Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reta Pip och Sylvester


Carl Hult

Rekommendera Poster

Hej Petra,

 

Jag kan berätta att jag hade en krasch för tre månader sen på min Mac, men bara för att jag "provocerade" och röjde i systemet.

 

Mr Karbas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Den var precis lika informativ som sidan om HFS+, bortsett från att den senare hade bilder ;-)

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han liknar dessa 2 OS vid en Mercedes och en Yugo. Men jag tycker inte det är speciellt rättvist. En Mercedes och en Monstertruck vore en bättre liknelse (antar att en Yugo inte är en monstertruck då asså).

Jag menar, Mac:en är ju lite av en "glidare" :). Det är komfort som gäller, från början till slut.

Ska du däremot ut i terrängen o köra, då kanske inte valet är lika självklart längre... Självklart krävs det också mer meckande med en terrängbil - Med "Mercan" är det bara att tuta o köra (bortsett från nån service efter 10000 mil).

Hmm... Vart vill jag komma? Jo... Det är svårt att jämföra 2 så olika produkter. Båda har de sina fördelar, och nackdelar.

Om jag skulle rekommendera ett OS till min gammel-mormor, skulle det utan tvekan bli ett Mac-system. Det ÄR mer logisk och lättare att förstå. Det ÄR stabilare och mycket bekvämare att "glida runt i".

Personligen så har jag tröttnat på att glida runt. Jag har valt att använda Windows... Det blir lite mer mekande, utan tvekan, men körglädjen blir också större när man inte är låst till att åka på motorvägarna hela tiden...

 

Hmm... Eller nått... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Det ÄR mer logisk och lättare att förstå. Det ÄR stabilare och mycket bekvämare att "glida runt i"."

 

Nej, faktiskt inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoho...

Visste att nån skulle reagera på det där. Vilken av de punkterna tyckte du jag hade fel på? Alla?

Jag kan självklart endast tala för mig själv (i viss mån även för min gammel-mormor) och jag tycker absolut att det är mer logiskt. Som sagt, tänk på hur man går tillväga för att avsluta Windows - Start/Avsluta... Logiskt? Min gammel-mormor skulle ha mycket svårt för den logiken i alla fall...

Stabiliteten var väl kanske lite dumt att ta med kan jag erkänna... Det beror ju i så stor utsträckning på vad användaren gör med systemet. Det är också det som jag tycker gör Windows mer ostabilt - Du kan "göra mer" med systemet, och då är det även lättare att göra mer fel.

Bekvämare att glida runt i ett mac-system måste du väl endå hålla med om att det är?? :)

Tänk bara på alla pip och kryptiska felmeddelanden du stöter på under en dag av Windows-användande. Det sensate jag stötte på löd: "Det finns inget felmeddelande tillgängligt" (Logiken igen???).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

I ärlighetens namn så är det väl inte speciellt logiskt (för den oinitierade) att mata ut en enhet genom att slänga den i papperskorgen.. Men de nya macarna levereras med ett tangentbord med utmatningsknapp har jag hört.. låter bekvämt.

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Hoho...

Visste att nån skulle reagera på det där. Vilken av de punkterna tyckte du jag hade fel på? Alla?

 

Hmm ja ok då säger vi det, jag har ju förstås glömt bort större delen av ditt första msg ändå...

 

 

Jag kan självklart endast tala för mig själv (i viss mån även för min gammel-mormor) och jag tycker absolut att det är mer logiskt. Som sagt, tänk på hur man går tillväga för att avsluta Windows - Start/Avsluta... Logiskt?

Min gammel-mormor skulle ha mycket svårt för den logiken i alla fall...

 

När man tänker det på detta viste jag, men start menyn är därifrån man startar allting, och ja man avslutar visst också, men man kan ju ha ikoner på skrivbordet som startar om och avslutar.

 

Stabiliteten var väl kanske lite dumt att ta med kan jag erkänna... Det beror ju i så stor utsträckning på vad användaren gör med systemet.

 

W2k = stablit

W98 = stabilitet beroende på vad man gör

 

Det är också det som jag tycker gör Windows mer ostabilt - Du kan "göra mer" med systemet, och då är det även lättare att göra mer fel.

 

Kanske det.

 

 

Bekvämare att glida runt i ett mac-system måste du väl endå hålla med om att det är?? :)

 

Nej absolut inte på 1000 år!!!

Har använt båda och windows har ett mera fuktionellt GUI med mera funktioner vissa som man aldrig märker förän man använder något annat.

Det ser också bättre ut än MacOS vilket faktiskt tär på ögonen.

 

 

Tänk bara på alla pip och kryptiska felmeddelanden du stöter på under en dag av Windows-användande. Det sensate jag stötte på löd: "Det finns inget felmeddelande tillgängligt" (Logiken igen???).

 

Senaste fel meddelandet jag fick var när jag hackade en Diablo 2 save game fil...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...