Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken religion avses?


mrcreosote

Rekommendera Poster

""Att säga att någon har fel är inte förtryck. Jag blir så förbannad när människor säger en massa skit och sedan påpekar att de inte är rasister eller främlingsfientliga. Här på eforum är vi anonyma vilket borde göra det lättare att vara ärlig.""

 

Jag menade inte att just du var en förtryckare. Jag menade att det verkar vara helt okej att förtrycka vissa grupperingar så som just s.k. högerextremister. T.ex på 30 november 1999 och 2000 så bublicerade många kända tidningar bilder på s.k. högerextremister. Jag har inte sett några uthängningar av moderater eller vänsterpartister. Nu påstod tidningarna att det var för att göra det svårare för dom s.k. högerextremister att fortsätta med sina brottsliga gärningar när dom har blivit exponerade, men det fanns ett problem. Vissa som utpekades som s.k. högerextremister var ostraffade. Det kallar jag för förtryck. Det finns flera exempel på detta fenomen. Några andra generationens ivandrare hetsade varandra i en community i Enköping att dom skulle "spöa alla rassar" och begå olika sexuella övergrepp på "svennarnas" mammor, och det hade skrivits bl.a. black power i deras presentation. När en etniskt svensk klagade på communityn så sa dom att det fanns inget dom på communityn kunde göra åt saken. När han då frågade provocerande om han fick skriva white power på sin presentation så hotades han med en polisanmälan för hets mot folkgrupp. Är det rättvisa? Jag bara undrar.

 

 

""Där finns det ingen anledning till oro. Det kommer inte att hända.""

 

Öööhh. Hur vet du det?? Du kan väl inte veta hur samhället ser ut om 100 år, 500 år eller 1000 år.

 

 

""Det är inte riktigt så. Fallet handlade om Åke Green gjort sig skyldig för hets mot folkgrupp eftersom han uttalat sig kränkande om homosexuella.""

 

 

Har du någonsin hört talas om att någon blivit dömd för hets mot folkgrupp när offret har varit etniskt svensk eller annan ljushyad människa??

 

 

""Om Zlatan Ibrahimovic kallas för guldsvensken tycker jag att även en brottsling ska kallas för [valfri ord]svensk.""

 

 

Jag tycker inte heller att Zlatan ska kallas för guldsvensken. Och självklart ska en brottsling också kallas för svensk om han nu är det, etniskt svensk alltså.

 

 

""Jag läste också det där.

Dom var svenskar eftersom dom var svenska medborgare.

Etniskt ursprung är helt ointressant i sammanhanget och har ingenting att göra med vilket land man är medborgare i.""

 

 

Med ditt synsätt så begås väl 99.9 % av alla brotten av "svenskar" i så fall. För det är ju inte så ofta det kommer hit folk och begår brott när dom är på semester. Och om 99.9 % av brotten begås av "svenskar" så borde det inte finnas något intresse för tidningar att skriva att det var "svenskar" som begick brotten, det skulle ju vara en självklarhet. Och när svenska medborgare som inte är etniskt svenskar blir utsatta för brott så står det inte i tidningen t.ex. "Högerextremister misshandlade svensk", nej, då har han helt plötsligt blivit invandrare igen. Vadå? Om jag skulle vara född eller flytta till Kina och få medborgarskap där, skulle jag då vara kines??

 

[inlägget ändrat 2006-01-13 13:42:20 av Goblin]

[inlägget ändrat 2006-01-13 13:47:20 av Goblin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Skapad
  • Senaste svar
T.ex på 30 november 1999 och 2000 så bublicerade många kända tidningar bilder på s.k. högerextremister.

Visst ska alla behandlas lika inför lagen och ingen skall "förföljas" oavsett vad man tycker om deras åsikter. Nu vet jag inte vilken uthängning just detta rör sig om, men på rak arm låter det självklart fel.

 

När han då frågade provocerande om han fick skriva white power på sin presentation så hotades han med en polisanmälan för hets mot folkgrupp. Är det rättvisa? Jag bara undrar.

Communitys väljer ju sina egna regler och så länge inte innehållet bryter mot lagen är det inget som hindrar den från att vara enkelsidig, dvs. bara tillåta åsikter de själva tycker om. Om sedan deras egna innehåll är polisanmälningsbart är det ju bara att testa isåfall. Än en gång kommer du inte med någon källhänvisning så jag vet inte hur det ser ut i det här fallet.

 

Överlag tycker jag inte du ska blanda ihop vad du ser i media eller på internet med lagar och rättvisa. Media är till så stor del full av dubbelmoral, billiga trick och annan smörja att man inte ska gå och hetsa upp sig över det.

 

Att du inte hittar domar för hets mot folkgrupp där offren är etniska svenskar beror antingen på att polisanmälningar av denna typ helt enkelt inte görs eller görs i väldigt liten skala, eller att media väljer att inte publicera artiklar kring dem. Detta betyder inte nödvändigtvis att de inte existerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Syra i ansiktet och hedersmord är absolut inte relaterat till någon religon utan är kulturellt betingat, på samma sätt som att vi "kristna" dansar runt granen. Det är inte nämnt i bibeln eller påfunnet av kyrkan, vi gör det ändå när det är dags att fira Jesu födelse.

 

Inom många kristna inriktningar är det OK att "**** runt" lite då och då, bara man biktar sig ibland. Abortmotståndare mördar i guds namn, o s v.

 

De flesta religoner bygger på samma budskap: Älska din nästa. Låt oss ta fasta på det och sluta smutskasta varandra.

 

Jag själv är ateist, men jag försöker älska min nästa ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Communitys väljer ju sina egna regler och så länge inte innehållet bryter mot lagen är det inget som hindrar den från att vara enkelsidig, dvs. bara tillåta åsikter de själva tycker om.

 

Jag menade bara att folk tycker att det är polisanmälningsbart om någon skriver white power men helt okej om någon skriver black power fast det är precis samma sak. Själv tycker jag inte att något av dessa ska anmälas. Jag skrev ju förut att dom på communityn hade sagt att det fanns inget dom KUNDE göra åt saken att någon hade skrivit black power mm. Efter att jag läste ditt svar så antar jag att det snarare var så att dom på communityn inte VILLE göra något åt saken. Jag pratar om mentaliteten hos svenskar idag. Dom tycker att det är helt okej att säga black power men inte white power. Varför?? Jag tror inte heller att dom som har communityn tillhör den negroida rasen, att det skulle vara därför dom tillåter sådana uttryck.

 

Visst ska alla behandlas lika inför lagen och ingen skall "förföljas" oavsett vad man tycker om deras åsikter. Nu vet jag inte vilken uthängning just detta rör sig om, men på rak arm låter det självklart fel.

 

Då har du missat något. Det var tidningen Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet som publicerade passbilder , för och efternamn och lite personlig information på var och en av dom uthängda s.k. högerextremister. Jag skickar en länk.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/9911/30/nazi/nazi2.html

 

 

Överlag tycker jag inte du ska blanda ihop vad du ser i media eller på internet med lagar och rättvisa. Media är till så stor del full av dubbelmoral, billiga trick och annan smörja att man inte ska gå och hetsa upp sig över det.

 

Jag håller inte med dig. Media är ett starkt propagandavapen och folk bildar sig en uppfattning av saker och ting just genom media medvetet eller undermedvetet.

 

Att du inte hittar domar för hets mot folkgrupp där offren är etniska svenskar beror antingen på att polisanmälningar av denna typ helt enkelt inte görs eller görs i väldigt liten skala, eller att media väljer att inte publicera artiklar kring dem. Detta betyder inte nödvändigtvis att de inte existerar.

 

Sant sant. Därför uppmanar jag alla som läser detta att ta fram, låt oss säga fyra domar om hets mot folkgrupp, där offren är ljushyade. Jag kan helt säkert gräva fram det tredubbla på nolltid när det gäller hets mot folkgrupp där offren har varit av annan etnisk härkomst.

 

En annan sak också. När en afrikansk pojke blev dödad i NORGE av norska s.k. skinheads så skickade julgrisen Göran Persson blommor till offrets familj. Men när det har dödats svenska ungdomar i SVERIGE av främlingar, bara p.g.a. att offret har varit svensk enligt gärningsmännens egen berättelse i polisförhören, så har det inte skickats några blommor av vare sig Persson eller några andra. Det visar var regeringen står någonstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syra i ansiktet och hedersmord är absolut inte relaterat till någon religon utan är kulturellt betingat, på samma sätt som att vi "kristna" dansar runt granen.

 

Lite skillnad på att dansa runt granen och kasta syra i ansiktet på någon. Nu åtalades en man i Sverige för att ha skjutit ihjäl en 13-årig flicka med drygt 80 skott i något muslimskt land, minns ej vilket. Hennes brott, hon åkte bil med grannens son. Om det bara är kulturellt betingat som du skriver så vill jag inte ha hit den kulturen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, en sådan kultur vill inte jag heller ha hit. Det tror inte heller att någon muslim skulle önska.

 

Vad jag menar är att man inte ska blanda ihop religion och kultur. Religion är skapad av människor med goda intentioner men den utnyttjas av de som är onda och trångsynta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle vara född eller flytta till Kina och få medborgarskap där, skulle jag då vara kines??

 

Ja exakt. Det är så det funkar med medborgarskap, även i Kina skulle jag tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte vara kines. Jag skulle vara finsk med ett kinesiskt medborgarskap. Man tillhör inte ett folkslag bara för att man är medborgare i det landet. Eller skulle jag säga till mina föräldrar att dom skulle bli tvungna att sluta kalla mig finsk för jag är kines numera?

 

[inlägget ändrat 2006-01-14 00:43:15 av Goblin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog elte kalla digh kines på skoj unde rsläktmiddagar osv.

 

Om du sedan giftre dig med en kinesiska och fick bnarn skull ejag kalla dig banbrytand pionjär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent juridiskt sett skulle du vara Kines.

Vad du kallar dig själv är en annan sak.

Min poäng var att det inte skulle tillföra något relevant till nyheten om aftonbladet skrivit att dom skyldiga i våldtäktfallet ursprungligen var somalier.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYS 64738 skrev:

 

Min poäng var att det inte skulle tillföra något relevant till nyheten om aftonbladet skrivit att dom skyldiga i våldtäktfallet ursprungligen var somalier.

 

Om det tillför något relevant till nyheten är väl tveksamt men det var väl inte riktigt det saken gällde. Det som har upprört några i tråden är väl just att man från medias sida försöker tysta ned brott utförda av icke etniska svenskar. Till viss del så håller jag med dem i den kritiken.

 

I sverige har vi ett problem med att vissa invandrargrupper är kraftigt överrepresenterade i framför allt våldsbrottsstatistiken. Det är ett faktum som vi inte kommer att lösa genom att tiga om saken. Får jag en pakeringsbot så inte försvinner den för att jag lägger den längst in i handsfacket.

 

BRÅ - rapporten var mycket tydlig (självklart så har jag läst den i sin helhet) men istället för att på ett så pedagogiskt sätt som möjligt förklara innehållet i den så väljer media att försöka mörka. Man kunde läsa saker som "de flesta brott begås av svenskar". Det är väl självklart och en idiotförklaring av läsaren.

 

Rapporten finns att ladda hem här: http://surl.se/agdp

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng var att det inte skulle tillföra något relevant till nyheten om aftonbladet skrivit att dom skyldiga i våldtäktfallet ursprungligen var somalier.

 

Jag håller inte alls med dig. Självklart är det relevant när dom flesta gruppvåldtäkter sker av icke etniska svenskar mot etniska svenskar. Många av främlingarnas brott anser jag är rasistiska och riktade mot just svenskar. Skulle det vara en slump och att vem som helst kan råka ut för en våldtäkt så skulle väl det vara rimligt att 10 % av offren skulle vara av utländsk härkomst om 10 % av sveriges belfolkning har utländsk påbrå. Men jag vågar nästan påstå att inte en enda överfallsvåldtäkt finns anmäld där offret har varit en muslimsk kvinna med slöja. Visst finns det galna svenskar som våldtar också men gruppvåldtäkterna är konstigt nog alltid utförda av främlingar. Jag påstår att det svenska folket får betala priset för politikernas mångkulturella experiment.

 

 

BRÅ-rapporten är väl inte heller riktigt sann? Alla andra-generationens invandrare klassas ju som "svenskar" i rapporten??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att svaret på livet, universum och allting är 42. Man kan inte veta svaret och frågan samtidigt. En mycket uttömmande tråd må jag säga;)

 

Min åsikt

 

För att återgå till ursprungsfrågan? Spelar det verkligen någon roll vilken religion som avses?

 

Hot och misshandel av baby och sambo
är väl förkastligt oavsett vilken religion som de inblandade kommer ifrån. Det är faktiskt förkastligt att bete sig så i alla de större religionerna. Jag tycker att det är bra att de inte pekar ut folkgrupper i media då detta ofta gör att många drar alla i den gruppen över en kam. Det kan vi vara utan. Det finns många av annan härkomst och religion som är bra och ändå inte beter sig illa mot nära och kära utan är som folk är mest. Det är väl brottet i sig i artikeln som det gäller ändå?

 

 

 

 

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara en slump och att vem som helst kan råka ut för en våldtäkt så skulle väl det vara rimligt att 10 % av offren skulle vara av utländsk härkomst om 10 % av sveriges belfolkning har utländsk påbrå.

Så är det ju naturligtvis inte om de som befinner sig i sådana situationer där de kan råka ut för något inte har samma bakgrund som normalbefolkningen.

Det är nog så att utländska kvinnor är underrepresenterade på fester/barer där mycket fylla förekommer t ex.

 

Det här är samma typ av felaktig hantering av statistik: Det är mycket färre äldre människor som blir nedslagna nattetid i Stockholms centrum än deras andel av befolkningen, därmed är det säkrare att vara gammal om man är i Stockholms centrum nattetid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goblin skrev:

BRÅ-rapporten är väl inte heller riktigt sann? Alla andra-generationens invandrare klassas ju som "svenskar" i rapporten??

 

Du har inte läst rapporten va?

 

I rapporten ingår: utrikesfödda, inrikesfödda barn med minst en föräldrar utrikesfödd.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillbringar i perioder längre tid i ett asiatiskt land som utan överdrift kan räknas som ett av de mest gästvänliga länder i världen.

MEN det finns ett stort MEN om du på något sätt missbrukar dess gästvänlighet är du väldigt illa ute , begår du ett i Sverige klassat relativt beskedligt brott hamnar du antingen i fängelse och/eller utvisas för all framtid, likaså om du inte inom en viss period kan visa att du själv bidrar till din försörjning .

Är det inte lite av detta vi tappat här , bristen på att ta seden dit man kommer och att visa det gästvänliga landet där vi är gäster vår goda avsikt ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BRÅ-rapporten är väl inte heller riktigt sann? Alla andra-generationens invandrare klassas ju som "svenskar" i rapporten??

Vad menar du med sann här? Detta har ju tagits upp om och om igen i denna tråd och överallt. I juridisk mening är du svensk om du har svenskt medborgarskap.

 

Du kommer för övrigt med påståenden som du inte baserar på någon reell statistik vad jag kan se. Jag nämner några:

 

. när dom flesta gruppvåldtäkter sker av icke etniska svenskar mot etniska svenskar

- inte en enda överfallsvåldtäkt finns anmäld där offret har varit en muslimsk kvinna med slöja

- gruppvåldtäkterna är konstigt nog alltid utförda av främlingar.

 

Jag tänker inte säga att dessa påståenden är rätt eller fel, jag tänker däremot tala om för dig att din debattteknik behöver en hel del mer förfining. Skall du slänga ur dig påståenden av denna karaktär så backa upp dessa med fakta, annars låter du bara som ännu en rädd liten svensk tomåring som tycker det är lättare att få kompisar genom att följa strömmen och hata allt som skrämmer dig.

 

Hårda ord kanske, men om du inte själv inser vad tomma anklagelser utan bas innebär så får du acceptera att dina ord får ett sådant bemötande från vissa, däribland mig.

 

Än en gång, jag säger inte att det du säger är vare sig fel eller rätt, men du står för bevisbördan iochmed att du är uttalaren av sådana anklagelser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

I juridisk mening är du svensk om du har svenskt medborgarskap.

 

Men inte i rapporten, där använder man följande begrepp:

 

Båda föräldrar födda i sverige

 

En av föräldrarna ej född i sverige

Båda föräldrarna ej födda i sverige.

Utlandsfödd.

 

Du kommer för övrigt med påståenden som du inte baserar på någon reell statistik vad jag kan se. Jag nämner några:

 

. när dom flesta gruppvåldtäkter sker av icke etniska svenskar mot etniska svenskar

- inte en enda överfallsvåldtäkt finns anmäld där offret har varit en muslimsk kvinna med slöja

- gruppvåldtäkterna är konstigt nog alltid utförda av främlingar.

 

Var Goblin fått sina "fakta" ifrån har jag ingen aning om men det är inte från BRÅ - rapporten i vilket fall.

 

De flesta våldtäkter begås av svenskar (båda föräldrar födda i sverige) vilket är helt självklart då svenskar utgör den absolut största andelen av den totala populationen.

 

Men det finns en krafigt överrepresentation av utrikesfödda (det är 4,7 gånger vanligare i denna grupp se bifogad bild) och i viss mån av den båda andra grupperna som inte har båda föräldrar födda i sverige.

 

Att 4,3 ‰ av de utrikesfödda finns i "misstankeregistret" är anmärkningsvärt i sig men det blir ännu mer anmärkingsvärt om man beaktar att siffran i tabel 6 (se bild) är för hela gruppen utrikesfödda. Plockar man ut vissa invandrargrupper så stiger siffran avsevärt.

 

Det är bara att ladda hem rapporten http://surl.se/agdp skriva ut och ta fram miniräknaren.

 

 

[bild bifogad 2006-01-14 23:30:37 av NWM]

[inlägget ändrat 2006-01-14 23:31:03 av NWM]

794335_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte i rapporten, där använder man följande begrepp:.......

.

 

Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag inte läste rapporten, även om det inte var det jag var inriktad på i det inlägget.

 

Men det finns en krafigt överrepresentation av utrikesfödda

Som jag sade så var det inte riktigheten i påståendena jag reagerade över just där, utan sättet att slänga ur sig saker utan grund (tar i trä själv självklart).

 

Jag bemöter, eller erkänner misstag, (oftast) hoppas jag liknande krav på förklaringar över till synes grundlösa påståenden jag själv kommer med i diskussioners hetta.

 

Goblin får gärna komma med egna baser för sina åsikter, även om du NWM lagt fram ett par åt personen. Jag är inte så intresserad över faktiskt statistik som de attityder som driver fram hat.

 

F.ö, är all form av sk. "hederskod" en väldigt svår attityd att förändra. Den har förekommit eller förekommer faktiskt i alla kulturer. Vi i västvärlden har valt att kalla vår egen variant för svartsjuka, stolthet o dyl, något som ligger bakom en väldigt hög andel av morden idag. Fast det kanske inte räknas in i Goblins och andras hedersmordsstatistik?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hedersmord handlar om äganderätt, att kvinnan ägs av mannen

De fall som funnits i Sverige handlar om ofta unga kvinnor som gör vad vi Svenskar förväntar av dom nämligen försöker bli integrerade i det Svenska samhället, det faller inte i god jord då familjen anser sig tappa kontrollen över kvinnan

De flesta hedersmord begås idag inom grupper som bekänner sig till islam. Det är inte heller ovanligt att förövarna hänvisar till islam när de ställs till svars för sina handlingar, trots att det inte finns ngt stöd för detta i koranen.

Hundratals unga kvinnor med invandrarbakgrund hör av sig till myndigheterna för att få hjälp att komma ur en hederskultur som i ”bästa” fall kan resultera i att de blir misshandlade och som i ”sämsta” fall kan resultera i att de blir mördade. Mindre än fem procent av dem kommer att erbjudas skyddat boende. Resten kommer att fortsätta att leva i ständig rädsla.

Sedan har vi avarter som könsstympning, tvångsgiftemål osv som dock är en annan historia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att det framgår att jag inte delar Goblins eller mrcreosotes åsikter.

 

Som jag sade så var det inte riktigheten i påståendena jag reagerade över just där, utan sättet att slänga ur sig saker utan grund

 

Att Goblin har hittat på sina siffror är ställt bortom allt tvivel anser jag.

 

Goblin får gärna komma med egna baser för sina åsikter, även om du NWM lagt fram ett par åt personen

 

Det där är en svår avvägningsfråga tycker jag. Min grundinställning är dock att man skall bemöta personer som för fram den här typen av åsikter med fakta i en dialog.

 

Jag är inte så intresserad över faktiskt statistik som de attityder som driver fram hat.

Utöver att jag är intresserad av statistiken så delar vi intresset av att förstå processerna bakom hatet.

 

Min hypotes, som jag inte kan bevisa, är att man inom de här grupperna av främlingsfientliga känner ett starkt utanförskap.Man har låg utbildning, inget jobb och ingen tro på att saker skall bli bättre. I det läget så behöver man någon som har det ännu sämre för att inte må alltför dåligt.

 

Om BRÅ skulle skriva en rapport om kriminalitet i dessa grupper så finns det med största säkerhet (jag vet inte men jag sätter utan rädsla en tusenlapp) inte en enda invandrargrupp som ens kommer i närheten av dessa gossars brottsfrekvens.

 

Observera att jag inte på något sätt påstår att någon skribent i den här tråden till gruppen.

 

-nisse

Failure is not an option!

It comes bundled with the software.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är samma typ av felaktig hantering av statistik: Det är mycket färre äldre människor som blir nedslagna nattetid i Stockholms centrum än deras andel av befolkningen, därmed är det säkrare att vara gammal om man är i Stockholms centrum nattetid.

 

Men trots det händer det att gamla människor blir slagna och rånade. Det behöver inte vara natt och inne i stan för att någon ska bli överfallsvåldtagen. Det finns olika slags våldtäkter. Nr 1. S.k. daterape sker oftast att två träffas på krogen och gör sällskap hem och så drogas och/eller våldtas offret. Där förstår jag att dom flesta av offren är etniska svenskar eftersom det inte finns så många muslimska tjejer med slöja ute i nattlivet. Nr 2. Våldtäkter som sker i familjen. Där kan kan jag tänka mig att det finns även muslimska kvinnor som blir våldtagna av sina egna män. Nr 3. Överfallsvåldtäkter. Dom våldtäkterna kan ske VAR OCH NÄR SOM HELST. Där påstår jag att dom flesta offer är etniska svenskor. Det är bevisat att icke etniska svenskar är överrepresenterade procentuellt i brott som våldtäkt och om dom människor nu bor i invandrartäta områden så borde ju fler muslimska kvinnor bli offer för överfallvåldtäkter om inte våldtäkterna skulle vara riktade mot just etniska svenskor. Nr 4. Överfallsgruppvåldtäkter. Har aldrig hört talas om en överfallsgruppvåldtäkt som har begåtts av etniska svenskar. Mina källor för statistik är bl.a. folk som har kartlagt sexualförbrytare och kriminologen Leif GW Persson som har sagt att icke etniska svenskar är överrepresenterade i sådana brott.

 

 

Du har inte läst rapporten va?

 

I rapporten ingår: utrikesfödda, inrikesfödda barn med minst en föräldrar utrikesfödd.

 

Nej jag har inte hunnit blädra igenom rapporten ännu. Skall göra det.

Men tredje generationens invandrare är inte inräknat i rapporten enligt ditt svar. Finns ju faktiskt folk i Sverige som inte är etniska svenskar vars föräldrar är födda i Sverige.

 

 

Vad menar du med sann här? Detta har ju tagits upp om och om igen i denna tråd och överallt. I juridisk mening är du svensk om du har svenskt medborgarskap.

 

 

När du säger svensk så beskriver du uppenbarligen ett medborgarskap. När jag skriver svensk så beskriver jag ett folkslag. Jag struntar i hur man klassas juridiskt, man har fortfarande inte samma rastillhörighet.

 

 

annars låter du bara som ännu en rädd liten svensk tomåring som tycker det är lättare att få kompisar genom att följa strömmen och hata allt som skrämmer dig.

 

 

Jag kanske låter så i dina öron. Måste bara påpeka att jag varken är tonåring eller svensk. Att hata allt som skrämmer en är inte att följa strömmen, att följa strömmen är snarare att acceptera allt och bli en s.k. humanist/pacifist. Och jag hatar inte allt som skrämmer mig, jag hatar allt som inte skrämmer mig och det är den svenska mentaliteten, att inte våga säga ifrån.

 

[inlägget ändrat 2006-01-15 04:10:48 av Goblin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hypotes, som jag inte kan bevisa, är att man inom de här grupperna av främlingsfientliga känner ett starkt utanförskap.Man har låg utbildning, inget jobb och ingen tro på att saker skall bli bättre. I det läget så behöver man någon som har det ännu sämre för att inte må alltför dåligt.

 

 

Jag som tyckte att du var vettig och så kommer du med ett sådant här inslag. Det är ungefär som påståendet att alla stackare som har blivit mobbade, haft trasiga leksaker och spik i blöjan är främlingsfientliga. Kom igen, skärp dig. Sådant säger folk bara i slutet av en diskussion när dom inte har något annat att säga. Och jag vet att du är smart och har annat att säga så än en gång, skärp dig.

 

 

Om BRÅ skulle skriva en rapport om kriminalitet i dessa grupper så finns det med största säkerhet (jag vet inte men jag sätter utan rädsla en tusenlapp) inte en enda invandrargrupp som ens kommer i närheten av dessa gossars brottsfrekvens.

 

 

Har du hört talas om Naserligan även kallad Albanligan (albaner), Militärligan (jugoslaver), Fittjaboys (blandade invandrare), Original gangsters (blandade invandrare men grundades av syrianer), International Evil Minds (afrikaner för det mesta), Fucked for life (blandade invandrare med någon enstaka etniskt svensk, åtalas nu för det uppmärksammade värdetransportrånet vid Hallunda), BMW-ligan (blandade invandrare), Bandidos (blandade medlemmar fast nästan hela göteborgsavdelningen och stockholmsavdelningen är invandrare), södertäljenätverket (invandrare, sköt mot polishuset i södertälje med automatvapen), Tenstagänget (invandrare), Grimstaboys (invandrare)??

Det här är bara några av alla gäng som finns som för det mesta består av invandrare eller andra generationens invandrare som är grovt kriminella. Och med tanke på hur många sådana gäng det finns som INTE har något namn så kan jag garantera dig att dom är mer kriminella än alla s.k. främlingsfientliga grupperingar. Nu har jag nämnt 11 kriminella grupperingar där dom flesta "medlemmar" är invandrare. Kan du nämna lika många grupperingar med s.k. främlingsfientliga åsikter som också är kriminella. Skulle vilja veta vilka det är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest kända hedersmordet, på Fadime, begicks inte ”inom grupper som bekänner sig till islam”. Varken hon eller hennes familj är/var muslimer.

 

Könsstympning förekommer både inom islam, kristendom och vissa afrikanska religioner. Om jag minns rätt så är det söder om Sahara där det förekommer mest. Att media endast pratar om könsstympning inom islam är en annan sak.

 

Tvångsgiftermål är lika vanligt mellan assyrier, i Sverige kallade för syrianer, som mellan muslimer. Det har med deras kultur och inte religion att göra.

 

Att araber, och därmed deras kultur, utgör mindre än en fjärde del av världens muslimer brukar aldrig spela någon roll i sådana debatter.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...