Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lång tid att avsluta Windows!


danh35

Rekommendera Poster

Ännu en gång har folk på det här forumet visat sig vara ypperliga felsökare. Nu återstår bara att få Symantec att uppdatera sitt Ghost 9.0 så att det använder de nyare Gear-drivrutinerna som är tillgängliga här:

 

http://www.gearsoftware.com/support/drivers/index.cfm

 

Någon som vet hur man skriver till Symantec? Hittar ingen relevant emailaddress till dom.

 

[inlägget ändrat 2005-01-17 00:55:08 av danh35]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 sek. ska du inte klaga på, min håller på i ca 1 min, men då ha ja satt den på att tömma alla växlingsfiler innan den stänger

;)

[inlägget ändrat 2005-01-17 08:32:24 av uner_pickles]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 sek. ska du inte klaga på, min håller på i ca 1 min, men då ha ja satt den på att tömma alla växlingsfiler innan den stänger

 

Tänkte lite samma sak. Tog stäng av på min bäris i natt när jag gick och la mig, men den stod på "Windows is shutting down" nu när jag vaknade... :)

Så minsk 4 timmar har den tagit på sig att stänga ner...

 

-----------

// dexter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog stäng av på min bäris i natt när jag gick och la mig, men den stod på "Windows is shutting down" nu när jag vaknade... :)

Så minsk 4 timmar har den tagit på sig att stänga ner...

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den länken Cecilia. Jag ska skicka iväg ett mail så får vi se om det händer nått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu mailat Symantec och kontaktade även teknisk support per telefon (vilken faktiskt var gratis). Där fick jag bekedet att denna tjänst utan problem kan stängas av såvida man inte planerar att bränna till CD eller DVD. Troligtvis kommer en fix ut senare.

 

Således är saken löst och jag slipper installera om XP :). Vill verkligen tacka alla som hjälp till i detta ämne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
danh35 skrev:

Ett jättetack till dig Stefan!

 

Trevligt att läsa att det löste sig för dig till slut. :-)

 

Tack för poängen du gav mig!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Löst och löst???

 

Jag har fortfarande problemet att om jag inte avinstallerar ghost så stänger eller startar inte datorn om, om jag har installerat ett nytt program. Jag har inte Gere.exe under tjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Having had problems not beeing able to turn off and log off properly I found a very easy way to remove the PQV2iSvc.exe process so it will not return after restart. (WIN XP SP2)

 

1. Go to start > run and write "Services.msc" (without the ""-marks)

 

2. Scroll down in the window that opens to find the post "Norton Ghost" and doubleclick on it.

 

3. Press the "Stop" button ..

 

4. .. and finally change the service to start Manually in the options box where it (probably) says "Automaticly"

 

Thats it. Maybe it's wise to make a note of what you did somewhere in case you get problems and would like to restore the setting.

 

The only way it affects the running of Ghost is a small delay as Ghost does start the process but has to wait some seconds until all information needed is gathered.

 

For me it seems to have solved the problem of shutting down/logging off.

 

Happy Days

 

/f

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...