Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amway???? Lagligt eller Olagligt??


Teresa Gastones

Rekommendera Poster

Teresa Gastones

 

 

Hej,,

 

Jag blev för två veckor sedan inskriven i Amway,, och börjar undra nu faktiskt,,

Betalade 1047:- för att bli inskriven. Det är sjukt dyrt för en jävla pärm och ett par varor som duger inget.

Tandkrämen smakar äckligt, toagrejen blev kvar i toaletten var tvungen att borsta bort det. Min upöine visade mig en massa siffror som jag kunde tjäna... men måste betala jätte mycket för allt

Produkterna är dyra,,, startpaketet kostade bara en massa, Gå på möten kostar och kassetband är svindyra seminarium är dyra.. och sen säger de att du får bonus,,,SJÄLVKLART ALLT SOM JAG HAR LAGT PÅ KOMMER TILLBACKS TILL MIG,, DET ÄR INTE ANDRA PENGAR OCH SEN LURAR DU DINA KOMPISAR ATT LIGGA UNDER DIN STYRKEBEN ELLER PENGABENET FÖRA ATT TJÄNA PENGAR PÅ DENNE PERSON. KAN DU GÖRA SÅ MOT DIN KOMPIS????

 

SÄG MIG NU ERA AMWAY FANATIKER,,,,

 

Varför är det så himla dyrt för att gå på seminarium för att höra hur folk har blivit framgångsrik i denna branch... 1000 någonting för att komma in och tusen till för att åka buss som ni har fixat,??

 

Kosmetikerna är DYRARE än COCO CHANEL!!! Är det rimligt??

 

MÖten kostar 25 kr för att höra samma grej hela tiden

 

Ni säger att ni är inte pyramidspel för att alla kan komma upp på toppen...

Hur kommer det säg att alla som jag har mött är inte lika framgångsrika som Diamanterna.. och de kör för fullt,, köper grejer,, och går på alla möten och lyssnar på kassetband..

Och det låter precis som en pyramid spel ,,, med att bilda kedja och gör en pipeline,,

 

OCH NI ALLA SOM HAR GÅTT UR OCH HAR SKRIVIT OM DETTA... VARFÖR GÅR NI INTE VIDARE MED DET HÄR,,, VAD SOM HELST!! ÄR INTE PYRAMIDSPEL OLAGLIGT???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÄG MIG NU ERA AMWAY FANATIKER,,,,

Tror du vänder dig till fel publik, eforum är inte direkt ett ställe där MLM-fanatiker uppskattas och blir långvariga (några undantag finns).

 

ÄR INTE PYRAMIDSPEL OLAGLIGT???

Jo, däremot är det inte helt säkert att ett MLM alltid är olagligt bara för att det till sin uppbyggnad liknar pyramidspel. Det går att göra det på ett lagligt sätt och eftersom det inte är förbjudet att vara korkad nog att gå på det så kommer det alltid att finnas öppningar att tjäna pengar på folks dumhet.

 

Här är nog de flesta tillräckligt normalsmarta för att inte luras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fhe har rätt:

Det är inte olagligt att göra dåliga affärer.

Fast de flesta "home-marketing"-idéer handlar egentligen inte om att sälja en vara till "normala" kunder, utan att på något vis tuta i kunderna att de är företagare. Behöver ni tandkräm, deodorant, dassborstar och liknande, så tipsar jag om att åka till Rusta elller Ö&B. Inte köpa någon amway eller liknande produkt.

 

extratips: Kolla efter rabattkuponger på ICA eller Konsum. ("kuponginlösen-kuponger"). Ta en bunt, åk till Rusta eller Ö&B. Sist köpte jag axe roll-on med rabattkupong från ICA på Ö&B, priset blev 5 spänn/styck! ICA skulle efter avdragen rabatt ha 30:-/styck. Man skulle ju nästan kunna sälja vidare....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist köpte jag axe roll-on med rabattkupong från ICA på Ö&B, priset blev 5 spänn/styck! ICA skulle efter avdragen rabatt ha 30:-/styck. Man skulle ju nästan kunna sälja vidare....

 

Kan inte jag få sälja åt dig, kan se om inte mina vänner och familj har lite entreprenörsanda också så tar jag en liten procent på vad dom säljer och skickar vidare det mesta till dig. Fast bara om du kan tänka dig att hålla några seminarier per år, givetvis betalar vi för att lyssna ;)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är nog de flesta tillräckligt normalsmarta för att inte luras.

Blev lite fel "tonläge" där va?

Teresa är ju tillräckligt smart för att inse att hon blivit blåst, moralisk nog för att inte försöka blåsa sina vänner och förbannad för att det får försigå.

 

Dom där bedrägeriena har ju ganska begåvade upplägg, så man behöver inte vara särskilt dum för att bli blåst, det räcker med att man inte läser "rätt" tidningar och tror människor om gott (vilket är ett mycket trevligt drag).

 

Och Teresa, Bra Rutet, men nej. Eforum är inte rätt plats att skälla på MLM-fanatiker. Av någon obegriplig anledning har det funnits envisa MLM:are här, men de har åkt på "vebalt stryk" av t.ex fhe. Av någon konstig anledning har dom vågat sig hit på länge. Synd, det var riktigt kul...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon konstig anledning har dom vågat sig hit på länge. Synd, det var riktigt kul...

Usch nej, jag hoppas vi slipper fler av de där trådarna, de ledde aldrig till något eftersom man aldrig fick konkreta svar på konkreta frågor. Detta ligger förvisso i dessa rörelsers värvares natur, eftersom sanningsenliga svar skulle avslöja bluffen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men erkänn att det var rätt roligt. Särkskilt den där typen som påstod att han svarade och till sist drog in sin norska chef. Eller när Eforum-trådarna med totalsågningar hamnade högst i Google :).

Undrar när det ärdags för nästa stora "mainstream pyramid", Typ IT-bubblan eller fastighetsbubblan under 80:talet. De brukar pågå rätt länge innan man känner igen det som ett pyramidspel som bygger på att någon tokstolle "downstream" skall köpa till överpriser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men erkänn att det var rätt roligt. Särkskilt den där typen som påstod att han svarade och till sist drog in sin norska chef. Eller när Eforum-trådarna med totalsågningar hamnade högst i Google

Ja jo, personen ifråga (ska inte nämna något namn, för då kommer han säkert återvända =) hade ju en förmåga att hetsa upp folk med sina helt vansinniga raljeringar och långsökta liknelser, så visst fungerade trådarna som bra avreageringsdiskussioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. Jag köpte 5 "lådor" axe-deo. 12 styck i varje låda. 5 spänn styck.. Antagligen hade AXE missat skriva "endast en kupong per hushåll".. Kassatjejen letade sig "fördärvad" efter liknande disclaimers på kupongerna!

 

Folk stinker tyvärr ofta. Ute på stan luktar många skit.

Hatar när folk luktar illa. Kan iofs. förstå att folk stinker då de får för sig att det är "dyrt att duscha" och därför duschar sällan, samt ser att roll-on kostar 30:-/st på ICA/Konsum.

 

(Jag har ett jobb där jag träffar mycket folk, så deodoranter/antiperspiranter är ett "måste". Om jag inte använder deo, ser jag närmast ut som en "svettig Elvis")

 

Amway kanske säljer deodoranter för flera hundra kronor/styck. Därför måste dylika bolag motarbetas! Folk BÖR inte lukta!

 

 

[bild bifogad 2006-02-09 16:21:26 av virtuosen2]

803265_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite fel "tonläge" där va?

Nej

 

Teresa är ju tillräckligt smart för att inse att hon blivit blåst, moralisk nog för att inte försöka blåsa sina vänner och förbannad för att det får försigå.

Ja, och vem har sagt att hon inte får räknas till "de flesta här"? Inte jag iaf.

 

Jag tycker det är rätt klokt av henne att inte låta sig luras (även om de fick med henne i början så insåg hon ju vad det handlar om). Jag påpekade mest (precis som du gör) att det inte är någon idé att hon skäller på de som läser på eforum eftersom de flesta är tillräckligt normalsmarta för att inte vara insyltade på det sätt som t.ex G*fting visat sig vara i andra trådar.

 

Och Teresa, Bra Rutet, men nej. Eforum är inte rätt plats att skälla på MLM-fanatiker.

Du förstod tydligen vad jag försökte säga, varför tror du inte att signaturen Teresa skulle förstå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett lustigt fenomen är att folk verkar vilja bli av med sina pengar.

Varför gör dom annars sånt som håller på med MLM eller spelar bort allt på nätpoker?

Om dom nu ändå så gärna vill bli av med sina pengar, kan dom ju skänka bort allt till välgörande ändamål istället...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och vem har sagt att hon inte får räknas till "de flesta här"? Inte jag iaf.

Touché

 

Du förstod tydligen vad jag försökte säga, varför tror du inte att signaturen Teresa skulle förstå?

?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru SYS:

Nog borde du väl veta att folk vill bli av med sina pengar!

Göra av med pengar är mycket roligare än att spara!

 

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men dom kan ju göra av med pengarna på något vettigt, MLM är som att elda upp dom...

 

[inlägget ändrat 2006-02-10 00:54:09 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vaknade Konspiratören i mig:

 

En nyreggad (idag 08:11) signatur sparkar liv i den tråd som ensam tagit död på det fascinerande forumet Rykten/myter/kedjebrev. //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=260797

 

En annan signatur, reggad i onsdags, med ett och endast ett inlägg startar den här tråden.

 

Hmm.

 

Jag vill minnas att jag har sett liknande fenomen förut, då med Amwayförespråkare vid rodret. En startade f.ö en Amwaytråd här, som lyckligtvis togs bort.

 

Men mönstret är det samma som i den långa amwaytråden: Någon reggar ett nick, skriver några snabba inlägg i tråden och återkommer kanske några månader senare.

 

Konspirationen då?

Så här: Amwayfolket försöker nu med en baklänges skruv att marknadsföra fenomenet igen, denna gång gm att agera förment kritiskt, för att sedan komma igen med andra nyreggade signaturer och prisa Amway.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk stinker tyvärr ofta. Ute på stan luktar många skit.

Men jösses virtuosen, skulle det vara bättre att stinka Axe än svett? Välj deodorant med omsorg ;)

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teresa Gastones

 

 

 

Hej Fhe,,

 

Denna sida må kanske inte vara det rätta publiken,,, men alla kommer in för att skriva eller resonera,, och även om de är inte uppskattade här så kommer alla in och läser,,

Jag kom inte in här för att se om folk är " dumma" eller "smarta"

Den här sidan skriver alla om vad som helst,, och det är därför denna sida finns.. eller?

De om jobbar för Amway är ganska diskreta förrän på slutet...

 

Men det vet du kanske också,, eftersom är du är "super smart" antar jag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna sida må kanske inte vara det rätta publiken,,, men alla kommer in för att skriva eller resonera,, och även om de är inte uppskattade här så kommer alla in och läser,,

Du har rätt i att många kommer in och läser och skriver men om man läser ditt inlägg så skriver du (med stora bokstäver vilket är rätt dålig netikett):

SÄG MIG NU ERA AMWAY FANATIKER,,,,

Vilka då?

Det lät som om du trodde att eforum var fullt med Amway-fanatiker och eftersom det inte är det tog jag mig friheten att upplysa dig om att du nog har valt fel ställe för din skrikande frågeställning.

 

Jag kom inte in här för att se om folk är " dumma" eller "smarta"

Har någon sagt det?

Det enda som har rört huruvida folk är dumma eller smarta är att jag lite grovt uppskattade att de flesta på eforum förmodligen är smartare än att gå på det hela, det kan ju vara fel men jag misstänker att det är en av orsakerna att du inte hittar speciellt många "AMWAY FANATIKER" här.

 

De om jobbar för Amway är ganska diskreta förrän på slutet...

 

Men det vet du kanske också,, eftersom är du är "super smart" antar jag.

Huruvida jag är "super smart" får andra avgöra men nej, jag vet inte att de är diskreta.

Jag har träffat MLM-folk från alla möjliga rörelser inklusive Amway och en av de saker som stör mig mest är att de inte ens försöker vara diskreta och taktfulla med sitt lurendrejeri utan kan förstöra varenda middag med sitt säljsnack även om ingen är intresserad. Det är inte unikt för Amway utan gäller även ACN, Herbalife och nästan alla andra liknande rörelser.

 

Vad gäller vad eforum syftar till så hittar du lite grundläggande information här: //eforum.idg.se/Eforumintro.asp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teresa Gastones

 

 

Fhe

 

Det spelar ingen roll om man skriver stort eller litet.

Det spelar ingen roll heller om det inte finns fanatiker eller finns,,, du förstår inte skriver det man vill skriver man vart som helst,,,

Jag letar inte efter speciella människor,,, säg mig står det någonstans här om det ska vara någon specifik grej som man ska skriva om???

Alla kommer in för att läsa,,, spelar ingen roll VEM det är

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om man skriver stort eller litet.

Jo, det gör det, precis som det spelar roll om folk talar i vanlig samtalston eller skriker.

 

Alla kommer in för att läsa

Alla kommer inte till Eforum. Det är ganska få som kommer hit och är ute efter sådant som inte har med Eforums huvudsyfte att göra. Vilket är enligt länken du fick av fhe:

Eforum är ett forum med tyngdpunkt på it och teknik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om man skriver stort eller litet.

Jo det gör det, både för att läsbarheten minskar om man bara använder versaler (stora bokstäver) och för att det allmänt betraktas som dålig stil. Det är inget jag har bestämt, det bara är så. Men du får naturligtvis göra precis som du vill, ingen har försökt hindra dig (vad jag vet).

 

Det spelar ingen roll heller om det inte finns fanatiker eller finns,,, du förstår inte skriver det man vill skriver man vart som helst,,,

Jag har lite svårt att förstå din meningsbyggnad men om jag tolkar dig rätt så har du naturligtvis helt rätt i att du får skriva var du vill.

Syftet med min kommentar var att upplysa dig (i all vänlighet) om att om du vill uppnå det man kunde tänka sig var syftet med din text så får du säkert mer effekt någon annanstans.

Precis som det vore meningslöst att ställa sig upp i en kyrka och skrika "Förklara nu varför ni inte tror på Gud era satanister!" (helt enkelt för att chansen att det verkligen finns någon satanist där som lyssnar är liten) så är det förmodligen bortkastad tid att be EForum-besökarna förklara varför Amway har satt sina priser på det sätt de gör.

 

Men, du får naturligtvis skriva vad du vill, mig gör det inget. Jag tänkte bara att du som ny medlem kanske missuppfattat vad Eforum är och misstagit det för något Amway-forum.

 

Det spelar ingen roll heller om det inte finns fanatiker eller finns,,, du förstår inte skriver det man vill skriver man vart som helst,,,

Du verkar förresten ha något fel på ditt tangentbord, det ser ut att skriva kommatecken när du trycker punkt. Kanske kan du få hjälp på eforum, t.ex i forumet "Dr Data" (//eforum.idg.se/threads.asp?forumId=102)

 

Lycka till.

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-10 16:31:55 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Teresa Gastones är Amways PR-snubbe har företaget inte mycket att leva på.

 

Intressant förresten att en person som skriver ut både sitt för och efternamn på IDGs forum väljer att inte göra samma sak i något annat forum i hela världen.

 

Intressant också att man inte får några träffar på Teresa Gastones (förutom det som indexerats från tråden.) Kan det vara så att Teresa Gastones är ett konstruerat namn? Kan det vara så eller är det lite väl mycket konspiration? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trollvarning" skrev Esc. Bara förnamnet, vänner.

 

Jag roade mig en gång med att titta på de MLM-vänliga inläggen i monstertråden från 2002 i Rykten/Myter/Kedjebrev. //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=260797 De övervägande flesta var skrivna av folk som hade reggat sig kort före inlägget, de skrev endast och enbart i den tråden och flera av skribenterna uttryckte sig dessutom likartat. Misstänkt likartat.

 

En moderator ser väl varifrån någon har reggat sig och om i det här fallet Teresa Gastones har "råkat" regga sig eller göra inlägg från samma IP som t.ex Heros som satte liv i Monstertråden häromdan?

 

Bägge dessa är f.ö nyregistrerade medlemmar på Eforum...

 

Edit tillägg sista meningen

[inlägget ändrat 2006-02-11 09:34:33 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En moderator ser väl varifrån någon har reggat sig

Nej, moderatorerna kan inte se sådana saker. Det är det bara IDG som kan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...