan - om man "bara" går med i er organisation och "bara" betalar lite insats, bara köper startpaketet, bara går första kursen och bara...

Eller?

Hur kommer det sig att de som förspråkar MLM och som bestämt hävdar att det är en långsiktig och hållbar lösning tycks vara dagsländor som försvinner lika fort som de dyker upp?

Varför svarar du/ni inte på de specifika frågor som ställs till er?

 

(jag vet naturligtvis svaret på dessa retoriska och något raljerande frågor men ändå)

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Alltid intressant att höra folks uppfattning om MLM.

 

Finns naturligtvis både seriösa och mindre seriösa företag inom denna bransch som alla andra. Av denna anledningen startade direkthandelns förening. www.direkthandeln.org

 

Startade själv ett "traditionellt" företag för 13år sedan. Det var varken en billig eller enkel historia. det var en zoobutik som jag drev i 5år innan jag gav upp. inte nog med att jag inte hade någon lönegaranti för egen del.

Jag skulle dessutom betala lön till personal, lokalhyra, lager(en del av det finns kvar än idag hos den nya ägaren), utbildning(obligatorisk enl. jordbruksverket) m.m.

 

Jag hade dessutom ingen möjlighet att skaffa någon extrainkomst eftersom jag var låst vid min butik ca 70tim i veckan.

 

Tycker att MLM är ett lysande sätt att slippa hmna i den situationen igen även om jag inte skulle vilja vara utan erfarenheten jag fick under de 5åren.

 

Men det krävs ett jobb som i alla nystartade företag.

 

Det har diskuterats en hel del om priserna här med. Vet inte vad amway tar för sin deodorant som varit så omtalad. Men jag vet att jag under flera år letat i butiker efter deodoranter utan aluminiumklorid och de har endast hittats i välsorterade hälsokoster. Annars har det bara varit hemförsäljningsföretag som kunnat erbjuda dessa för oss som är mer hälsomedvetna. De har inte varit billiga vare sej i hälsokosten eller på homeparties. Nu har de börjat komma in i handeln eftersom hemförsäljningsföretagen visat att det finns efterfrågan.

 

Utbildning och seminarium

 

Vet inte hur det fungerar i Amway m.fl vid seminariedagar. Men när vi anordnar dem så är det sällan någon enskilld distributör som har plus i kassan efteråt, snarare tvärtom. Att hyra konferanslokal, ljudanläggningar, ljusanläggningar och allt annat som hör till kostar en del.

Ibland när vi har kortare informationer brukar kunder gå gratis. Det är endast vi som jobbar som delar på kostnaderna.

 

När jag hade min butik tvingades jag gå utbildningar enl.jordbruksverkets regler som jag tror kostade ca 2000:- för en dag. Eftersom jag var påläst och ville ha bra kunskaper att förmedla till mina kunder(hade jag redan innan investerat många tusen på literatur.

 

Hoppas det här har gett lite inblick i hur vi jobbar.

 

Men för de som tror att de kan tjäna stora pengar utan att göra något så rekomenderar jag att ni väljer någon annan verksamhet. Vilken vet jag inte för det är inte många som inte kräver en investering för att starta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det här har gett lite inblick i hur vi jobbar.
Egentligen inte. Du säger faktiskt ingenting konkret om hur "ni" jobbar, vilka ni nu är.

 

Du talar mer om din misslyckade sejour som innehavare av en zoobutik. Antagligen så hade du inte gjort tillräckligt förarbete (affärsplan, marknadsundersökning etc.) innan du gav dig in i det. Tråkigt, men som du själv säger en nyttig om än kostsam erfarenhet.

Dock så förstår jag inte riktigt var du vill komma med de punkter du tar upp kring detta.

Självfallet måste man betala lön om man har anställda, om man däremot bygger en pyramid av andra MLM:are så kommer man såklart runt det.

Att du inte hade någon lönegaranti kan du bara beskylla dig själv som arbetsgivare för. Att lager kostar borde inte kommit som en överraskning varken då eller senare när du gav dig in i MLM. Att du måste betala hyra för en butik känns även det givet oavsett om du säljer djur eller något annat. Att man måste följa gällande lagar/förordningar/regler (för t.ex. utbildningar, skyddsutrustning eller vad det än må vara) som reglerar den aktuella verksamheten är även det en självklarhet.

 

Men för de som tror att de kan tjäna stora pengar utan att göra något så rekomenderar jag att ni väljer någon annan verksamhet.
Det är ju just det som är poängen. Det tas upp i olika form varje gång i dessa trådar. Det som de flesta MLM:are oftast trycker på är hur lite man måste göra för att tjäna (löjligt) mycket pengar.

Skönt att någon från "er" sida faktiskt synar denna utopi för den bluff det är!

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat lite på Direkthandelns Förenings webbplats som du länkade till. Har inte huttit/orkat läsa/värdera allt som står men hittade lite efterlängtad fakta:

Direkthandeln sysselsätter mer än 100 000 direktsäljare i Sverige[...]År 2007 omsatte branschen nästan 3 miljarder i Sverige.
Det torde, så till vida att min huvudräkning inte är allt för rostig, innebära att varje MLM:are omsätter ca 30 000 kronor per år!

Det är väl knappast något man kan leva på, än mindre dra sig tillbaks på?

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

innebära att varje MLM:are omsätter ca 30 000 kronor per år!

Detta är ju dessutom bara omsättningen, så summa summarum efter betalda inköpskostnader och skatt lär det väl inte ens täcka telefonräkningen för ett år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Detta är ju dessutom bara omsättningen, så summa summarum efter betalda inköpskostnader och skatt lär det väl inte ens täcka telefonräkningen för ett år.

 

 

Jag vill bara tacka till alla som någonsing har skrivit något positivt om Amway.

För några år sedan blev jag presenterad möjligheten, och efter det sökte info på nätet.

Jag blev inponerad att Amway kunde väcka så mycket känslor och rabiata reaktioner, liknande citatet från anjuna moon

det väckte mitt intresse, samtidigt som de som var för så ett och annat som väkte mitt

nyfikenhet. 2010 och mitt företagandet växer stabilt, en hel del jobb men vad gör det.

Tack till er alla. thumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej,,

 

Jag blev för två veckor sedan inskriven i Amway,, och börjar undra nu faktiskt,,

Betalade 1047:- för att bli inskriven. Det är sjukt dyrt för en jävla pärm och ett par varor som duger inget.

Tandkrämen smakar äckligt, toagrejen blev kvar i toaletten var tvungen att borsta bort det. Min upöine visade mig en massa siffror som jag kunde tjäna... men måste betala jätte mycket för allt

Produkterna är dyra,,, startpaketet kostade bara en massa, Gå på möten kostar och kassetband är svindyra seminarium är dyra.. och sen säger de att du får bonus,,,SJÄLVKLART ALLT SOM JAG HAR LAGT PÅ KOMMER TILLBACKS TILL MIG,, DET ÄR INTE ANDRA PENGAR OCH SEN LURAR DU DINA KOMPISAR ATT LIGGA UNDER DIN STYRKEBEN ELLER PENGABENET FÖRA ATT TJÄNA PENGAR PÅ DENNE PERSON. KAN DU GÖRA SÅ MOT DIN KOMPIS????

 

SÄG MIG NU ERA AMWAY FANATIKER,,,,

 

Varför är det så himla dyrt för att gå på seminarium för att höra hur folk har blivit framgångsrik i denna branch... 1000 någonting för att komma in och tusen till för att åka buss som ni har fixat,??

 

Kosmetikerna är DYRARE än COCO CHANEL!!! Är det rimligt??

 

MÖten kostar 25 kr för att höra samma grej hela tiden

 

Ni säger att ni är inte pyramidspel för att alla kan komma upp på toppen...

Hur kommer det säg att alla som jag har mött är inte lika framgångsrika som Diamanterna.. och de kör för fullt,, köper grejer,, och går på alla möten och lyssnar på kassetband..

Och det låter precis som en pyramid spel ,,, med att bilda kedja och gör en pipeline,,

 

OCH NI ALLA SOM HAR GÅTT UR OCH HAR SKRIVIT OM DETTA... VARFÖR GÅR NI INTE VIDARE MED DET HÄR,,, VAD SOM HELST!! ÄR INTE PYRAMIDSPEL OLAGLIGT???

 

 

 

Hej hej jag är ledsen att du fått denna uppfattning. Angående startpaketet tycker jag att du ska kontakta din sponsor för man har 90 dagars returrätt på startpaketet, är du inte nöjd med produkterna och inte vill vara med längre så får du maila amway och be om en betald fraktsedel så är det bara att skicka tillbaka startpaketet. Då betalar dom tillbaka dina pengar till det konto du angav när du skrev in dig.

 

Jag håller med dig om att produkterna är ganska dyra men å andra sidan räcker dom ju länge om man doserar rätt. Jag har faktiskt räknat på det och jag använder mindre än vad som rekommenderas på doseringen av amway själva och det blir billigare i längden än om jag skulle handla nån annanstans, dessutom får jag ju bonus på det jag handlar. Men jag förstår dig, priserna kan tänkas vara höga när man inte riktigt vet hur dryga dom är.

 

Jag köper tvättmedel en gång om året nu, innan kunde jag köpa varannan månad och var inte heller nöjd med resultatet.

 

Seminarierna är väldigt billiga jämfört med om du skulle gå en utbildning för till exempel matlagning i stockholm. Där får du tre träffar för 1270 kr. På ett helgseminarium genom amway är det fyra träffar på en helg för 1150:- och du har dessutom 100% nöjd kund garanti på den biljetten - delta hela helgen och kommer du fram till att det inte är något för dig kan du få alla pengar tillbaka.

 

Jag har själv undersökt priserna väldigt noga och kosmetiken är billigare än båda chanel och lancome, men i samma kvalitéets klass. Dessutom åter igen har vi 100 % nöjd kund garanti så är man inte nöjd får man en betald fraktsedel och kan skicka tillbaka.

 

Utbildningen är valfri, men ingen utbildning är gratis. Ska du plugga till läkare eller veterinär tar det väl sisådär 5-7 år? Vad blir det i studielån? Jag ser mina kostnader som väldigt små inom amway jämfört med om jag skulle utbilda mig till nånting annat och ta studielån för det. Men det blir vad man gör det till antar jag.

 

Och jo du ha helt rätt, pyramidspel är olagligt, så om Amway var det skulle det inte tillåtas i Sverige.

 

Hur som helst så kan du maila amway om en betad fraktsedel och skicka tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

carpediem:

Observera att du svarade på ett inlägg som är 6 år gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej,,

 

Jag blev för två veckor sedan inskriven i Amway,, och börjar undra nu faktiskt,,

Betalade 1047:- för att bli inskriven. Det är sjukt dyrt för en jävla pärm och ett par varor som duger inget.

Tandkrämen smakar äckligt, toagrejen blev kvar i toaletten var tvungen att borsta bort det. Min upöine visade mig en massa siffror som jag kunde tjäna... men måste betala jätte mycket för allt

Produkterna är dyra,,, startpaketet kostade bara en massa, Gå på möten kostar och kassetband är svindyra seminarium är dyra.. och sen säger de att du får bonus,,,SJÄLVKLART ALLT SOM JAG HAR LAGT PÅ KOMMER TILLBACKS TILL MIG,, DET ÄR INTE ANDRA PENGAR OCH SEN LURAR DU DINA KOMPISAR ATT LIGGA UNDER DIN STYRKEBEN ELLER PENGABENET FÖRA ATT TJÄNA PENGAR PÅ DENNE PERSON. KAN DU GÖRA SÅ MOT DIN KOMPIS????

 

SÄG MIG NU ERA AMWAY FANATIKER,,,,

 

Varför är det så himla dyrt för att gå på seminarium för att höra hur folk har blivit framgångsrik i denna branch... 1000 någonting för att komma in och tusen till för att åka buss som ni har fixat,??

 

Kosmetikerna är DYRARE än COCO CHANEL!!! Är det rimligt??

 

MÖten kostar 25 kr för att höra samma grej hela tiden

 

Ni säger att ni är inte pyramidspel för att alla kan komma upp på toppen...

Hur kommer det säg att alla som jag har mött är inte lika framgångsrika som Diamanterna.. och de kör för fullt,, köper grejer,, och går på alla möten och lyssnar på kassetband..

Och det låter precis som en pyramid spel ,,, med att bilda kedja och gör en pipeline,,

 

OCH NI ALLA SOM HAR GÅTT UR OCH HAR SKRIVIT OM DETTA... VARFÖR GÅR NI INTE VIDARE MED DET HÄR,,, VAD SOM HELST!! ÄR INTE PYRAMIDSPEL OLAGLIGT???

 

 

 

Jag har bara positiva saker att säga om Amway!

Det är ett fantastiskt företag! Jag blir ljupt ledsen när jag ser att vissa människor skriver så negativt om det!

Jag har varit aktiv i ett år och jag har fått ett enormt stöd, utbetalda

pengar, alltid i tid, inga problem över huvudtaget!

Kanonfina produkter, till lågt pris, om man jämför med vad JAG brukade handla för förr!

 

Så jag kan verkligen inte förstå människor som skriver negativt om Amway!

Det måste ha med deras rädslor att göra, för att driva företag och tänka som en företagare, vilket man lär sig inom amway

är nog extremt nytt för dom som skriver negativt!

 

Följer man det rekommenderade systemet inom network 21 så bygger man en stabil verksamhet, så är det bara!

Jag pratar från egna erfarenheter!

 

Den personliga utveckling som jag fått av Amways stödsystem network 21 hade kostat mycket om jag

hade betalat en personlig coach av nåt slag!

 

Jag vill skrika ut till er som funderar på en amway verksamhet!

Lyssna inte på människor som

misslyckats eller är rädda!

Undersök det inifrån och häng med på något seminarium, så får du träffa folk som är på väg i businessen!

Det gjorde jag, och det är jag idag evigt glad för att jag gjorde!

 

 

Kram//Eva Nordenbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...