Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

k 750i kameraproblem


Jetmoon

Rekommendera Poster

Men ni att det inte går att ta bort klickljudet på K750i:n? Låter hemskt jobbigt att behöva klicka varje gång man tar kort...

 

Stäng av ljudet på telefonen så är det problemet löst.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Lämnade in luren, får vänta och se när den kommer tillbaka. Måste säga att jag saknar den redan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela att mina problem har löst sig, om någon skulle råkat ut för samma sak. Efter svar från supporten på Sony-Ericsson lämnade jag in telefonen på närmaste serviceställe. (Jag var inte den förste med samma problem så jag har inte gjort bort mig fullständigt) Efter några dagar var den klar och jag kunde hämta ut den utan att de nämnde ett knyst om någon betalning.

 

Alla bilder, musik etc fanns kvar men kanske det värsta hade tyvärr försvunnit - telefonboken. Jaja, de kunde inte garantera något när jag lämnade in den så det är väl bara att börja samla igen.. tror kanske jag har nummrena på datorn förresten..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då väcks ytterligare en fråga till liv.

 

Går det att göra en backupp på telefonboken innan man lämnar in mobilen på uppdatering?

 

MVH

Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart går det att ta en backup. Har du Microsoft Office inlagt så är det bara att synka telefonen med datorn... Sen har du ju epostadresser och telefonnummer osv både på datorn och telefonen.

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla om du kan ta rörliga bilder med kameran?

blir korten suddiga?

 

skulle vara ba att veta

/jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kameran är fortfarande lika seg. Svårt att ta kort, försöker ta på barnen men dom sitter alldrig stilla så länge att telefonen hinner ta korten och kameran tappar fortfarande kontakten med mitt trådlösa hedsett.

 

Har inte provat att spela in då jag ändast kan spela in några sekunder sen stängs den av.

 

Tror nog inte dom har fått till firmwaren än.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är samma fördröjning för mig...

 

hade en kompis som köpte en likadan fast med senare programvara och har har samma problem

 

MVH

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Sony Ericsson F500i har absolut ingen fördröjning när man fotograferar. Att ta bort klickljudet går inte, även om man stänger av ljudet. Det är väl för att man inte ska kunna ta bilder i smyg antar jag.

 

För övrigt är telefonen godkänd som telefon, ja rent av underbar rent handhavandemässigt med joysticken och ett logiskt menysystem (till skillnad mot Nokias som suger rejält, i varje fall grannens... tror det är en 6310), men som kamera är den inte mycket att hänga i julgranen om man vill ha bilderna större än vad de är i telefonens display.

 

Väntar till mars då mitt abonnemang hos Vodafone går ut. Då blir det en ny 3G-lur med Telia som operatör eftersom jag är trött på att behöva förflytta mig till ett fönster eller gå ut när mobilen ringer här hemma. Testat att titta på Rapport med telefonen jag har men det går i 4 s för att återbuffra i 4 s och visa 4 s igen. Det blir inte bättre med GSM antar jag. Så kan man ju inte ha det när Margareta Sandström sitter där och ser vacker ut :)

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta bort klickljudet går inte, även om man stänger av ljudet. Det är väl för att man inte ska kunna ta bilder i smyg antar jag.

 

På K750i löser man det genom att sätta telefonen i "tyst läge", då tar den bilder utan denna f****e ljudeffekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...