Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis webhotell


Marcus_J

Rekommendera Poster

Tjena

 

Finns det några gratis webhotell som har mer utrymme än passagen dvs 25 meg?

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Segall

jag skulle då tipsa om www.freewebtown.com

 

där får du 1000meg utrymme och 500meg i månaden i trafik (lite osäker om det där med trafiken)

 

fungerar fint för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget gratis men ett som kostar 100 kr /år och du får 350 mb mycket trafik och obegränsat av det mesta. Du kan testa 1 månad gratis. www.manufrog.com och sen köp ett .com domän för 30 kr på www.loopia.se . Har jag gjort ASBRA!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte gratis, men väl en kampanj där du får ett års webhotell för 5 kr. Var?Loopia.. kampanjen pågår i två veckor till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder PowWeb, inte gratis men för ca 59 sek per månad får man 5 GigaByte lagringsutrymme, 300 GigaByte månatlig datatransfer, MySQL, SSL, PHP och allt annat man kan behöva för ett webprojekt.

 

För dessa 59 sek i månaden får man även ett GRATIS domännamn och det är ingen startavgift heller. Oslagbart erbjudande, och det funkar asbra!!!

 

 

Om du går med i PowWeb via http://powweb.com/ och skriver in "take5" i promotioncode rutan, då får du 5% rabatt!!!

 

--------inlägget redigerat av Moderator------------

Misstanke om förtjänst pga av vidarelänkning har föranlett en editering av länken i detta inlägg.

Länkar som kan ge egen vinning är ej tillåtna, se Eforums regler:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Monshi - moderator för Webb - allmänt

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:48:32 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst tack till alla som har svarat, om det hade varit jag som skulle ha webhotellet så hade jag nog betalat för ett men det är en sida som jag försöker "övertala" att lägga ut bilder i mycket högre kvalitet än dom som ligger där nu av den enkla anledningen att jag vill se dom i bättre kvalitet :) och han verkar inte intresserad av att betala för ett webhotell. Freewebtown verkade vara nere i 250 meg förbrukning per månad så det går nog bort av den anledningen och dom andra pga att dom inte är gratis :). Fortsätt gärna komma med förslag men det kanske inte finns några bra gratisalternativ längre. Man får väl vad man betalar för gissar jag.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte råd med 60 spänn i månaden, då är man bara dumsnål, tycker jag iaf.

 

Förresten, jag kollade just in PowWeb ytterligare på http://powweb.com , och man kan ordna upp till 10 separata FTP-login med separata användarkataloger, och på detta sättet kan man fixa så att andra kan använda ens konto för sin hemsida utan att behöva ge ut sin huvudinformation för sitt konto - smidigt! :-)

 

--------inlägget redigerat av Moderator------------

Misstanke om förtjänst pga av vidarelänkning har föranlett en editering av länken i detta inlägg.

Länkar som kan ge egen vinning är ej tillåtna, se Eforums regler:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Monshi - moderator för Webb - allmänt

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:49:24 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte råd med 60 spänn i månaden, då är man bara dumsnål, tycker jag iaf.

 

Om man inte har råd med 60 spänn i månaden så är man snarare fattig :)

 

Nu tror jag inte att det är så utan snarare att han inte vill betala för en hobbysida, men om det vet jag egentligen ingenting mer än att han skulle lägga upp större bilder om jag visste nåt gratis webhotell som hade mer utrymme.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, men vad tusan - dela på det då?! 30 spänn är ingenting! ;-) Är ni 3, 20 spänn... en coca cola lixom! :-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 Kr i månaden för 300 GB

Kan det bli billigare om man vill slippa reklam oc skit på sidan?

 

 

www.b-one.net

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det är inte min sida och det är ingen jag känner som driver den jag är bara intresserad av den och jag tänker inte börja betala kostnaderna för alla hobbyprojekt som intresserar mig :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-One är inte att rekommendera. Har du t.ex. egna ljudfiler (eget copyright) så stängs din sida av pga faktumet att du har just mp3-filer på din sida.

 

Tillgängligheten är inte heller den bästa, och när man väl blivit kund så är supporten / säljorganisationen inte lika ivriga på att svara på frågor som om när man har förfrågan angående att bli ny kund.

 

 

Finns många skräckexempel online angående B-one. Lägg till några tior och du har ett mycket bättre alternativ, med tydliga gränser vad du får / inte får göra, bra support och inga fantasi-löften.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte det ang. MP3 filer hos b-one men om man behöver en billig webhottell för att skapa lite fotoalbum, bloggar mm så tror jag att det kan fungera alldeles utmärkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, det var en fråga av ren nyfikenhet antar jag eftersom oavsett förslagen så görs inget.

 

Men ni övriga som är intresserade så återstår just nu två veckor kampanjerbjudande på Loopia. 5 kr / år för ett webhotell av hög klass som i normala fall kostar 60-130 kr/mån. Är ju inte helt fel om man vill satsa på det ett år framåt...

 

Jag tycker annars att man absolut ska undvika gratisalternativen. De innebär oftast mer krångel än man tror, speciellt om man råkar ha lite högre behov än att ha en enda websida där det står nästan ingenting och nästan ingen besöker den.

 

Om det handlar om bilder bara som man vill lägga upp finns det andra sorters alternativ. Det finns gott om sk fotoalbum siter som gratis erbjuder att man får lägga upp ett antal mb bilder. Jag tror inte man överhuvudtaget behöver bekymra sig om hur mycket folk som besöker detta fotoalbum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga loopias kampanjerbjudande. Det kostar 4kr första året. Efter det får man betala fullt pris som är 66kr/månad. Och du måste säga upp kontot 3 månader innan avtalstiden löper ut annars förlängs den automatiskt med ett år. Så om du missar att säga upp ditt konto om 9 månader så får du betala 792kr för nästa år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m du går med i PowWeb via http://click.hypocrisy.nu/ ###
Och vem får några extra stålar för att man använder den länken? Direktadressen är http://www.powweb.com

 

Annars håller jag med om din sammanfattning av Powwebs tjänster. Man får väldigt mycket väldigt billigt. Vad gäller kvaliteten så är det OK, förutom en del oannonserade ändringar (t.ex. i PHP, MySQL...) som medför problem för vissa användare.

 

Till skillnad från många andra så driver Powweb sin egen datorhall. De är inte återförsäljare. En annan skillnad, av vikt, är deras infrastruktur med lastbalansering (heter load balancing så?), serverkluster (ens website är inte på en viss maskin, utan på en kluster om 6 servrar), olika tjänster på olika maskiner - webbservarna är just bara webbservrar, allt annat (mysql, epost, lagring, logg) finns på andra maskiner.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2005-07-14 20:25:18 av TicoRoman]

 

 

--------inlägget redigerat av Moderator------------

Länken redigerad även i detta inlägg.

 

Monshi - moderator för Webb - allmänt

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:58:14 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel med att dra en referral, hade du gjort det hade jag inte sagt någonting. Dock så får man en extra rabatt om man följer linken jag postade.

 

Jag är mycket nöjd med mitt konto hos PowWeb, och har inte haft några som helst problem med dom.

 

De har lastbalansering, och separata maskiner, plus egen maskinhall - så de är ett synnerligen gott val.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel med att dra en referral, hade du gjort det hade jag inte sagt någonting.
Generellt brukar insmugna referrals inte gillas här på Eforum. Ofta är det schystare att posta båda länkarna (refferal och direkt) och låta folk välja. Att du ska eventuellt få några kronor har jag absolut inget emot.

 

Dock så får man en extra rabatt om man följer linken jag postade.
Vad får man? Är take5 fortfarande aktuell? (brukar se meddelanden om sådant på deras forum)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanswestman

http://1asphost.com erbjuder 100Mb utrymme, 3Gb trafik och det finns stöd för ASP och Access. GRATIS!!! Jag är själv nöjd med den men jag använder den mest för att lagra småfiler. Jag använder sajthotellet annars för min hemsida. Kostar lite, men jag är nöjd med dem.

 

Självklart finns det ju en hake. Det kommer att finnas en liten textlänk på alla dina sidor. Man kan inte ta bort5 den helt men man kan göra den osynlig. Den ligger mellan <p> och </p>. Skriv då:

<style type="text/css">
<!--
P {font-size: 0px;}
-->
</style>

Lägg det i <head></head> på din sida och länken kommer att vara osynlig ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg det i <head></head> på din sida och länken kommer att vara osynlig
Så länge du inte själv använder P-taggar, vilket man oftast gör. Sedan är det väl ganska ohederligt (och mot villkoren) att använda en (reklamfinansierad) gratistjänst men gömma reklam/länkar...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt brukar insmugna referrals inte gillas här på Eforum. Ofta är det schystare att posta båda länkarna (refferal och direkt) och låta folk välja. Att du ska eventuellt få några kronor har jag absolut inget emot.

 

Jag förstår, och jag har definitivt ingenting emot din inställning rent generellt.

 

 

 

Vad får man? Är take5 fortfarande aktuell? (brukar se meddelanden om sådant på deras forum)

 

Ja, take5 är fortfarande aktuell. Jag fick mail från ansvarig om detta, och detta är (om jag räknat rätt) 5% rabatt.

 

http://powweb.com (promotion code: take5)

 

 

--------inlägget redigerat av Moderator------------

Misstanke om förtjänst pga av vidarelänkning har föranlett en editering av länken i detta inlägg.

Länkar som kan ge egen vinning är ej tillåtna, se Eforums regler:

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Monshi - moderator för Webb - allmänt

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 15:53:35 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg det i <head></head> på din sida och länken kommer att vara osynlig

Så länge du inte själv använder P-taggar, vilket man oftast gör. Sedan är det väl ganska ohederligt (och mot villkoren) att använda en (reklamfinansierad) gratistjänst men gömma reklam/länkar...

 

Jag måste säga att jag håller med dig där. Det är inte schysst alls, och leder till att din site och all din data kommer att raderas för eller senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej! Inte USA baserade webbhotell, dom suger.. Då kan man lika bra slösa bort pengarna på något dansk junk hotell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...