Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bossar!


thawra

Rekommendera Poster

Bossar är nog den sämsta uppfinning jag sett i spelvärlden...:thumbsdown:

 

Varför måste det finnas en supersvår person vid slutet av varje nivå? Jag tycker det sänker spelglädjen avsevärt...

 

Jag köpte nyligen ett spel som jag gillade starkt... fram tills jag mötte den "klassiska bossen"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh du spelar "fel" sorts spel.

 

Jag kör i princip bara bil/mc-spel och där finns det inga andra bossar än din egen förmåga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninja gaiden heter spelet... minns aldrig om de e quake stilen som e fps eller så som i gaiden där man ser hela gubben :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är inget jag hört talas om.

 

Jag har testat lite RPG och sånt men aldrig fastnat för det.

 

Jag tänker så mycket på jobbet på dagarna så när jag kommer hem vill jag bara slappa, typ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan förstå de...

 

dock finner jag det både avslappnande och stimulerande att spela spel som detta... bortsett från bossdelen då...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite som när man fastnar på en bana - ma kan köra den på 1 minut och 10 sekunder men man måste köra 2 sekunder snabbare! Fan!!!!!!!! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de e nog lite så... jag saknar lite kraft för att slå bossen... hade jag haft lite kraft till så hade jag klarat de :)

 

ungefär som när man kör race och man pressar gasen för varje liten hundradel, målet är nära men endå miltals därifrån :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! :-)

 

Jo, bossar kan vara irriterande. Spelade t ex aldrig klart PoP2 pga av att jag inte orkade hålla på med sista striden. Och då hade jag ändå kört så avancerat att jag skulle kunna få båda två sluten - tyvärr innebar det två bossfajter såklart, en för varje slut, och jag orkade helt enkelt inte engagera mig mer. Jag vet fortfarande inte hur PoP2 slutar.

 

Då tyckte jag det första PoP var en befrielse, utan sina bossar, med en mer jämn spelupplevelse, och inte samma känsla av "spel" utan av flytande berättelse. Men uppenbarligen hade många tyckt att det var för jämnt och konturlöst, så de införde lite bossar till tvåan. På gott och ont.

 

Fast det första PoP hade ändå sina jobbiga moment. Jag misslyckades hela tiden vid ca 50% av spelet, men det berodde inte på att jag var kass, utan på att spelet hela tiden envisades med att byta synvinkel i ett kritiskt läge när man sprang runt ett torn på ett golv som gav vika och man var tvungen att springa uppför en vägg och göra en bakåtsaltomortal och greppa en stång innan golvet var helt borta. Det var inte långt ifrån att jag kastade alltihop i väggen efter otaliga försök, och jag lät bli att spela på flera veckor. Kanske var det ett läge där en gamepad hade gett bättre kontroll än mus och tangentbord? Sedan fick jag iaf för mig att försöka igen, och då funkade det på första försöket! Antar att det är med bossar och trixiga situationer som med trisslotter - plötsligt händer det! :-)

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar... :)

 

Jag har ennu inte givit upp nåt spel pga bossar, men har iofs inte spelat så många spel av den sorten... jag har dock fuskat en gång i ett spel bara för att få se slutet... och jag avskyr normalt sett att fuska... man förlorar ju all spelglädje. Men vad gör man :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag fastnat på KOTOR2´s boss.. =)

Den där den gamla onda tanten styr två flygande lasersvärd efter dig? Den tyckte jag inte var sådär jättesvår, även om det tog ett tag att klara av den. KOTOR 1&2 var riktiga höjdarspel, jag hoppas de kommer ut med något liknande snart igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. Höjdare är ordet :thumbsup:

Vet inte vad är med min "gubbe" då.. hela spelet har vart rätt lätt.. tom "liket" man slogs mot innan tanten..

Men just tanten är skitsvår =)

Men, det löser sig, brukar göra det bara man ger sig den på d.. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men just tanten är skitsvår =)

Jag har för mig att jag löste det genom att i korta intervall, när man springer framför svärden, vartannat om pausa och slänga iväg blixt-kraften mot svärden och mot tanten. Det tog en hel del tid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, där ser jag problemet, jag har ingen blixtkraft =)

Behöver inte vara så, men jag fann att blixtarna var den ultimata jedi-kraften. Den ska tydligen vara ännu starkare om man dessutom är en mörk Jedi (vilket jag valde att inte dra mig åt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har nog inte valt nån sån kraft.. Kanske borde göra det nästa gång ajg försöker mig på det

Definitivt, en klar lifesaver.

 

Du är kanske inte den bästa att fråga eftersom du inte spelat klart än men är det någon som har valt den onda sidan och kan berätta om och isåfall hur spelet slutar i denna inriktning. Del 1 körde jag i båda inriktningarna och skillnaden var ju inte direkt värd besväret i slutet, däremot är ju skillnaden i själva spelet rätt annorlunda, vad gäller dialog med karaktärerna.

 

[inlägget ändrat 2005-11-19 18:54:37 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, bossar kan vara irriterande. Spelade t ex aldrig klart PoP2 pga av att jag inte orkade hålla på med sista striden.

 

Det brukar vara så för mig också, är slutbossen idiotiskt svår lägger jag ner spelet för då finns det ändå inget nöje kvar i det. Jag avskyr bossar.

 

Quake 4 innehöll iofs mängder av mellanbossar men eftersom de var ganska simpla gjorde det inte så mycket. När jag spelade demot till F.E.A.R så tyckte jag det slutade med en bossvarning, men till min stora glädje senare så innehöll ju inte spelet en enda boss! Och det var faktiskt ett av de bästa fps:en jag nånsin lirat.

 

Det skulle iaf inte förvåna mig om de börjar lägga in bossar i spel som Call of Duty också..! En gigantisk übertysk som har intagit botten av atlanten och som måste bekämpas medelst harpun med blombuketter. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle iaf inte förvåna mig om de börjar lägga in bossar i spel som Call of Duty också..!

Det hoppas jag inte (om det nu blir några fler versioner, hoppas det kommer ett par XPs till 2:an snart dock), men en av de sista uppdragen i CoD2 var inte helt lätt (den på toppen av berget). Sjukt intensivt var det.

 

Så du (RN) rekommenderar F.E.A.R då? Tittade snabbt på screenshots:en och fick för mig att det bara var ett jobbigt skräck-FPS i stil med Area 51. (Har lite svårt för zombie-spel, för svaga nerver =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du (RN) rekommenderar F.E.A.R då? Tittade snabbt på screenshots:en och fick för mig att det bara var ett jobbigt skräck-FPS i stil med Area 51. (Har lite svårt för zombie-spel, för svaga nerver =)

 

Area 51 brydde jag mig inte ens om att spela klart demot till eftersom det verkade vara en medioker dussinskjutare, som av någon anledning förde mina tankar till det gamla Chaser(!) F.E.A.R tyckte jag däremot var ett riktigt bra spel. Inte perfekt naturligtvis, men sådana finns inte.

 

Doom 3 var ju rena skräckupplevelsen och ingenting annat! :) F.E.A.R skräms också rätt mycket men det är varvat mellan att ibland vara kul action och ibland skrämmas ordentligt på ett överraskande sätt, och på ett annat vis än Doom 3. Spelet erbjuder, trots det faktum att det är ett fps, en upplevelse som jag faktiskt inte tycker liknar någonting annat. Det är varvat mellan som sagt både kul action och otäck skrämsel, och till det följer en story fylld av mystik som får en att undra vad det egentligen är som pågår. Och en lika imponerande AI har jag ärligt talat aldrig varit med om sedan Far Cry.

 

Med rätt grafikkort är spelet dessutom otrolig ögongodis, vet inte hur kul det hade varit med ditt FX5600(?) Rekommendationen är ett Radeon 9800Pro, har prövat spela det med mitt förra 9700Pro och hade verkligen inte velat använda något sämre kort än så.

 

Ett litet minus är väl att det kanske var en aning kort. Men idag görs det ju inte heller längre några långa spel (inom den kategorin kanske jag ska tillägga)...

 

EDIT:

Hoppas förresten att du inte tar mig som nedlåtande eller nåt angående ditt grafikkort och så. Jag är absolut inte sån, utan säger bara ärligt rakt ut vad jag anser.

[inlägget ändrat 2005-11-19 23:22:09 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...