Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rome Total War


OdMan

Rekommendera Poster

Tja. jag vill görs så att jag kan modda mitt total war men jag har tyvärr laddat ner det från dc++, och därför så är det omöjligt att starta spelet; utan det kraschar och allt som man har hunnit med blir försvunnet.

 

Min fråga är om det är möjligt att göra något så att man kan ladda ner mods och få dem att funka utan att Rome blir ostabilt.

 

finns det något sätt att bränna det eller nt så att man kan köra så.

 

Behöver er hjälp så mkt för jag vill körs en realism mod. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något sätt att bränna det eller nt så att man kan köra så.

 

Eforum har regler som du kanske behöver läsa:

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

"8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi vill inte hjälpa dig eftersom vi kan dissa dig. Helt gratis det också. Visst är det kul med saker som är gratis..?

 

[sH]

 

PS Om du inte redan fattat det så bryter din fråga mot regleran på Eforum och spelet är värt de kronor det kostar. DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du medveten om att du här erkänner ett lagbrott? Efter 1:a Juli 2005 är det inte längre tillåtet att varken dela ut saker eller tanka ner saker med hjälp av fildelningsprogram som till exemelDC++. Bara så du vet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i den lagen står det at man får andvända nedladdat material privt och inte ge ut det, jag använder allt jag laddar ner privat därför så får jag ha det.

 

Den lagen är oxo absurd eftersom 70% av de som använder internet i sverige har vid ett eller annt tillfälle laddat ner något från dc++ , kan tänka mig att ni själva gjort det oxo.

 

Var inte hypokritiker. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i den lagen står det at man får andvända nedladdat material privt och inte ge ut det, jag använder allt jag laddar ner privat därför så får jag ha det.

 

Ehh, vardå? Det är olagligt att ladda ner saker som du inte har tillåtelse att ladda ner. Du menar alltså att det står att det är fritt fram att använda saker som du tankat ner olagligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OdMan skrev:

i den lagen står det at man får andvända nedladdat material privt och inte ge ut det, jag använder allt jag laddar ner privat därför så får jag ha det.

 

Var inte hypokritiker.

Få använda det man laddar hem privat? Men lagen säger väl att nedladdning av upphovsrättsskyddat material är förbjuden? Alltså får du inte hämta sådant, även om det är för privat bruk.

Nåja, det är vad jag har hört.

 

Det var egentligen inte anledningen till inlägget, utan vad betyder "hypokritiker"? Vad innebär det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är absolut inte fritt fram utan bara privat, och desuton so stjäl man inte filer utan man delar helt legalt, det är det dc går ut på att man måste dela med sig för att få något, desutom så kan man nog söga att svenska är de största användarna på dc, svenskarna har störst hubbar och delar med sig mest filer, om de verkligen var olegalt så skulle man lätt kunna stänga ner de här hubbarna men eftersom ingen har gjort nåhot så kan man anta att denna lag är ett skämt som bara få av befolkningen, medan en mycket större del använder det. jag skulle oxo vilaja ta detta tilfälle i akt att påpeka att sverige är det enda land i eu som ar förvjudit detta delande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså i lagen står det att man inte får lada ner upphovsrättskyddat material, men det delningen på dc är legal eftersom att på allt upphovsrättskyddat material står det att man inte får sistributera det men de som delar med sig tjänar inte något på detta så det bir inte heller en profit, hde de verkligen tagit denna lag på allvar så hade de stängt ner de 100 tals hubbar som styrs av svenskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man delar helt legalt, det är det dc går ut på att man måste dela med sig för att få något

 

Så eftersom DC går ut på att man delar med sig så blir det automatiskt lagligt?

 

Roligaste kommentaren idag :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt i att de flesta Internetanvändare vid något tillfälle laddat hem upphovrättskyddat material. Men att forumreglerna ser ut som de gör kan ju bero på att det är ett företag som står bakom Eforum - IDG. Skulle inte tro att de vill förknippas med såna här trådar. Personligen gillar jag att Eforum har fått en mer seriös prägel än många andra forum på nätet. Det finns säkert andra forum som välkomnar dina frågor på ett annat sätt, men de får söka efter själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte att tjäna pengar som är olagligt, det är att ladda ner och att dela ut skyddat material som är olagligt.

 

(förutsatt att du inte fått rättighet att göra det, förstås)

 

[inlägget ändrat 2005-12-08 13:12:51 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag tänker inte diskutera det med er, ni vet säkert bättre om idg. jag kommer att leta på annat håll.

 

Får la hålla det mer seriöst då. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OdMan skrev:

Ok jag tänker inte diskutera det med er, ni vet säkert bättre om idg. jag kommer att leta på annat håll.

 

Får la hålla det mer seriöst då. Tumme upp

Det där var banne mig värt en poäng! Helt rätt inställning :)

 

Väntar dock fortfarande på en beskrivning av "hypokritiker". Googlade lite, men hittade inget som direkt förklarade ordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe..nä e hypokritiker är en person som säger som te.x. att man snackar om att det är olagligt att göra en sak och sedan gör man det själv. det är ungefär innebörden.

 

men vem är inte det vid ett eller annat tilfälle. ;)

 

Aja tack för infon i alla fall, då får man la akta sig för att bryta lagen i fortsättningen.

 

Bye Bye

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vem är inte det vid ett eller annat tilfälle. Ironi

 

Det skulle aldrig någonsin falla mig in att göra något som är det minsta olagligt!!!

 

Hmmm.... Eller? ;)

 

Har heler aldrig hört uttrycket hypokritiker men ser (Google) att det minsann inte var nåt hemkokt uttryck. Där ser man.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hycklare borde vara ett annat ord då

Jepp, eller snarare det rätt ordet, men tonåringar idag föredrar att leka med ny-svengelska ord istället. ("öh, adda mig om du kan helpa mig ba...", suck)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett sätt tycker jag att det är bra att språket är böjligt och flexibelt och utvecklas för att täcka in nya betydelser eller användas i nya sammanhang, det har det ju alltid gjort, men ibland blir det fel.

 

Tyvärr sprider sig felaktigheterna, dvs när man skriver fel ord för saker som det redan finns adekvata ord för, förmodligen pga av influenser av vad orden heter eller hur de böjs på engelska, och det verkar som om det beror på en förlorad språkkänsla för de svenska varianterna. Vilket även kan ses på Buggy:

http://buggy.nu/index.php?a=overview2

 

Jag säger:

ett headset -flera headset (inte headsets),

en spelkontroll - flera spelkontroller (inte spelkontrollers)

 

Eller vad säger ni, grabs? :-)

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medveten att du försöker lägga ner diskussionen och att den vid det här laget redan håller på att dö ut, men jag förbehåller mig rätten att svara på det du skrivit direkt till mig. Har inte tittat forumet före nu så jag har hur som helst inte haft chansen innan.

 

För det första blir jag grymt irriterad på dig när du kallar mig "hypokritiker". Vad jag vet finns det inte ens ett svenskt ord som är så utan det låter "direktförsvenskat" från engelskans ord hypocrite. Det ordet du söker är hycklare. Men men... Nog använder jag mig själv av "försvenskade" ord, det är inte påängen. Påängen är att du kallar mig hycklare utan att ha en jädra aning om vad jag sysslar med. Som du själv förklarar ordet i ett senare inlägg i tråden. Att man säger att man inte ska göra en sak, men sedan gör det själv. Var, peka gärna ut var jag påstår att jag tankar ner spel och bränner dessa för privat bruk? Du hittar inget exempel på det? Nähä.... Vad underligt....

 

Sen när det gäller lagen verkar det som om du är oinformerad, det var därför jag upplyste dig om det från början. "Så du vet" skrev jag. Innan 1:a Juli 2005 fick man tanka ner hur mycket man ville. Bränna ner det och ta 100 kopior på det om man så ville. Helt legalt, inga problem alls. Du fick till och med dela ut skivorna bland dina kompisar om du ville, eftersom det var dina kopior. Men, du fick inte tjäna pengar på det, dvs ta betalt för dina kopior. Kruxet var bara att du fick förvisso tanka ner hur mycket du ville, det som var olagligt var att dela ut någonting...

 

Efter 1:a Juli 2005 är det däremot inte tillåtet att längre dela ut heller. Du säger att då borde det väl vara jättelätt att bara stänga ner alla hubbarna? Kanske det, jag har inte en aning om hur lätt det skulle vara. Har ingen som helst erfarenhet när det gäller att spåra upp hubbar och bevisa att de sysslar med olagliga saker för att sedan kunna stänga ner dom. För du kan inte stänga ner någonting innan du bevisat att det förekommer olaglig verksamhet. Enligt svensk lag är man oskyldig till motsatsen bevisats. Tror ärligt talat att det är svårare än det kan verka. Vad jag däremot vet, är att det inte längre är tillåtet att varken tanka hem, eller dela ut.[

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GoldHeart:

 

Sen när det gäller lagen verkar det som om du är oinformerad, det var därför jag upplyste dig om det från början. "Så du vet" skrev jag. Innan 1:a Juli 2005 fick man tanka ner hur mycket man ville. Bränna ner det och ta 100 kopior på det om man så ville. Helt legalt, inga problem alls. Du fick till och med dela ut skivorna bland dina kompisar om du ville, eftersom det var dina kopior. Men, du fick inte tjäna pengar på det, dvs ta betalt för dina kopior. Kruxet var bara att du fick förvisso tanka ner hur mycket du ville, det som var olagligt var att dela ut någonting...

 

Är du fullständigt säker på det? Jag är rätt säker på att du aldrig fått tanka ner program lagligt, bara musik och filmer. Och eftersom det var ett spel det handlade om, så tror jag du har fel.

[inlägget ändrat 2005-12-08 19:59:05 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...