Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis webhotell


Marcus_J

Rekommendera Poster

Inget fel med shellkonto.se, de har bra servrar och bra service - dock får man inte särskilt mycket för sina 33 sek per månad - speciellt trafiken per månad är snålt tilltagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, vad spelar det för roll var servrarna / bolaget är placerat? I USA får du betydligt mer till ett betydligt bättre pris - plus att även om ditt abonnemang är billigt så får du ändå både en bra tjänst OCH bra kundservice (då detta är en salespoint där borta)!

 

Så, jag rekommenderar PowWeb.com - http://powweb.com/ starkt <- inga dolda kostnader och en kundservice som är snabb och fungerar (de har dessutom en mycket stor user-community). PowWeb skriver vad man får och inte får göra - till skillnad från nämnda "danska junk-hotell" där man har "fri trafik" osv.

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 14:07:16 av Sublime]

 

--------inlägget redigerat av Moderator------------

Misstanke om förtjänst pga av vidarelänkning har föranlett en editering av länken i detta inlägg.

Länkar som kan ge egen vinning är ej tillåtna, se Eforums regler:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Monshi - moderator för Webb - allmänt

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:45:39 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört så mycket om FS-data, har du några exempel på hur de behandlar kunder dåligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 GB trafik räcker faktisk längre än man tro, i websammanhang.

 

T.e.x B-one säger att dom har obegräsad trafik , men lägger du t.e.x upp MP3 ( Som du själv har © på ), så ta dom bort din hemsida.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt och hållet på vad man har för innehåll, och hur många besökare man har. (varför betala för mycket för för litet?)

 

B-one är precis som du säger :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bero vad man skall ha hemsidan till. :-) Jag vill dock kunna ringa till mitt webbhotell och ställa frågor.

 

Jag har allders för dåliga erfanheter av så kallade webagenter, som är ombund för något USA baserat företag. Min erfanhet är såna lösningar fungera dåligt. Då kan man lika bra köpa ett "webkonto" av ett USA baserat företag direkt, om det är de man är ute efter. Problemet är när grejerna slutar fungera, är de bra att kunna lyfta luren och prata med någon på andra sidan, som kan lösa problemet och befinner sej i rätt tidzon.

 

Det är min åsikt i frågan.

 

Men herregud, vad spelar det för roll var servrarna / bolaget är placerat? I USA får du betydligt mer till ett betydligt bättre pris - plus att även om ditt abonnemang är billigt så får du ändå både en bra tjänst OCH bra kundservice (då detta är en salespoint där borta)!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PowWeb är inga "webagenter" - de har egna servrar i egen serverhall!!! (lastbalanserade klustrade-servrar, MySQL-servrarna ligger åtskilda från webservrarna osv) De har även 2 kundservice center + usercommunity. Du kan ringa dom, likväl som att du kan maila via ticketsystem.

 

Du skall inte dra alla företag över en kam - bara för att vissa skojjare här i Sverige använder sig av billiga EV1-servrar (t.ex.) så betyder inte det att alla gör detta.

 

 

Det fina med just PowWeb är att om en server går ner så finns det minst 5 till som fungerar - och de har aldrig haft ett avbrott i sina linor mot Internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Koll på http://www.wn.se vad folk tycker där om FS DATA. Det värsta är jag känner ingen detta, hur dom vägra släppa domäner. Och hur deras hantering av uppsägning av konto.

 

Det konstiga med FS DATA med kontouppsägning att de verka vara en röd tråd, dvs det är fler än dom jag känner , där konto uppsägningen inte kommit fram. 1 år senare dyker upp en faktura, där dom kräver en på kostnader för något man trodde vara avslutat.

 

Sedan bårde deras support lära sej snacka rikssvenska, Skånska är en hemsk dialekt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så är dom också ett Amerikanska företag. Tyvärr fungera 800 nummer inte från Sverige. Vilken tidzon är deras servrar inställda på?

 

Sedan tycker jag att 62:- / mån är dyrt, kan man få en faktura med Svensk moms ifrån dem? Antaligen inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper ett kort för att ringa till USA så betalar du ca 20 öre per minut, sedan kan du t.ex. använda skype out - inte mycket dyrare, jag förstår inte varför detta är ett problem(?).

 

62 sek per månad är peanuts för 5 GB lagring och 300 GB trafik - sedan kan du debattera hur mycket du vill om detta för att få "rätt", men fakta kvarstår att produkten är oerhört prisvärd!!!

 

Deras serverhall ligger i Los Angeles och då skiljer det 9 timmar från Sverige.

 

 

Iom att försäljning över Internet är VAT-befriat så betalar du ingen VAT på tjänsten. Du kan använda kvitto från köpet som skatteunderlag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ändå ha någon som tuggar svenska i andra sidan på luren. Att man skall springa leta reda på ett telefonkort, då man skall ringa supporten , låter jobbigt.

 

9 timmar är ganska stor tids diffrent. Om man skall sedan köra PHP script, te.x. ett forum, är det kul att ha svensk tidszone.

 

Jag föredra Svenska företag, som är etablerade här. Amerikansk företagkultur suger. :)

 

Men det är min åsikt i den här frågan. Huvdsaken är att man är nöjd, med de olika tjänsterna.

 

:thumbsup:

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:31:14 av Herr Klein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slå några extra siffror innan supportnumret tycker inte jag låter jobbigt - jag upplever det då inte som sådant - att du vill ha svensktalande support är en helt annan sak, så där förstår jag dig. Vill du däremot skriva på engelska istället för att ringa, så antar jag att du kan skol-engelska relativt bra, och detta är ofta det enda som behövs.

 

Tidzon kan du enkelt ändra - det är ingenting som är statiskt. (fast det vet du nog redan) Att du använder det här argumentet mot amerikanska företag är... konstigt...

 

 

Amerikansk företagskultur är bra, tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i editerat bort din referral till click.hypocrisy.nu/ i dina inlägg. Se motiveringen i inläggen.

 

 

 

/T

Moderator för Webb - allmänt

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:59:58 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag håller med Herr Klein, FSData är inget att ha!

Var själv ÅF för dem ett tag och lade upp ca 30 kunder/konton hos dem.

När de sedan skulle betala min ÅF-provision dröjde det drygt ett år innan jag fick ut några pengar, efter mängder med mail och telefonsamtal.

 

Deras support suger dessutom enormt! Ett flertal kunder ringde till dem och blev lovade att bli återuppringda eftersom de inte kunde lösa problemen direkt, vilket aldrig inträffade. Några kunder lämnade så småningom FSData självmant och resterande flyttade jag själv till vettigare leverantör.

 

Som Herr Klein sa, läs mer här:

http://www.webmasternetwork.se/index.php?act=ST&f=13&t=8868&hl=fsdata&s=wn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i kören jag me.

 

En kund vi gjorde hemsida åt hade konto på fsdata. Inget funkade som det skulle och gör det fortfarande inte. Först tog det flera veckor att byta från unixkonto till windowskonto och dom har fortfarande inte lyckats fixa så man kan få rättigheter att uppdatera databasen. Eller nåt i den stilen, jag programmerade inte så jag vet inte exakt vad som var problemet. Summan av kardemumman är iaf att problemet ligger hos fsData och de fixar det inte trots ett otaltelefonsamtal.

Dessutom är ju deras priser hutlösa för den service de erbjuder.

 

1500kr/år + 495kr uppläggavgift för 50mb utrymme och 15gb trafik

Ok att det är dyrare om man ska ha riktigt telefonsupport, svenska servrar osv men då ska ju skiten funka också.

Illa illa. Jag har inget gott att säga om fsdata.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
  • 5 months later...

Jag misstänker att Per_N är jävig. Ville bara frambringa detta.

 

Tillåter dock denna tråd, men önskar frambringa detta villkor hos myhood:

5. REKLAM

Som gratisanvändare av våra tjänster så har vi rätten att visa så reklamobjekt vart som helst på systemet. Det krävs att du visar reklamen och inte gömmer, döljer, "dödar" eller modifierar våra reklamobjekt på något sätt.

 

De har alltså reklam på webbhotellet som man inte får ta bort om man vill att tjänsten skall vara kostnadsfri.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...