Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min nya sida www.datorsupporten.se


Charles Vincent Von Baerch

Rekommendera Poster

Charles Vincent Von Baerch

Hej

 

har dragit igång en sida med vanliga it problem, har jobbat med teknsiksupport i flera år o brukar se vad som behövs

 

www.datorsupporten.se

 

vad tycker ni?

 

tips ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Det ser väldigt lovande ut och tjänster som denna är ju minst sagt efterfrågade. Jag skulle dock gärna se lösningar på hijackproblem och bra guider för att tolka HJT-loggar då detta är ett större problem än spyware och som bara tycks växa för varje dag. Men allt går ju att bygga ut med tiden förstås.

 

Tror jag reggar mig imorrn för att följa utvecklingen.

 

:thumbsup:

 

PS. Något som jag tror skulle vara alldeles lysande att satsa på är en Symptom-sektion, där vanliga symptom listas (såsom ofrivillig omstart, seg dator mm) och tänkbara orsaker och åtgärder föreslås. Framförallt skulle detta vara ovärderligt för mindre datorkunniga besökare (typ som min morsa =)

[inlägget ändrat 2005-02-22 00:35:04 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charles Vincent Von Baerch

Välkommen till Nordens kraftfullaste supportverktyg för dator och teknik relaterade problem. Vår tjänst går att nå dygnet runt och du får även som medlem tillgång till våra tekniker som besitter en mycket bred kompetens.

 

Som vanlig användare råkar du varje dag ut för en rad datorrelaterade problem. Dessa kan gälla både hård- och mjukvara och beror ofta på rena handhavandefel. Lösningen är ofta okomplicerad, men sällan finns adekvat hjälp att få. I viss mån kan du som användare få support av tillverkaren av produkten, men den är ofta svårtillgänglig och dyr. Dessutom har tillverkarnas support stränga supportramar som resulterar i, när problemet är svårt att avgränsa, att användaren slussas runt utan att få sitt problem löst. Ofta slutar enkla problem hos en datorreparatör, ett dyrt, tidskrävande och helt onödigt alternativ. Idag finns ingen lättillgänglig support på marknaden.

 

Datorsupporten.se löser problemet med ett interaktivt webbforum dit datoranvändare kan vända sig med alla typer av datorrelaterade problem. Tillsammans med vanliga användare och ett antal pc tekniker löser vi problemen och ger svaren på ett språk du förstår, utan konstiga datorer termer. Dessutom är tjänsten helt gratis att använda.

 

Bakom Datorsupporten.se står två stycken drivna entreprenörer med lång erfarenhet från arbete på bland annat Telias bredbandssupport. Genom vårat tidigare arbete har vi fått upp ögonen för vilka behov som finns och en djupare förståelse för de problem som finns med dagens telefonsupport. I botten finns naturligtvis ett genuint datorintresse och en beslutsamhet att föra Datorsupporten till framgång.

 

Vi har även ett nära samarbete med många av Sveriges ledande bredbands och dator leverantörer vilket gör att vi kan skräddarsy våra svar till dig.

 

Som en ytterligare tjänst erbjuder vi ett brett arkiv av färdiga guider till de vanligaste problem som kan uppstå med din dator och kringutrustning. Skulle de inte lösa dina problem finns det alltid snabb tillgång till en supportekniker i vårt forum.

 

Målet är att Datorsupporten.se skall bli det självklara valet vid datorproblem, för både företag och privatpersoner, i Sverige. Till en början skall vi rikta in oss på privatpersoner och småföretag för att på sikt hjälpa även större företag och organisationer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mycket illa om att ni kopierar över inlägg från Eforum, bland annat sådana som jag har skrivit här i Eforum till ert forum!!!:thumbsdown:

 

Vem som helst kan ju jämföra den här Eforum-tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=681253

med den här tråden hos er:

http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=157&PN=1

 

och se den mycket stora likheten!

 

Jag har copyright på det jag skriver, det ska för fanken inte kopieras hur som helst!!!

 

Edit:förtydligande

[inlägget ändrat 2005-02-22 10:35:24 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*håller med*

 

Ett perfekt alternativ är ju att referera till inlägget i eforum genom att klistra in en länk.

 

[inlägget ändrat 2005-02-22 11:49:07 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast då skulle det inte bli något av tråden, för även frågan och alla svarsinlägg var kopierade härifrån. Det var inte heller den enda tråden som var kopierad. Såg även ett inlägg från dig lizardKng. Erik Junesjö, IDG, är vidtalad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*grymt*

 

Kopierat både fråga och svar???

 

Vissa borde springa iväg med svansen mellan benen och skämmas i 42 veckor, minst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer.

Men det var ju ett lätt sätt att få ett nytt forum att verka intressant och välbesökt. Men sen var det ju dumt att göra reklam för det här och tro att ingen märker det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrerade mig mest på skoj för att kolla hur mycket som är eget respektive kopierat men jag slutade efter 3 trådar i forumet Antivirus och brandväggar då allt är kopierat rakt av från trådar på Eforum.

 

Här är 3 identiska trådar:

http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=162&PN=1

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=577195#608493

 

http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=86&PN=1

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=674839#674865

 

http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=161&PN=1

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=615037#615043

 

Pinsam kille :)

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från användarvillkoren för www.datorsupporten.se:

Du går med på att inte använda detta forum till att göra inlägg som är vulgär, osannt, vridet, trakaserande, hatfult, hotande, kränker andras privatliv, sexual orienterat, eller överträder någon lag. Du går också med på att inte publicera något som är copyright skyddat eller på annat sätt skyddas av uphovsrätts lagen, vare sig källan kommer från detta forum eller utifrån.

 

Sista meningen tycks inte hindra från att, inte bara kopiera svar - utan kopiera hela trådar.

 

Fler:

 

Orginal: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=678809

Kopia: http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=78&PN=1

 

Orginal: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=680762

Kopia: http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=152&PN=1

 

Inte så stiligt.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har copyright på det jag skriver, det ska för fanken inte kopieras hur som helst!!!

 

Utan att på något sätt försvara det trådskaparen har gjort, måste jag ändå fråga (vore kul att veta):

Är du säker på det?

Jag menar att Du äger innehållet som Du skrivit på någon annans site, som ligger sparat i någon annans databas?

 

Nu är ju du iof moderator också, men det borde ju inte ha någon betydelse.

 

Bara nyfiken... Nån som vet??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrerade mig också på skoj... Människan bakom forumet har t o m skapat ett antal fiktiva användarnamn för att få det att se riktigt ut :-(

 

Inläggen är dessutom postade klockan 5:18, 5:19 resp 5:20 (första tråden). OK, ibland kan man ju få svar snabbt, men...

 

[Edit]

Hehe, ser att "jag" skrivit "mina" inlägg där under flera olika namn - perman, liljenstar, ...

[inlägget ändrat 2005-02-23 11:39:24 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog faktiskt IDG som har copyright på det som skrivs här, dom skulle nog kunna sätta åt datorsupporten.se ganska ordentligt.

 

Saxat från eforums regler:

 

Upphovsrätten

Allt material - text, bilder och ljud - som återfinns på IDG.se och dess undertjänster är upphovsrättsligen skyddat av IDG. Det är IDG international Data Group ABs egendom och får inte spridas eller mångfaldigas utan företagets uttryckliga tillåtelse.

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 13:07:22 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog faktiskt IDG som har copyright på det som skrivs här, dom skulle nog kunna sätta åt datorsupporten.se ganska ordentligt.

Ni har rätt bägge två :-)

 

Ganska grovt förenklat kan man sammanfatta det så här:

 

IDG har den ekonomiska delen av upphovsrätten (ägandet) men den som skriver inläggen har den ideella rätten som (förutsatt verkshöjd och sånt) säger:

3 § Då exemplar av ett verk framställes eller verket göres tillgängligt för allmänheten, skall upphovsmannen angivas i den omfattning och på det sätt god sed kräver.

Ett verk må icke ändras så, att upphovsmannens litterära eller konstnärliga anseende eller egenart kränkes; ej heller må verket göras tillgängligt för allmänheten i sådan form eller i sådant sammanhang som är på angivet sätt kränkande för upphovsmannen.

Upphovsmannen i det här fallet är skribenten (som alltså ska få credit för verket och som har en rätt exklusiv rätt att avgöra hur ett verk ska få användas utöver den ursprungliga publiceringen.

Jag skulle aldrig acceptera att någon tog inlägg jag skrivit här för allmänt beskådande (för att jag är en hjälpsam typ :-) publicerades av någon annan än IDG och absolut inte om denna "andra" bestämde sig för att ta betalt för access till mig hjälpsamhet, det vore tveklöst att kränka mig som upphovsman.

 

Däremot har den som skrev inlägget ingen som helst möjlighet att sälja det till någon annan än den som äger det, precis som det står i reglerna.

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 13:36:34 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som inte känner för att logga in på datorsupporten.se för att kunna jämföra skillnaderna kan ju alltid prova att hitta texten i:

 

http://www.datorsupporten.se/forum/forum_posts.asp?TID=151&PN=1

 

på:

 

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html

 

De har även följande:

Legal Notice - Reproduction of this guide in whole or in part is strictly forbidden. This guide and ALL versions thereof are protected by copyright under the Digital Millennium Copyright Act (DMCA).

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 13:53:36 av Johan A.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent tekniskt går det förvisso men jag tror du misstolkade något, den rätten har du inte.

Däremot har du t.ex rätt att hindra mig från att publicera ett inlägg ur sitt sammanhang så att det svärtar ner dig, eller på ett sätt så att det kan uppfattas som att du är ansluten till min organisation (vilket du kanske inte vill). Att stjäla texten rakt av utan att ge dig credit är naturligtvis också förbjudet.

 

"www.datorsupporten.se" har t.ex inte någon som helst möjlighet att ta credit från dig på ett verk som du enligt lagen faktiskt har rätt att få credit för. I praktiken tror jag den delen av upphovsrätten i huvudsak syftar till att ge konstnären ett skydd mot plagiat (t.ex vid låtstöld, uppsattskopiering eller motsv).

 

Katarina Renman Claesson på SU går igenom det där rätt bra i sitt verk Upphovsrätt 2001

(http://www.juridicum.su.se/iri/karc/Upphovsratt_2001.pdf'>http://www.juridicum.su.se/iri/karc/Upphovsratt_2001.pdf), hon har en hel del annat nyttigt också på http://www.juridicum.su.se/iri/karc/ (under publikationer)

 

Edit: Ormet kryper, jag kan inte skriva idag :-)

[inlägget ändrat 2005-02-23 14:31:46 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser med spänning fram emot att få höra hur IDG reagerar på tjuven.

 

Edit: Sanslöst! Killen har frågat på eforum om hur upphovsrätt fungerar (även om han tycks tro att det heter Copyright)

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=447530

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 16:06:08 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han har ju defintivt bränt sina skepp.

 

Jag kanske skall skiva lite fler inlägg på datorsupporten.se... noterade ni förresten mitt användarnanm på datorsupporten? 2 inlägg upp!

;););)

--

[Esc]

Edit: jag tar bort bilden efersom idg inte äger upphovsrätten till datorsupportens sida. Men mitt användaranamn var "copyright" och i mitt inlägg skrev jag att det inte var den personen som skrivit inlägget, som had skrivit utan jag, som hade skrivit det och länkat till mitt inlägg på eforum

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-23 16:08:38 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nick: copyright

 

Men jag skall nog aldrig besöka det forumet mer... :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Registrerade mig enbart för att kunna skriva detta inlägg, samt själv se stölden.

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...