Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sverige är fantastiskt


cccccccccc

Rekommendera Poster

Japp, det kan väl vara sant att det är trovärdigare än det.. Kommer inte ihåg vilken sida det var.. hade vart bättre att ajg antecknat det också =)

Men det är väl bara att konstatera, allmänt så är världen vi lever i en mycket underlig plats.. många dumheter, och då menar jag inte bara i USA:. tänk bara på alla tråkigheter neråt mellanöstern osv.. =(

 

 

 

/Andreas

------------------------------------------------------------

Jag började banta och svor nykterhetseden.

På fjorton dagar förlorade jag två veckor. - Joe E Lewis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*medhåll*

 

Det är ett heltidsjobb att försöka ha koll på sanningen, i den mån den ens finns tillgänglig.

 

Jag brukar ha som grundregel att om nåt är för märkligt för att verka sant så är det antagligen inte sant.

 

Funkar oftast rätt bra.

 

Men när jag kom hem och min sambo sa att ett gäng terrorister just rammat World Trade Center, ja då funkade det inte fär jag bara skrattade tillbaka :-)

 

[inlägget ändrat 2005-10-28 19:06:47 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej just det med WTC, det var underligt.. =/ kommer ihåg att ajg satt och kollade på tv, och dom bröt för extra nyheter.. Fattade inte vad dom menade först.. =/

Hemskt var det iallafall.. Hoppas verkligen inte att det börjas med sånt här i Sverige, men varför skulle vi slippa undan =/

 

 

 

/Andreas

------------------------------------------------------------

Jag började banta och svor nykterhetseden.

På fjorton dagar förlorade jag två veckor. - Joe E Lewis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men varför skulle vi slippa undan =/

 

För att vi bara är ett litet sketet land vid nordpolen som inte håller på å krigar i mellanöstern :) Kan man ju hoppas iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer vi engagerar oss ju större risk löper vi att hamna i terroristhettan. Men att engagera sig vill man ju till viss del. I alla fall jag. Fast bara till viss del.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vi bara är ett litet sketet land vid nordpolen som inte håller på å krigar i mellanöstern :) Kan man ju hoppas iaf.

 

Men "vi" (=Sverige) lägger oss ju i en hel massa. Jag tycker vi skulle lägga oss i mer än vi gär nu.

 

Lägger man sig i saker hamnar man ju på måltavlan.

 

Men att bara vara passiv skulle jag inte vilja vara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en del Somalier (av den elakare sorten) som blev ganska sura när vår polis tog deras gamle polischef! Men risken är nog större att någon av pastor P's (godhatessweden.com) kompisar får frispel än att det dyker upp en massa toyotapicuper med heligt förbaannade klan-somalier.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart, Sverige måste ju bry sig om resten av världen, göra vad vi kan för att det ska bli en bättre plats att leva på=)

 

Fast, vi borde göra mer till en början för att förbättra vårt eget land först, blir vi bättre så kan vi ju även hjälpa bättre..

 

Stämmer det som jag hört att tex dom pengarna som vi, svenska folket, skänker till olika insamlingar, att det bara är några få procent som verkligen hamnar där dom borde? Att det mesta försvinner på vägen?

Förjäkligt isåfall.. :thumbsdown:

 

 

 

/Andreas

------------------------------------------------------------

Jag började banta och svor nykterhetseden.

På fjorton dagar förlorade jag två veckor. - Joe E Lewis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det som jag hört att tex dom pengarna som vi, svenska folket, skänker till olika insamlingar, att det bara är några få procent som verkligen hamnar där dom borde? Att det mesta försvinner på vägen?

Förjäkligt isåfall.. Tumme ner

 

Jag försöker så gott jag kan att undvika insamlingar tills jag ser ett tillfälle där jag TROR jag kan bidra utan dessa enorma förluster "på vägen". Inte lätt. Och man vet ju aldrig.

 

Skänkte dock en stor slant till Tsunamin.

 

Men jag nappar ALDRIG på de som ringer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag också. Det jag menar är att sveriges utrikespolitik varken är speciellt kontroversiell eller har så hög profil.

 

Men frågan är ju lite hur mycket vi kan lägga oss i. Vi har ingen militär och inga länder är beroende av oss ekonomiskt. Säg att vi skulle börja bråka å lägga oss i så vad kan vi göra när det väl kommer till kritan? Vi får nog hålla oss till eu-fn. Jag tycker det är helt värdelöst som tex danmark gjorde. Att skicka en ubåt till irak för att stödja. Man hjälper inte på något sätt och gör sig själv till en måltavla för terrorister.

 

Sverige borde ändå tuffa till sig utrikespolitiskt men det gäller ju att välja sina strider.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...