Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

musik


funkdoctor1

Rekommendera Poster

Erik Gustavsson1

Det är möjligt, men vi är tillräckligt gammla för att lyssna på -80tals plattorna.

 

Vi är så o-coola så vi även lyssnar på Kraftwerk och Jean Michel Jarre.. men det är ju åratal före din tid...

 

Sen är ju Clash, Ebba Grön och Stones bra, men det var låååångt före din tid.

 

mvh

Fossilerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Skulle hip hop vara bättre därför att man lever på 2000-talet? Det var det dummaste jag hört.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha.. vad är det för idiit som kallar Markoolio och Puff Daddy för hiphop? Köp "den svenska underjorden" från Redline Records, "Chronic" eller Eminems senaste så fattar ni vad hiphop är..

 

Bara småungar som tjafsar om vad andra lyssnar på.. lägg ner nu va? Om någon vill lyssna på Cardigans så låt den personen lyssna på det.. och vill någon lyssna på DM så låt honom/henne lyssna på det. Vem bryr sig?

 

-------------------------

Mvh Matti Kolu

http://www.mk.st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

håller med dig matti, men jag har ett annat tips DMX OCH RUFFRYDERS OCH THE MURDERER..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Ultravox, Visage

 

Annars har vi ju grandmaster flash och run dmc.

 

Originalen.

 

Kraftwerk och JMJ var ju coola, KW byggde ju mer eller mindre sina instrument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Jaha Erik du var alltså med 1963 när Stones slog igenom , inte undra på att det växer mossa på dina gubbiga inlägg ,

Själv diggade jag Ralf & Florians alltid coola Kraftwerk-kompani och Zappa när jag var knodd................

 

Jean Michel har ju gjort några pärlor men alltför mycket skräp..................

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Wrangö

Tack Matti.

Man måste respektera andra människors åsikter, och samtidigt ha egna!

Om man sedan tycker olika, vad gör det, det finns ändå väldigt många som tycker om samma musik ändå, det gäller bara att leta på rätt ställen.

 

Och sedan vad det gäller era diskutioner om vilken musik som 'gäller' och som är ny vs. gammal - Kom tillbaka när ni börjat lyssna på lite nyare och fräshare musik.. och jag håller verkligen med dem ovan som säger att HipHop är ganska larvigt. Men varför inte låta dom hålla på, dom som sysslar med HipHop banar väg för oss andra som sysslar smalare och nyare musik.

 

Och våran kära Victor.. skaffa koll på livet, verkligheten och erkänn att du kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Japp, och det var jag som uppfann räknemaskinen (Babbage snodde mina ritningar)

 

Nej, jag var inte ens född då, men min poäng var att inom musikens värld är inte det senaste alltid bäst. Stones hade, om de var ett datorprogram varit bortglömda, men musik är tidlös. Eller som i Kraftwerks fall, långt före sin tid. Att på´stå att musik är dålig eftersom den är gammal är bara dumt tycker jag. Att däremot inte gilla en viss typ av musik eller ett band är helt OK, men man ska ju inte pracka på någon annan sina åsikter. Musik är ju extremt subjektivt. När det gäller Mac/PC kan man ju ialla fall prata om prestanda, kompatibilitet mm, men det går ju knappast när det gäller musik..

 

Puff Daddy är bättre än Mozart därför att....ja, varför?

Varför är Yngwie bättre än Knopfler...eller är Knopfler bättre än Malmsteen? Var ligger Beatles, i mitten, bland de bättre eller bland de sämre?

 

Vad är det som säger att "Bobby Brown" är bättre än James Brown?

 

Nä, jag tror du fattar poängen, så nu ska jag inte tjata mer, men jag hoppas på att slippa mer inlägg av typen "Bara dumma PC-älskare gillar DM" ..

 

mvh

ErikG

 

PS The WHO, gjorde dom annat än slog sönder instrument på scen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Du är fortfarande en knodd Victor!

En riktig Vuss eller ska jag säga CP-doja!

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...